به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
روزنامه گلوبواسپورته در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که پزشکان تیم ‌ملی برزیل که شکستگی مهره سوم ستون فقرات نیمار را تأیید کرده‌اند، تأکید دارند تا نیمار بین 4 تا 6 هفته از میادین ورزشی به دور باشد و یادآوری کرده‌اند که او نیازی به عمل جراحی ندارد.
"خیبرآنلاین" - نیمار ستاره جوان و مصدوم تیم ‌ملی برزیل که در جریان بازی تیمش مقابل کلمبیا با شکستگی یکی از مهره‌های کمرش مواجه شد، این روزها مشغول مشاوره با پزشکان متخصص در زمینه ستون مهره‌‌هاست و به بررسی اینکه قادر خواهد بود تا در فینال جام ‌جهانی‌ برای سلسائو به میدان برود یا خیر می‌پردازد. فینال جام‌ جهانی‌ یک‌شنبه هفته آینده (13 جولای) برگزار می‌شود و نیمار در تلاش است تا در صورت رسیدن برزیل به بازی فینال، به هر ترتیبی شده برای تیمش به میدان برود.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه گلوبواسپورته در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که پزشکان تیم ‌ملی برزیل که شکستگی مهره سوم ستون فقرات نیمار را تأیید کرده‌اند، تأکید دارند تا نیمار بین 4 تا 6 هفته از میادین ورزشی به دور باشد و یادآوری کرده‌اند که او نیازی به عمل جراحی ندارد.

احتمال حضور
این روزها نیمار در خانه‌‌اش در گواروژا، در نزدیکی سائوپائولو استراحت می‌کند و دکتر مائوریسیو زنایده، پزشک باشگاه سانتوس، رافائل مارتینی، فیزیوتراپ سانتوس و نیکلا کامئیرو، متخصص ستون مهره‌ها به عیادت او رفته و به او پیشنهاد داده‌اند تا شرایط او برای حضور احتمالی‌‌اش در بازی فینال جام‌ جهانی‌ را بررسی کنند. طبق گزارش گلوبواسپورته این پزشکان متخصص به نیمار گفته‌اند که منطقه‌ای که او در آن دچار شکستی شده، در مصدومیت‌های اینچنین کمترین مشکل را برای بازیکن به وجود می‌آورد و ادواردو موسا، یکی از مشاوران نیمار در این‌باره گفته: «باید گفت که به صورت رسمی کسی راجع به این فکر نمی‌کند و همه به بازیابی و بهبود نیمار فکر می‌کنند.»

البته شدت درد نیمار می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در این تصمیم داشته باشد. شنبه و زمانی که این پزشکان به عیادت نیمار رفته بودند، او درد شدیدی را حس می‌کرد. اعلام شده بود که 48 ساعت ابتدایی بعد از مصدومیت، درد با شدت فراوانی به سراغ مصدوم می‌‌آید؛ چرا که این منطقه پوشیده از عضلات است و همین عضلات هم هستند که حرکت بازیکن را ساده‌تر می‌کنند. طبق تشخیص پزشکان، کاهش و از بین رفتن این درد کافی است تا نیمار بتواند به تحقق رؤیایش فکر کند‌؛ چرا که شکستگی ستون مهره‌ها با تحرک و تلاش، بدتر نمی‌شود.

مخالفت پزشک تیم ‌ملی
در این میان دکتر ژوزه لوئیس رونکو پزشک تیم ‌ملی برزیل احتمال اینکه او بتواند در بازی‌های پیش ‌روی برزیل برای این تیم به میدان برود را رد کرده و در گفت‌وگو با تلویزیون گلوبو گفته که اگر ضربه دیگری به کمر نیمار وارد شود او ممکن است برای همیشه مجبور به خداحافظی از دنیای فوتبال گشته و این مشکل حتی در زندگی شخصی‌‌اش نیز بازتاب گسترده‌ای یابد. او یادآوری کرده که این درد می‌تواند مبدل به دردی مزمن و خطرناک برای سلامت نیمار شود و به همین خاطر با استفاده از او در ترکیب برزیل مخالفت کرده. چرا که به اعتقاد او شرایط نیمار الان به ثبات رسیده ولی این کار می‌تواند شرایطش را بدتر کند: «ما نمی‌خواهیم رؤیای واهی به هواداران برزیل بدهیم.»


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: