به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - می گویند همیشه راست بگویید اما هر راستی همیشه گفتنی نیست. تفسیر این جمله در عرصه رسانه البته با تبصره هایی همراه است که می کوشیم با حسن استفاده از همان تبصره ها، برخی خبرهایی که همیشه گفتنی نیستند را هر هفته، ظهرهای آدینه، به اطلاع مخاطبان برسانیم.

و اینک بسته خبری ظهر آدینه 30 خردادماه 1393 "خیبرآنلاین":

* از پرونده ماجرای گروگانگیری مرزبانان ایرانی که چندماه گذشته توسط یک گروهک تروریستی نزدیک به یک فرد متنفذ در سیستان و بلوچستان صورت گرفت، خبرهای جالبی شنیده می شود. از جمله مسایل مطرح این است که این عملیات، براساس یک طرح مشترک میان سرویس جاسوسی آمریکا و یکی از کشورهای همسایه ایران صورت گرفته تا برای فرد معلوم الحال مرتبط با جریان وهابیت در ایران به عنوان یک ناجی، محبوبیت کاذب ایجاد کنند. همچنین، از گروگان دانایی فرد و ماجرای پناهنده شدن وی اخبار متفاوتی شایع شده است.

* گروهک تکفیری داعش در راستای فعالیت هرچه بیشتر در اطراف ایران، به جذب نیرو در داخل کشور، به ویژه مناطق غربی ایران اقدام کرده است. این اقدام در راستای یک سناریوی خطرناک و برای تشکیل یک شبکه سلفی گری طرح ریزی شده است که البته با تلاش مجاهدانه سربازان گمنام امام زمان(عج) تاکنون به کمترین توفیقاتی نیز نایل نیامده اند.

* خبر دیگر پیرامون گروهک تروریستی داعش اینکه آنها با سوءاستفاده از خیانت برخی فرماندهان ارتش عراق در موصل و مناطق دیگر، با لباس ارتش میان مردم آمد و شد می کنند که این مساله، مقابله با آنها را با مشکل مواجه کرده است. در طراحی سناریوی تکفیری ها، اشغال نیمی از بغداد و دوپاره کردن پایتخت عراق به عنوان یک هدف مورد توجه قرار گرفته است.

* از دولت خبر می رسد که در جلسه میان مدیران ارشد آن، رییس جمهور از عملکرد تیم اقتصادی دولت گلایه کرده است. این گلایه ها درحالی شدت گرفت که برخلاف پیش بینی مدیران دولتی، ثبت نام بیش از 90 درصدی مردم برای دریافت یارانه ها و نیز ماجرای سبد کالا و برخی حواشی مانند قیمت خودرو، افکار عمومی را نسبت به موفقیت مدیران اقتصادی دولت با تردید مواجه کرده است.

* شنیده شده علی لاریجانی برای راه اندازی یک حزب تلاش هایی را آغاز کرده است. ظاهرا وی به همین منظور درصدد اخذ تاییده از یک مقام ارشد نظام نیز برآمده که پس از طرح موضوع، ایشان پیرامون این مساله نفیا و یا اثباتا صحبتی را مطرح نمی کنند.

* یکی از افرادی که به تازگی به عنوان سفیر ایران در یک کشور اروپایی منصوب شده، نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی مخالفت هایی را ابراز کرده است. "غ.خ" قبلا در اظهارات عجیب گفته بود 18 میلیون رای به روحانی اگرچه خوب است اما کافی نیست و برای جذب آرای دیگر، باید حرف های زیرشکمی بیشتری را مطرح کرد و از انتقاد منتقدین نهراسید!  گفتنی است اختلاف میان دو طیف موسوم به انگلیسی و نیویورکی یک اختلاف قدیمی است.

* شنیده ها حکایت از آن دارد که به زودی سازمان مدیریت و برنامه با حضور برخی افراد پرحاشیه مجددا فعال خواهد شد. در بین کسانی که ظاهرا قرار است در این سازمان فعالیت کنند اسامی افرادی همچون "س" ، "ک" و... به چشم می خورد. این افراد از فعالان دولت رفسنجانی و خاتمی بودند که دارای سابقه اصلاح طلبی هستند. عملکرد اقتصادی آنها طی سال های مدیریتشان با حرف و حدیث هایی همراه بوده است.

* چندی قبل در هتل گرانقیمت استقلال تهران نزدیک به 800 نفر از عشایر اقصی نقاط کشور جهت شرکت در یک همایش دعوت شده بودند. پیگیری ها حکایت از آن دارد که این افراد با دعوت یک سازمان مرتبط با مسایل گردشگری و آثار باستانی و فرهنگی به تهران آمده بودند. از جزییات بیشتر در این زمینه و چرایی چنین خرج گزافی و محل تامین هزینه ها و... اطلاع خاصی در دست نیست.

* شنیده ایم روز 14 خرداد، یکی از افرادی که به شدت می کوشد تا با حضور در جوامع مختلف اکثرا ورزشی و هنری، خود را در صدر اخبار رسانه ها قرار دهد، با یکی از مقامات ارشد کشور پیرامون مساله حصر سران فتنه مسایلی را مطرح کرده است. ظاهرا بیان این سخنان از سوی این فرد جوان اما جویای نام، منجر به بیان نکات مهمی پیرامون فتنه در سخنرانی آن روز در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شده است. جریان موسوم به اصلاح طلب و اطرافیان رفسنجانی جهت حضور وی در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری تلاش های گسترده ای را آغاز کرده اند.

* درباره چرایی اعلام عدم تمایل جهت بازگشت به قدرت از سوی یکی از سران فتنه نکات جالبی شنیده می شود. ظاهرا خاتمی این مساله را به چند دلیل ذیل بیان کرده است: "عدم مشروعیت وی از جانب نظام جهت بازگشت به قدرت" ، "عدم محبوبیت نزد مردم که علیرغم بیش از یکسال تبلیغات گسترده رسانه ای، موج مدنظر وی به راه نیفتاد" ، "خارج کردن اصلاح طلبان از فشار افکار عمومی و منتقدین" ، "تلاش برای پیشبرد اهداف در حاشیه فضای سیاسی و به صورت زیرپوستی".

* هجمه سازماندهی شده رسانه های اصلاح طلب به وزیر نفت دولت احمدی نژاد با واکنش های متفاوتی در درون این جریان مواجه شده است. عده ای از این اقدام حمایت کرده و آن را انتقامگیری از ماجرای واردات بنزین خارجی و رانتی که به همسر یک مقام دولتی نسبت داده شده، ارزیابی کرده اند. در مقابل برخی دیگر که بیشتر در مسایل اقتصادی و معاملات بازرگانی فعالیت دارند، این نوع برخورد را منجر به واکنش طیف مقابل و در نهایت، افشای برخی پرونده های جریان موسوم به اصلاح طلب دانسته و نتیجه این روند را به ضرر اصلاحات ارزیابی کرده اند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
علی سرباز رهبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
4
0
شما همون دروغگوهایی هستید که در همین ستون در هفته قبل می گفتید کاندیداهای مناظره پارسال پذیرش دعوت دکتر روحانی را تکذیب کردند. البته از ساکنان قلعه یهودی ها و بهایی ها انتظار بیشتری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
اگر بنا بود همه سربزان رهبري ,بصيرت و دشمن شناسي و درك و شعورشان همانند امثال تو باشد , ديگر احتياجي به سربازان دشمن خارجي نبود.!!!!!!!
علی سرباز رهبری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
ناشناس داعشی! فحش نده! اینها دروغی در هفته قبل گفتند که مثل خیلی دیگر از شایعه پراکنی هایشان باعث رسوایی شد و حتی روی شان نشد عکس های منتشره از آن جلسه ذو بوِیژه صراحت دکتر جلیلی برای همکاری با دولت را منتشر کنند. حالا تو کجایت سوخته من نمی دانم
مدیر پایگاه با توجه به اینکه یکی از مخاطبان طی چند پیام مختلف نسبت به خبر هفته گذشته دیدار روحانی و رقبای انتخاباتی نکاتی را مطرح کردند، لینک دو مطلب ذیل جهت مطالعه وی و سایر مخاطبان خیبری درج می شود. یافاتح خیبر مدد
http://kheybaronline.ir/fa/news/30436
http://kheybaronline.ir/fa/news/30474
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
0
0
(...) مثلا راستگویان!
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: