به گزارش فارس، در بیانیه صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله مكارم شیرازی آمده است: اخبار وحشتناكى از طرز رفتار مسئولین سعودى نسبت به شیعیان احصا و قطیف مى‌رسد. جمعى از بزرگان علماى آنها را به جرم آزادى‌خواهى در انجام مراسم مذهبى به زندان افكنده‌اند و تضییقات فراوانى براى آنها به وجود آورده‌اند و از همه وحشتناك‌تر اینكه زمزمه صدور حكم اعدام براى شیخ بزرگوار عالم معروف منطقه، شیخ نمر به گوش مى‌رسد.

در ادامه این بیانیه تاكید شده است: ما به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم كه این‌گونه حركت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا و پیروان مكتب اهل بیت (علیهم السلام) را به شدت جریحه‌دار مى‌كند و پیامدهاى سوئى در برخواهد داشت.

در این بیانیه تصریح شده است: ‌حاكمان سعودى به جاى این تشددها خوب است به درد دل آنها گوش دهند. آنها حقوق از دست رفته خود را مى‌خواهند. آنها آزادى در انجام مراسم مذهبى خود را طلب مى‌كنند. آنها به كشور خودشان علاقه دارند. كدام عقل و منطق اجازه مى‌دهد كه در برابر این خواست‌هاى مشروع آن‌گونه رفتار شود؟

در این بیانیه افزوده شده است: ما تعجب مى‌كنیم نهادهاى حقوق بشر دنیا چرا در این‌گونه موارد كه موافق میل دولت‌هاى سلطه‌گر است سكوت مى‌كنند؛ ولى اگر كمترین حركتى در كشورى كه هماهنگ با آنها نیست، رخ دهد، فریادشان بلند مى‌شود؟ به هر حال تكرار مى‌كنیم صدور حكم اعدام براى یك عالم بزرگ منطقه چیزى نیست كه براى مراجع شیعه و بزرگان مكتب اهل‌بیت(علیهم السلام) و تمام علاقه‌مندان به آنها در سراسر جهان قابل تحمل باشد.