به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سایت خبرآنلاین در حالی با هادی غفاری مصاحبه می کند، که جملات هتاکانه وی نسبت به رهبری و اقدام او علیه امنیت ملی در سال 88، در اذهان باقی مانده است
"خیبرآنلاین" - برخی سایت ها و خبرگزاری های دولتی و منتسب به دولت پس از افراطی خواندن نظرات مراجع عظام، کلیدواژه های اصلی اسلام را نیز به تمسخر گرفتند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان، در روزهایی که سایت ها و خبرگزاری ها و اشخاص به خاطر انتقادهای کوچک نسبت به عملکرد دولتی ها، افراطی و تندرو خطاب می شوند، رسانه های دولتی در دژی پولادین هرآنچه می خواهند روی صفحات خود به روز رسانی میکنند.

در گزارشی که خبرگزاری دولتی ایسنا در رابطه با شبکه های اجتماعی نوشته است، گویا با تمسخر اصل «توبه» وبرخوردی زشت با موضوع آخرت سعی دارد، نظرات فقهی و کارشناسی را –که در ادامه می آورد- در رابطه با استفاده از شبکه های اجتماعی زیر سوال ببرد.

ایسنا در ابتدای گزارش می نویسد:" اگر می‌خواهید به بهشت بروید، لایک نکنید؛ «توئیت» و «شِیر» و «کامنت» و «فالو» هم ممنوع. برای اینکه بیش از این هم توشه آخرتتان را از بار گناه پُر نکرده باشید، هم‌اکنون «اکانت» خود در شبکه‌های اجتماعی را «دی‌اکتیو» کنید. البته علاوه بر آن کار دیگری هم باید انجام دهید؛ «توبه»."

درست کردن تعابیری این چنینی در ادامه این گزارش نیز تکرار می شود و تعابیر استفاده شده از سوی علما به کنایه گرفته می شود.

این گزارش پس از تقطیع کلمات آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مصباح یزدی و تند خواندن مواضع آنان مفهوم «جنگ نرم» را که از سوی رهبر انقلاب در سالهای اخیر استفاده شده است و مقابله با آن را زیر سوال می برد.

از سویی دیگر سایت خبرآنلاین در اقدامی که البته جای تامل دارد با فرد هتاک به رهبری مصاحبه می کند و مواضع توهین آمیز وی را با افتخار در خروجی خود منتشر می کند.

خبرآنلاین در بخشی از مصاحبه خود با هادی غفاری و به نقل از وی آورده است:" من دین را عامل ارتجاع نمی دانم، من با استبداد نعلین به شدت مخالفترم تا با استبداد چکمه. این موضع سیاسی من است آن را پنهان هم نمی کنم. من می دانم این حرف که منتشر می شود برای من گران تمام می شود  اما به جد می گویم که استبداد نعلین و استبداد عمامه بسیار خطرناک تر از استبداد چکمه و کلاه قزاقی و رضاخانی است."

در ادامه این مصاحبه زننده در نقلی از غفاری که حتی صحت و سقم آن مشخص نیست به عملکرد شورای نگهبان نیز خدشه وارد شده است، که گویا در ادامه سناریوی حمله به شورای محترم نگهبان است. غفاری در مورد رد صلاحیت و سپس تایید صلاحیتش در انتخابات مجلس هشتم نیز می گوید:" چند روز گذشت دوباره با ایشان تماس گرفتم گفتم اقای یزدی چی شد، گفت آقای غفاری پرونده شما در جلسه شورای نگهبان رای آورده و شما تایید صلاحیت شدید اما آقای جنتی پرونده را توی کشوی خودش گذاشته و در نمی آورد، زور من هم بهش نمی رسد. اینها را می گویم چون پنهان نیست، این آقای یزدی و این خدای من. گفتم یعنی چه؟ گفت ما زورمان به آقای جنتی نمی رسد.هرچی می گوییم پرونده شما را از کشو در نمی آورد. "

سایت خبرآنلاین در حالی با هادی غفاری مصاحبه می کند، که جملات هتاکانه وی نسبت به رهبری و اقدام او علیه امنیت ملی در سال 88، در اذهان باقی مانده است.

صحبتهای غفاری البته آنقدر غیرواقعی هست که مخاطبان خبرآنلاین هم نسبت به آن واکنش نشان داده اند. یکی از آنها پایین این گزارش نوشته است:"خبرانلاین منتشر کن آقای هادی غفاری حیف که جوانهای امروزی تو رو خوب نمیشناسن نمی دونند تو و مخلباف و... چون رادیکال ترین افراد و چماغ دار بودید و چقدر مخالفین خود رو کتک می زدید ولی گویا زمانه عوض شده و توهم جهت باد رو تشخیص دادی الان ژست اپوزوسیون می گیری برخی برات کف میزنند و روشنفکر میدونند تو را ولی هستند هنوز کسانیکه تو رو خوب بشناسند."

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: