به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان گرفتن یک امتیاز از نیجریه حتی با اجرای یک تاکتیک دفاعی را ارزشمند دانست و گفت: ایران با کی‌روش شروع خوبی در جام جهانی 2014 داشت و نشان داد می‌تواند در برزیل همه را شگفت‌زده کند.
"خیبرآنلاین" - به گزارش ایسنا برانکو ایوانکوویچ پس از اولین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 مقابل نیجریه به سوالات مختلفی پیرامون ارزیابی از از عملکرد ملی‌پوشان در بازی نخست، واکنش‌های بین‌المللی نسبت فوتبال تدافعی ایران، بازی با آرژانتین و اما و اگرهای صعود به مرحله بعدی، تفاوت این تیم با تیم ملی در جام جهانی 2006، وضعیت کرواسی برای صعود از گروهش و مدعیان قهرمانی جام بیستم پاسخ داد که در زیر می‌آید:

** نخستین بازی تیم ایران در برزیل را چگونه دیدید؟

اولین چیزی که از این بازی به چشم می‌آمد، تاکتیک کارلوس کی‌روش برای گرفتن امتیاز بود. نیجریه قهرمان آفریقاست و طبیعی بود که شرایط بهتری نسبت به ایران داشته باشد. برای تیم ایران مهمترین خواسته، گل نخوردن بود که به هدفش رسید. فکر می‌کنم این تساوی استارت خوبی برای ایران در جام جهانی بود که باعث شد برای بازی با آرژانتین روحیه بگیرد.

** انتظار بازی تدافعی در این سطح را از ایران داشتید؟

می‌دانستم ایران برای بستن فضاها به مسابقه می‌آید و این شیوه می‌طلبد تا بازیکنان نزدیک به هم بازی کنند. معتقدم ایران نشان داد می‌تواند در برزیل همه را شگفت‌زده کند.

** بازی با آرژانتین را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ بهتر است ایران با چه شیوه‌ای مقابل این تیم بازی کند؟

شکی نیست که آرژانتین تیم بسیار قدرتمندی است و شاید نشود با دفاعی بازی کردن، جلوی آنها را گرفت. من فکر می‌کنم این آرژانتین یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی است. واقعا دفاعی بازی کردن مقابل آنها سخت است چون پرتعداد و با شیوه‌های مختلف حمله می‌کنند اما واقعا در فوتبال هرچیزی ممکن است اتفاق بیافتد.

** یعنی شانسی برای امتیاز گرفتن از آرژانتین قائل هستید؟

طبیعتا شانس آرژانتین برای برد زیاد است اما فکر می‌کنم ایران هم با تلاش فوق‌الاده بالا برای اجرای برنامه‌هایی که در ذهن دارد، می‌تواند به هدفش برسد و واقعا چیزی دور از دسترس نیست.

** بعد از تساوی بدون گل برابر نیجریه، برخی از رسانه‌های دنیا از تیم ایران و کارلوس کی‌روش بخاطر اجرای تاکتیک تدافعی انتقاد کردند؛ فکر می‌کنید این انتقادها تا چه اندازه درست است؟

طبیعی است که بازی قشنگ نبود اما در وهله اول باید ببینیم نتیجه چه بود! نتیجه به نفع تیم ایران بود و یک امتیاز حساس بدست آمد؛ این خیلی اهمیت داشت که ایران از نیجریه امتیاز بگیرد و خوشبختانه این کار را هم کرد.

** این تیم با تیم جام جهانی 2006 آلمان که شما سرمربی آن بودید، چه تفاوت‌هایی دارد؟

تیم من با مشکلات زیادی در آلمان مواجه بود. مصدومیت تعداد قابل توجهی از بازیکنان اصلی ما را بسیار اذیت کرد. مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، وحید هاشمیان و فریدون زندی بخاطر آسیب‌دیدگی‌های قبلی، آمادگی کافی را نداشتند و بعضی بازیکنان دیگر مانند علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده هم بخاطر مسابقات لیگ خسته بودند. اما کارلوس کی‌روش حدود 2 ماه تیم ملی را در اختیار داشت و بازیکنان در زمان بیشتری با هم بودند تا به آمادگی و هماهنگی پیش از حضور در جام جهانی برسند.

** به عنوان یک کروات عملکرد کرواسی مقابل برزیل چگونه دیدید؟ تیم کشورتان شانس صعود دارد؟

کرواسی در افتتاحیه جام جهانی، بازی خوبی برابر برزیل انجام داد اما متاسفانه آن نتیجه رقم خورد. کرواسی امسال تیم خوبی دارد و به نظر من با این وجود می‌تواند از گروهش صعود کند.

** کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

اسپانیا، برزیل، آرژانتین و آلمان را مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانم.

** واقعا اسپانیایی که با 5 گل مغلوب هلند شد را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

بله! چون به نظر من آن نتیجه یک اتفاق بود و هرگز تکرار نمی‌شود. هنوز اسپانیا را یک مدعی می‌دانم و آنها به جام برمی‌گردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: