به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - می گویند همیشه راست بگویید اما هر راستی همیشه گفتنی نیست. تفسیر این جمله در عرصه رسانه البته با تبصره هایی همراه است که می کوشیم با حسن استفاده از همان تبصره ها، برخی خبرهایی که همیشه گفتنی نیستند را هر هفته، ظهرهای آدینه، به اطلاع مخاطبان برسانیم.

و اینک بسته خبری ظهر آدینه 6 تیرماه 1393 "خیبرآنلاین":

* موج جدید تخریب علیه قوه قضاییه پس از آن صورت گرفت که خبرها از فعال شدن پرونده آقازاده معروف حکایت دارد. شنیده شده مراحل بررسی و تکمیل پرونده وی رو به اتمام بوده و زمان احضار او جهت برگزاری دادگاه نزدیک شده است. از زمان درز این خبر، برخی رسانه ها تخریب قوه قضاییه را در دستور کار قرار داده اند. وی به برخی مسایل اقتصادی و امنیتی متهم است. همچنین، برخی شنیده ها از خروج مجدد آقازده معروف با حکم ماموریت یک دانشگاه خاص حکایت دارند.

* یکی از چهره های جریان موسوم به اصلاح طلب نزدیک به خاتمی اخیرا در یک جمع محدود مواضع جالبی را پیرامون دولت یازدهم مطرح کرده است. برخی از گفته های "ه.خ" عبارت است از: ارتباط مردمی دولت به شدت پایین است، باید از هر بهانه ای برای ابراز شادی مردم و به خیابان کشیدن آنها استفاده کرد، باید میان اصلاح طلبان با رهبری ارتباط بیشتری برقرار شود. از وی در محافل اصلاح طلب با عنوان طنز کاتب وحی یاد می شود.

* بازداشت مجدد مهدی خزعلی با فضاسازی رسانه های ضدانقلاب توام شده است. این درحالی است که طبق شنیده ها، دستگیری وی توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است. خزعلی طی مدت اخیر به پای ثابت صدای آمریکا تبدیل شده و مصاحبه های مکرر و جنجالی با این رسانه داشت. وی همچنین با بروز عارضه برای آیت الله مهدوی کنی، یادداشت هایی مملو از توهین و دروغ نسبت به ریاست محترم مجلس خبرگان منتشر کرده بود.

* یکی از افرادی که به عنوان تحلیلگر در شبکه انگلیسی BBC فارسی فعالیت می کرد، به تازگی و بدون سروصدا به ایران بازگشته است. "احمدی" که از نزدیکان یکی از سران فتنه هم هست، در تحلیل های خود در شبکه ملکه بریتانیا، توهین های بسیاری به نظام و شخصیت های شاخص آن داشته و در جریان فتنه نیز تلاش سیاسی فراوانی برای فتنه گران مرتکب شده است.

* تحرکات مشکوک برخی افراد و جریانات سیاسی حکایت از آن دارد که ظرف چندروز آینده، در توزیع یکی از اقلام غذایی مردم در سطح بازار با کاهش و کمبود مواجه خواهیم شد. این اقدام در راستای تحمیل برخی نیات تا قبل از پایان زمان توافق ژنو صورت خواهد گرفت تا مردم و لایه های مخالف توافق ژنو را تحت فشار جهت پذیرش توافق جامع قرار دهند. شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمالا این کمبود کالا در عرصه لبنیات خواهد بود.

* یک خبرگزاری حامی دولت با انتشار خبر دزدیده شدن مدیرمسئول روزنامه ای که همینک منتشر نمی شود، درصدد فضاسازی و مظلوم نمایی برای وی برآمد. این درحالی است که "م.ا.ن" به جهت اتهامات متعدد غیررسانه ای بازداشت شده است.

* از دانشگاه آزاد خبر می رسد با تغییراتی که طی یکسال گذشته در حوزه ریاست آن انجام گرفته، تصاویر هاشمی رفسنجانی و برخی اعضای هیات امنای آن مجددا به دیوارهای برخی واحدهای دانشگاه بازگشته است. این اتفاق در گذشته و زمان ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد نیز صورت گرفته بود.

* جلسات اخیر هیات دولت نیز تحت تاثیر مذاکرات هسته ای قرار گرفته است. براساس شنیده ها، ظریف در آخرین جلسه گفته: ما در مذاکرات اصلا جلو نرفته ایم و امیدی هم نیست. در حل مشکلات کشور روی مذاکرات حساب باز نکنید. تنها راه ما اقتصاد مقاومتی است. مطالبات را به سمت تیم مذاکره نیاورید.

* پیرامون محل تامین بودجه سبد کالا زمزمه های جالبی شنیده شده است. ظاهرا دولت در تامین هزینه های آن دچار مشکل شده اما با توجه به قولی که به مردم داده، دو راه برای آن پیش بینی شده است: نخست، اختصاص یکی از اقساط پول های آزادشده احتمالی از مبلغ 4/2 میلیاردی توافق ژنو و اعلام آن به مردم؛ دوم، استقراض از یک مجموعه ای که به عنوان یکی از بزرگترین تولیت های اماکن مقدس شناخته شده است.

* برخی شنیده ها از جدی شدن اختلافات و جدایی میان محمود احمدی نژاد و حمید بقایی و در ادامه، اسفندیار رحیم مشایی حکایت دارد. ظاهرا برخی اقدامات صورت گرفته در میراث فرهنگی که قبلا بارها توسط رسانه های انقلابی به دولت دهم تذکر داده شده بود، موجب ناراحتی احمدی نژاد شده و اینگونه رفتارها را در تعارض با دیدگاه های خود دانسته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: