به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت عراق با وحدت و همبستگی ملی و دفاع از تمامیت ارضی خود شکست بزرگی را به مزدوران، آمریکا و مزدوران رژیم صهیونیستی تحمیل خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، دکتر سعید جلیلی در اجتماع بزرگ «لبیک» که در حمایت از اسلام ناب محمدی(ص) و بقاع متبرکه در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: بیش از یک قرن پیش امام بزرگوار ما نهال طیبه‌ای را در جهان امروز کاشت که امروز پس از 50 سال این نهال تبدیل به درخت قدرتمند و تنومندی شده است.

وی ادامه داد: نهال انقلاب اسلامی بسان شجره طیبه‌ای در این جهان شکل گرفت که اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء بود؛ جهانیان ناباورانه شاهد بودند که این نهال روز به روز تنومندتر و پربارتر می‌شود و این نهال مقاومت و پیشرفت کرد و معادلات قدرت را تغییر داد و شکل جدیدی از مردم‌سالاری دینی را به جهانیان نشان داد و این نهال منحصر به ایران نماند.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این نهال تکثیر شد و به الگویی تبدیل شد و نشان داد که چگونه می‌شود مقاومت و پیشرفت کرد و آزادی و استقلال داشت و ارزش‌های خود را دنبال کرد؛ امروز جهان اسلام پس از نیم قرن از اینکه امام بزرگوار ما این نهال را به جهان نشان داد به خوبی می‌بیند این دعوت خدا و پیامبر(ص) را که اگر ملت‌ها و انسان‌هایی جواب بگویند چه حیات تازه‌ای می‌گیرند.

جلیلی گفت: آنها شاهد بودند ملت ما وقتی چنین دعوتی را اجابت کرد حیات و قدرت جدید پیدا کرد و سیر پیشرفت شتاب قابل توجه یافت اما این تنها منحصر به ایران نبود و به خوبی دیدند که این الگو تکثیر شد و اگر ملتی توانست و با اتکای این الگو خرمشهر را آزاد کند فردا دیدند که بر مبنای همین الگو و نگاه جنوب لبنان هم آزاد شد و دیدند تمام تلاش‌هایی که آنها سال‌ها و قرن‌ها انجام دادند تا جهان اسلام را مشغول خود کنند، امروز الگو و قدرتی پیدا شده که قدرت جهان اسلام را به رخ جهانیان بکشاند.

وی تصریح کرد: آنها امروز دیدند که فقط ایران نیست که می‌تواند این موفقیت‌ها را به دست آورد، بلکه با الهام از همین الگو در جنوب لبنان حزب‌الله عزیز مقاومت می‌کند و جنگ 33 روزه شکست را به دشمن صهیونیستی تحمیل می‌کند و دیدند با استفاده از همین الگو دوستان حماس و جهاد اسلامی در غزه و در جنگ 22 روزه شکست را به رژیم‌صهیونیستی تحمیل می‌کند و به دنبال آن در جنگ 8 روزه این پیروزی‌ها ادامه می‌یابد.

اجتماع بزرگ لبیک-میدان امام حسین(ع)

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی اظهار داشت: به قول سید حسن نصرالله دوران پیروزی‌های جهان اسلام شکل می‌گیرد؛ این‌گونه نیست که مثل قدیم بتوانند فعالیت‌ها و منویات غلط خود را دنبال کنند و دیدند وقتی جهان اسلام مسیر صحیح را پیدا می‌کند و دعوت خدا و رسول را اجابت می‌کنند چه حیات تازه‌ای‌ می‌یابند و چه دولت جدیدی حاصل می‌شود.

جلیلی ادامه داد: آنها دیدند نقشه‌هایی داشتند که جهان اسلام را مشغول به اختلافات درون خود کند تا آنها بتوانند منویات استکباری خود را دنبال کنند. امروز با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که همه آن نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند. ارزش این پدیده در چه بود؟ این نبود که فقط پوشالی بودن قدرت آنها را نشان دهد؟ و این نبود که نشان داد اگر مسلمانان متحد شوند و اسلام را مبنای عمل خودشان قرار دهند چه قدرتی آزاد می‌شود. امروز ما شاهد این قدرت جدید هستیم و این قدرت و پدیده جهان اسلام به خوبی نشان می‌دهد که نه فقط جنبه زور آنها را رسوا کرده، بلکه جنبه تزویر آنها را نیز رسوا کرده است.

وی گفت: کسانی که امروز مدعی قدرت و زورمداری هستند و مدعی هستند که آنها باید کدخدای جهان باشند آن هم بر مبنای یک منطق استکباری و استکبار می‌ورزیدند و می‌گفتند که ما چون قدرت داریم و زور داریم بنابراین باید باشیم یک شیوه دیگر هم داشتند که آن تزویر بود و در گذشته نه چندان دور برخی از مستکبرین دیگر مانند هیتلر نیز همین ویژگی را داشتند و اینها منکر این نبودند که دنبال استکبار هستند. بنابراین ویژگی این قدرت‌ها در کنار زور، تزویر بود و آنها به دنبال این بودند که در ضمن اینکه ناعادلانه‌ترین مناسبات را شکل می‌دهند برای خود امتیازاتی مانند وتو، داشتن سلاح هسته‌ای و امتیاز داشتن امتیازات اقتصادی برای خود قائل بودند و در کنار آن تزویر هم به کار می‌بردند.



عضو شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: کسانی که بدترین سلاح کشتار جمعی را استفاده می‌کردند مدعی سلاح‌های کشتار جمعی می‌شدند، کسانی که بدترین رفتارهای حقوق بشری را داشتند به مدعی حقوق بشر تبدیل می‌شدند؛ کسانی که بدترین رفتارهای تروریستی را داشتند مدعی مبارزه با تروریست می‌شدند؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها پوشالی بودن زور مستکبران به جهانیان نشان داده شد بلکه چهره از تزویر آنها نیز برداشته شد و امروز جهان می‌داند کسانی که شعار مبارزه با تروریست را می‌دادند امروز به استیصال و دریوزگی افتاده‌اند که تنها اهرمشان تروریست است.

دکتر جلیلی تصریح کرد: امروز جهان می‌بیند کسانی که شعار دفاع و حمایت از دموکراسی را می‌دادند امروز به استیصالی افتاد‌ه‌اند که نسبت‌شان با دموکراسی در چشم انظار جهان برعکس شده و هر جا رژیمی دیکتاتورتر است روابطشان با آنها بیشتر است و هرگاه رژیمی از مباحث و سازوکارهای مردم‌سالاری دورتر است به متحد آنها تبدیل می‌شود و بر عکس هرجا سازوکار دموکراسی وجود دارد و مردم می‌خواهند خودشان انتخاب کنند آنها را در برابر خودشان می‌بینند.

وی ادامه داد: این پدیده بسیار ارزشمندی است که امروز دنیا شاهد است که چهره تزویر مستکبران در راس آن آمریکا از ورای جهانیان روشن شده است که بیش از همه از تروریسم حمایت می‌کنند و از نظام‌های مردم‌سالار حمایت می‌کنند؛ آنها می‌دانند که در برابر چه قدرتی قرار گرفته‌اند و کاری که آنها امروز می‌کنند این است که برای مقابله با پدیده مبارک انقلاب اسلامی در سطح جهان و منطقه و برای اینکه چنین شجره طیبه‌ای نتواند تکثیر شود از این اهرم‌ها استفاده می‌کند.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز شاهد حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی هستیم و آمریکا و اسلام آمریکایی با اهرم‌های تخریب، تهدید و تکفیر به دنبال این هستند که مانع رشد شجره طیبه انقلاب اسلامی شوند.
جلیلی خاطرنشان کرد: آنها تمام قدرت خود را به کار می‌گیرند تا این تمدن جدید در جهان اسلام شکل بگیرد. تمدنی که نشان داده است مردم‌سالاری که آنها می‌گویند یک مردم‌سالاری دروغین است و امروز در حال نشان دادن الگوی جدید به جهانیان هستند و آنها می‌خواهند با الگوهای ما مقابله کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: یک روز با فتنه 88 و یک روز با مقابله با مردم‌سالاری در عراق و یک روز در جای دیگر و آنها فهمیده‌اند که تمدن جدید در حال شکل‌گیری است که این تمدن یک قدرت ناب است که می‌تواند تمدن‌سازی کند و الگوی شایسته‌ای را به جهان نشان دهد. لذا آنها همان حربه‌های قدیمی که همیشه داشته‌اند مانند اینکه قدرت در جهان اسلام را مشغول به خود کنند و اجازه ندهند جهان اسلام با وحدت و همبستگی به پیروزی برسد استفاده کنند و آنها می‌خواهند با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و عرب و عجم دامن بزنند تا به مقاصد استکباری خود برسند، چرا که آنها می‌بینند وقتی جهان اسلام متحد می‌شود جنگ 22 و 33 روزه اتفاق می‌افتد.



جلیلی گفت: مسلم است که آنها باید به دنبال اهرم‌هایی باشند که مانع وحدت جهان اسلام شود؛ اینکه آنها امروز چند مزدور را اجیر کنند و عده‌ای از مزدوران خود را در درون جهان اسلام فعال کنند تا به سهم خودشان آنها با رفتارهای تروریستی جهان اسلام را مشغول خود کنند نقشه‌ای نخ‌نما، پوسیده و قدیمی است؛ ملت ما، مردم منطقه و جهان اسلام امروز این را به خوبی می‌دانند که آمریکا و قدرت‌های استکباری زمانی گروه‌های تروریستی را در منطقه مانند افغانستان ایجاد کردند و خودشان آن را پشتیبانی و سازماندهی کردند، فقط به بهانه همین گروه‌های تروریستی منطقه را اشغال کردند و به این مناطق حمله نظام کردند.

وی افزود: آمریکایی و غربی‌ها 14 سال در افغانستان حضور پیدا کردند و بعد از 14 سال خودشان که ادعای ابرقدرتی دارند، اما گروه‌های تروریستی به قوت خود باقی هستند؛ آیا فکر می‌کنند مردم منطقه و جهان این نقشه نخ‌نمای آنها را تشخیص نمی‌دهند؟ اینکه امروز دوباره عده‌ای مزدور را به داخل منطقه بفرستند برای اینکه مانع قدرت و ظرفیت و استبدادی که در منطقه شکل گرفته است شوند که از سویی مقاومت می‌کند و از سوی دیگر پیشرفت می‌کند و از سوی دیگر هدف خود را آمریکا و رژیم صهیوینستی قرار داده‌اند، مشغول خود می‌کنند؛ این جنگ چند تروریسمی است. این جنگ نیابتی عده‌ای مزدور است به نیابت از اربابان خودشان.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: آنها آمده‌اند که به اصطلاح خودشان به نیابت از اربابان‌شان مانعی شوند که چنین تمدن اسلامی امروز در منطقه شکل بگیرد، اما این تروریست‌ها باید از اربابان خود بپرسند شما بعد از جنگ جهانی دوم که به ژاپن رفتید و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردید، اما چرا با گذشت 70 سال در آنجا به بهانه‌های مختلف هنوز در آنجا حضور دارید. آنها باید از اربابان خود بپرسند که چرا در سرزمین عراق نتوانستید بیش از چند سال بمانید و با ذلت فرار کردید؟



جلیلی گفت: برای اینکه این شجره طیبه‌ای که امروز در منطقه ما شکل گرفته، کشتی است که این‌گونه در برابر امواج سهمگین می‌ایستد و حرکت و پیشرفت می‌کند و آن هم نه در یک محیط معمولی بلکه در برابر امواج سهمگین؛ شما دیدید که ملت عراق با مقاومت، وحدت و توکل به احکام نورانی اسلام چنان شکستی را بر دشمن تحمیل کرد که مجبور به این شدید که ظرف چند سال با ذلت شدید فرار کنید؛ امروز چند تروریست را به جنگ نیابتی فرستاده‌اید تا به زعم خودتان بتواند در برابر این موفقیت‌های جهان اسلام بایستید؛ امروز ملت عراق اعم از شیعه، کرد، سنی دوباره ذلتی را به تروریست‌ها و اربابانشان تحمیل خواهند کرد تا به دنبال چنین توطئه‌هایی نباشند.

وی یادآور شد: امروز همه می‌دانند کسانی که در قالب گروهک تروریستی وارد منطقه شده‌اند عده‌ای مزدور و اجیر بیش نیستند و اینها کسانی هستند که نیامده‌اند تا منطقه یک شهر را بگیرند، بلکه آنها آمده‌اند تا تهدیدی برای خود منطقه باشند و تهدیدی برای جهان اسلام باشند تا ظرفیت جهان اسلام را که شیعه و سنی در کنار هم در برابر رژیم‌صهیونیستی ایستاد و شکست‌های متوالی را به رژیم‌صهیونیستی چه در لبنان، غزه و فلسطین وارد کرد آمده‌اند مانع روند چنین موفقیت‌ها و پیروزهایی شوند و این را همه می‌دانند که اگر امروز آنها به شکل چند مزدور آمده‌اند، اینها زمانی که دیدند سوریه یعنی دژ مقاومت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است و فکر می‌کردند که با چند گروهک تروریستی می‌توانند منویات خود را دنبال کنند، اما آن شکست بزرگ را خوردند و امروز می‌خواهند انتقام شکست در سوریه را در جای دیگر بگیرند؛ انشاءالله به برکت قرآن و اهل بیت در عراق شکستی خواهند خورد که دیگر در هیچ جای دیگر نتوانند چنین فتنه‌ای را دنبال کنند.

جلیلی گفت: ملت عراق با وحدت و همبستگی ملی و دفاع از تمامیت ارضی خود و با توسل به قرآن و اهل بیت(ع) چنان شکستی را به مزدوران، آمریکا و مزدوران رژیم صهیونیستی در عراق تحمیل خواهند کرد و پیروزی بزرگ دیگری را رقم خواهند زد و انشاءالله این پیروزی مقدمه‌ای بر وحدت جهان اسلام در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد.



وی تاکید کرد: آنها فهمیده‌اند اسلام قدرت بزرگ فرداست و نشانه‌های روشن آن را به وضوح امروز می‌بینند و می‌بینند آنچه تحت اسلام ناب امام در 50 سال پیش یعنی 15 خرداد به جهانیان نشان داد به درخت بزرگ و تنومندی تبدیل شده است و این درخت یک درخت قوی است که از چنین بادهایی نخواهد لرزید و هر روز میوه‌های جدید خواهد داد و این در عراق، ایران، لبنان، غزه و فلسطین میسر نخواهد شد و این بیداری اسلامی که شکل گرفت آنها می‌دانند که این بیداری را نمی‌توانند به محاق ببرند و این یک قدرت بزرگ است که باید در قالب یک تمدن بزرگ ورود پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از افراد به اصطلاح استراتژیست آمریکایی 14 سال پیش مقاله‌ای نوشت و گفت که ما برای مقابله با اسلام چاره‌ای نداریم الا اینکه در کنار تهدیدها و همه فشارهای سخت افزاری باید جهان اسلام را بین دو اسلام مخیل کنیم؛ اسلام لیبرال یا اسلام متحجر از جنس همین گروه‌های تکفیری تا بتوانیم منویات خود را به وسیله این دو اسلام پیش ببریم.

جلیلی ادامه داد: این راهبردی بود که 14 سال پیش یکی از همین آمریکایی‌ها نوشت و مبنای عملیاتی آنها قرار گرفت. چرا؟ چون آنها می‌دانند که امروز فقط با تهدید نمی‌توانند در برابر جهان اسلام بایستند، بلکه جهان اسلام امروز راه خود را پیدا کرده و لذا به دنبال این است که بتواند اسلام مشبه و اسلام غیرواقعی را نشان دهد. آنچه امام ما آورد اسلام ناب بود.

وی یادآور شد: اینها خواستند با اسلام آمریکایی که یا در شکل متحجر و تکفیری آن شکل پیدا کند یا در شکل لیبرالی ان مانع اسلام شوند.  یکی از آنها در قالب تکفیری منکر حق انسان‌ها شود و یکی دیگر در قالب لیبرال از تکلیف انسان‌ها امتناع کند؛‌ آنها از هر دوی اینها می‌ترسیدند اما اسلامی که امام آورد هم بر حق انسان‌ها و هم بر تکلیف انسان‌ها تاکید داشت و او می‌گفت حق انسان‌ها این است که پیشرفت کند و آرمان‌های خود را دنبال کنند و تکلیف خود را در قبال انسان‌های دیگر و مسئولین عمل کنند و از حقوق خودشان دفاع کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه آنها از چنین اسلامی احساس نگرانی می‌کنند، تصریح کرد: این است که اگر آنها یک حمله گازانبری شروع می‌کنند و آمریکا اسلام آمریکایی شکل داده است و یکی تهدید و تحریم را به کار می‌برد و دیگری تکلیف و تکفیر و تحریف چهره اسلام را برعهده می‌گیرد برای این است که مانع موفقیت اسلام ناب محمدی(ص) شوند؛ امروز آنچه برای ملت ما، جهان اسلام و مردم منطقه اهمیت دارد وحدت حول اسلام است و این وحدت است که اجازه ندهد کسانی نتوانند دعواهای کهنه شیعه و سنی و عرب و عجم را دوباره مطرح کنند و برای سال‌ها و قرن‌ها مطامع خود را تامین کنند.

جلیلی یادآور شد: همان‌طور که ملت ما نشان داد می‌توان با وحدت حول محور ولایت این موفقیت‌های بزرگ را به ثمر برساند. جهان اسلام هم می‌داند با وحدت حول قرآن کریم و منویات اسلام می‌تواند پیشرفت‌های بزرگی را رقم بزند. امروز آنها می‌بینند وقتی در عراق دولت مردمی شکل می‌گیرد و همین وحدت و مرجعیت دینی و اسلام است که اجازه نمی‌دهد مردم‌سالاری واقعی را دشمنان بخواهند به شکست بکشانند. همچنان که در ایران دیدند وقتی که وحدت و جمهوریت حول ولایت شکل می‌گیرد در فتنه 88 همان ولایت اجازه نمی‌دهد که آرای مردم وتو شود امروز هم می‌بینند که همین نگاه و اندیشه دینی است که اجازه نمی‌دهد در عراق همین مرجعیت دینی است که پشتیبان دولت منتخب مردم می‌شود و اجازه نمی‌دهد آنها مطامع خود را دنبال کنند.

وی یادآور شد: ما در دوران پیروزی‌ها هستیم و پیروزی‌های بزرگ‌تری برای جهان اسلام رقم خواهد خورد و آمریکا و مزدوران و نوکران او هیچ غلطی نخواهند کرد. اگر آنها می‌خواستند به کمک چند مزدور موفقیتی را به دست آورند در دفاع 8 ساله مزدوری به اسم صدام را به کار گرفتند و تمامی امکانات را دراختیارش قرار دادند و همین کسانی که ادعای حقوق بشر و ادعای مبارزه با سلاح کشتارجمعی داشتند، مردم سردشت را به خاک و خون کشیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همین قدرت‌هایی که امروز در برابر جهان اسلام ایستاده‌اند تمام توان خود را به کار بردند که عروسکی مانند صدام را در برابر ملت ما قرار دهند؛ امروز صدام کجاست و ملت ما و قدرت جهان اسلام کجاست؟ اینها خودشان وارد صحنه شدند و در اشغال عراق و افغانستان چه موفقیت‌هایی توانستند به دست آورند؟

دکتر سعید جلیلی در پایان یادآور شد: آمریکا تنها نیامد و همه قدرت‌ها در کنار او قرار گرفتند. لذا این درس را بگیرند که امروز با چند مزدور اجیر شده که بخواهند به مقابله با جهان اسلام و ملت عزیز عراق بیایند هیچ موفقیتی را به دست نخواهند آورد و ان شاءالله ملت‌های منطقه و دولت اسلام با توسل به قرآن کریم و ولایت و با توجه به وحدت که رمز اصلی است موفقیت‌های بزرگی را به دست خواهند آورد.

* حاشیه ها

* اجتماع بزرگ مردم تهران که با عنوان «لبیک» عصر امروز در میدان امام حسین(ع) تهران و با هدف اعلام در صحنه بودن ملت ایران برای دفاع از حریم‌ها و حرم‌های اسلامی برگزار شد، با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* ساعاتی پیش از شروع رسمی این برنامه مسیرهای منتهی به میدان امام حسین(ع) با ترافیک سنگینی همراه بود که مأموران راهنمایی و رانندگی با حضور چشمگیر خود افراد شرکت کننده در این مراسم را راهنمایی می‌کردند.

* عده زیادی از کسانی که قصد داشتند در این اجتماعی بزرگ شرکت کنند سوار بر موتورهای خود و با دردست داشتن پرچم‌هایی که نوشته لبیک یا حسین(ع) بر روی آن نقش بسته بود فریاد حمایت از حرم اهل بیت(ع) را سر می‌دادند.

* حضور چهره‌های خردسال و جوان در اجتماع امروز از نکات قابل توجه بود.

* برخی از افراد شرکت‌کننده کفن پوشیده بودند و اعلام می‌کردند حاضرند برای دفاع از حرم امامان معصوم جان خود را نیز فدا کنند.

* مردمی که از اطراف میدان امام حسین(ع) عبور می‌کردند از اینکه چنین مراسمی امروز برگزار شده است، ابراز شادمانی می‌کردند و قصد داشتند خود را به محل این مراسم برسانند.

* در اواسط این برنامه نما‌هنگی از امام خامنه ای پخش شد که معظم‌له فرمودند تنها ابزاری که دشمنان می‌توانند به مسلمانان ضربه بزنند اختلاف شیعه و سنی است و پس از پایان این نماهنگ جمعیت حاضر صلوات‌های مکرر فرستادند.

* قرار بود در مراسم امروز امیر صالحی فرمانده کل ارتش و نیز سردار سرلشکر عزیز جعفری شرکت کنند که مجری مراسم اعلام کرد به دلیل آنکه آنها در جلسه شورایعالی امنیت ملی حضور دارند نمی‌توانند در این اجتماع حضور پیدا کنند.

* از نکات قابل توجه این اجتماع می‌توان به حضور یکی از بستگان علی شجری شهید مدافع حرم امامان اشاره کرد که عکس این شهید را در دست داشت و به مردم می‌گفت: حاضر است برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) از جان خود هم بگذرد.

* ایستگاه‌های صلواتی در اطراف محل برگزاری اجتماع امروز برپا شده بودند که با شربت و آب خنک از حاضران پذیرایی می‌کردند.

* هنگامی که دکتر سعید جلیلی قصد داشت برای ایراد سخرانی بر روی صحنه حاضر شود جمعیت حاضر شعارهای "صل‌علی محمد یاور رهبر آمد" سر می‌دادند.

* در بخش دیگری از مراسم حامد زمانی خواننده پاپ بر روی صحنه حاضر شد و اثر جدید خود را در حمایت از مدافعان حرم اهل بیت(ع) اجرا کرد.

* حضور خبرنگاران رسانه‌های خارجی که برای پوشش این مراسم حاضر شده بودند چشم‌گیر بود.

* در پایان این اجتماع عظیم افرادی که در مراسم حضور داشتند شعارهای لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای را سر می‌دادند و تجمع خود را تا دقایقی بعد از پایان رسمی این مراسم هم ادامه دادند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
علی از تنکابن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
1
3
جوانان حامی دکتر سعید جلیلی

http://jalili-saeid.blogfa.com/
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
1
2
یاالله و(یاصاحب الزمان ادرکنی ) بااتحاد صداقت ویک دلی مسو لین بامحو ریت ولایت فقیه به حول قوه الهی به تمامی توطعه های دشمنان می شود غلبه کرد. یاحسین یافاطمه زهرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
4
0
چرا منفیهاتون کار نمیکنه...
خیلی باحالید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: