به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - دکتر سعید جلیلی به منظور شرکت در ششمین یادواره سرداران شهید خراسانی، نظرنژاد معروف به بابانظر، ابراهیمی و شریفی غروب چهارشنبه 15 مرداد عازم مشهد شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی قبل از حضور در یادواره شهدا، با فرزندان سرداران شهید خراسانی دیدار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار گفت: خوشحالم که چنین جمعی بین فرزندان شهدا ایجاد شده است، همه ما میراث‌دار سرمایه ارزشمندی به نام فرزندان شهدا هستیم.

وی افزود: فرزندان شهدا باید در همه زمینه‌ها فعال‌تر باشند و در مسیر و خط ولایت حرکت کنند چرا که ما در دفاع مقس انسان‌های بزرگی داشتیم و حتی در همین کوی طلاب که بنده اینجا بزرگ شدم، شهدایی داشتیم که هرگاه یاد آنها می‌افتم غبطه می‌خورم و کوتاهی‌های ما نسبت به آنها برایم ناراحت کننده است.

جلیلی اضافه کرد: این شهدا شاید شناخته شده نبودند اما معلم‌هایی واقعی بودند، شهدای شاخص ما در همین عرصه‌ها شناخته شده شدند و پیش از آنکه شاخص شوند، معلمی برای تمام رزمنده‌ها در طول دفاع مقدس بودند و این الگوبودن آنها باعث شد به عنوان شهید شاخص مطرح شوند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: همه شهدا شاخص هستند و باید معرفی شوند، در همین کوی طلاب شهدای ارزشمندی وجود دارند که شاید خیلی از آنها شناخته شده نباشند اما سیره رفتاری آنها می‌تواند چراغ راهی برای جوانان باشد.

وی خطاب به فرزندان سرداران شهید خراسانی افزود: شما باید پرچمدار این حرکت بزرگ باشید، چرا که بهترین و آسان‌ترین روش مقابله با دشمن استفاده از فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس است.

دکتر جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: امروز عرصه‌های سخت‌تری وجود دارد و حضور موثرتری را می‌طلبد و هرچند جنگ تمام شده اما مبارزه تمام نشده و نیاز به بسیجی‌های بیشتری وجود دارد حتی باید در ادامه راه شهدا رو سفید باشیم و برای ترویج سیره رفتاری آنها تلاش کنیم.

* ششمین کنگره سرداران شهید خراسانی

دکتر سعید جلیلی پس از دیدار با فرزندان سرداران شهید خراسانی به تالار شهید هاشمی نژاد مشهد رفت تا در ششمین یادواره سرداران شهید نظرنژاد معروف به بابانظر، شریفی و ابراهیمی شرکت کند.

جلیلی با تأکید بر یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: حضور در شهر مقدس مشهد و در میان شما جوانان عزیز و در محفل خانواده شهدای گرانقدر برای بنده بسیار ارزشمند است. جلساتی که با عنوان یادواره شهدا برگزار می‌شود، پیام‌های زیادی می‌تواند داشته باشد و سرداران خراسانی بابانظر، ابراهیمی و شریفی به منزله اسطوره‌هایی هستند که امروز نه برای شهر و کشور ما بلکه برای جهان اسلام و جهان آزادگی مایه افتخار هستند.

وی افزود: شهدای عزیزی که امروز از آنها یاد می‌کنیم و دیگر شهدا، ستاره‌های درخشانی بوده که مایه افتخار هستند و این سؤال مطرح می‌شود که چرا شهدایی نظیر شهید بابانظر اسطوره می‌شوند؟ در تاریخ افرادی که جنگیده‌اند و مبارزه کرده‌اند کم نداریم اما چرا این شهدا را اسطوره نامیده و چه شاخصه بارزی داشتند که با این عنوان مطرح می‌شوند که این مسئله از جنبه‌های مختلف قابل بررسی بوده که من در این جلسه به بررسی یک بعد آن تأکید دارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدا مهم‌ترین چراغ راه بشریت هستند، گفت: اگر بتوانیم کارهای بزرگ شهدا را خوب درک کنیم و رشادت‌های آنان را داشته باشیم می‌توانیم در مسیر آنها حرکت کنیم و باز این سؤال مطرح می‌شود که چه کار بزرگی انجام دادند که اینگونه بزرگ شدند.

دکتر جلیلی تأکید کرد: به این مساله توجه کنید که زمانی انقلاب اسلامی بروز و ظهور کرد که پس از جنگ جهانی دوم مناسبات ویژه‌ای در جهان حاکم بود که البته این مناسبات امروز نیز پس از گذشت ۷۰ سال همچنان حاکم است. آن مناسبات این بود که عده‌ای در جهان با عنوان نظم حاکم، قدرت را در انحصار خود قرار داده و فقط چند کشور باید قدرت می‌داشتند که این مسئله را امروز نیز در معاهده ان‌پی‌تی می‌بینیم که فقط چند قدرت باید سلاح هسته‌ای داشته باشند و سایرین نباید از آن برخودار باشند و یا اینکه فقط چند کشور امتیاز وتو دارند و سایرین نه.



عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به جنایات آمریکا در حمله به عراق گفت: آن‌ها با صراحت تمام از جنایتکاران حمایت می‌کنند، وقتی کشوری اراده می‌کند که کشور دیگری را اشغال کند و یک میلیون انسان را بکشد به راحتی این کار را انجام می‌دهد و وقتی قرار است از آن کشور خارج شود علت خروج را زیادی هزینه‌ها اعلام می‌کند نه کشتار بی‌رحمانه مردم؛‌ بنابراین باید دید که آ‌ن‌ها با چه اهرمی این نظام را  به جهان تحمیل کرده‌اند، این اهرم چیزی جز ترساندن نیست و آن‌ها با القای ترس به جهانیان می‌خواهند نگاهشان را به جهان تحمیل کنند.

دبیر پیشین شورایعالی امنیت ملی افزود: توجه داشته باشید که در چنین شرایطی که چنین نظمی در جهان شکل گرفت، امام راحل به همراه یاران خود انقلاب اسلامی را تشکیل داده و با محاسباتی جدید مناسبات جهانی را بر هم زدند.

وی با اشاره به یکی از سفرهای خود در چند سال گذشته به کشور ژاپن خاطرنشان کرد: در مورد همین سلاح هسته‌ای این مسئله را بگویم که چند سال پیش به کشور ژاپن سفر کرده و دیداری با نخست‌وزیر و وزیر خارجه آن کشور داشتم. در این سفر از منطقه هیروشیما بازدید کردم و نقطه جالب رویکرد آنان نسبت به بمباران هیروشیما بود که آنان معتقد بودند که این بمباران هیروشیما حق ما بوده و باید بمباران می‌شدیم این رویکردی بود که نشان می‌داد آنها مطیع بوده و در منطق استکباری باید عده‌ای قدرتمند بوده و دیگران مطیع باشند.

جلیلی با اشاره به فجایع و جنایات صورت گرفته اخیر در غزه تصریح کرد: نظمی که امروز بر جهان حاکم است، این است که مردمی بی‌گناه بمباران می‌شوند و اینهایی که مدعی نظم جهانی هستند از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و در حقیقت این جنایات را با نام حقوق بشر، آزادی و دموکراسی حمایت می‌کنند.



عضو شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: امروز این چیزی که در غزه شاهد هستیم بمباران چند خانه نیست بلکه بمباران دیوار اعتمادی است که برخی برای این نظام سلطه قائل هستند، این دیوار اعتمادی است که برخی می‌گویند باید به آمریکا اعتماد کرد. استکبار در منطق خود از ابزار ترساندن برای مطیع کردن دیگران استفاده می‌کند و ببینید که در چنین فضایی بود که امام راحل با یاران خود چنین نظم جهانی را به چالش کشیده و در برابر آن ایستاد و سؤال مطرح شده این است که اهمیت این ایستادگی در چیست؟

وی تأکید کرد: ویژگی مهم ایستادگی و مقاومت در امام راحل و شهدا ریشه در اندیشه آنان داشت که نشان دادند می‌شود هم مقاومت کرد و هم موفق شد و هنر بزرگ امام این بود که با این اندیشه مناسبات جهانی را تغییر داد.

دکتر جلیلی با بیان اینکه نظامی که ریشه در اندیشه امام راحل دارد، در برابر نظام سلطه قرار گرفته، گفت: به این مسئله توجه کنید که این جلساتی که برای یاد و خاطره شهدا تشکیل می‌شود، در حقیقت شهدا به ما پیام می‌دهند که نترسید و نگران نباشید و باید بدانیم که این پیام یک پیام استراتژیک، راهبردی و اصولی است و می‌تواند تمام نظام آنها را در هم بشکند.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه باید در برابر دشمنان شجاع بود و نهراسید، تصریح کرد: شهدایی نظیر بابانظر محاسبات دشمنان را به هم ریخته و مناسبات جدیدی را برقرار کردند و اگر گفته می‌شود که نباید در برابر دشمنان ترسید یعنی اینکه در راه خدا مردن وجود نداشته و از همین مسئله دشمنان ما می‌ترسند و همین پیام می‌تواند نظام استکباری را به هم بزند.

جلیلی با تأکید براینکه آنها از نترسیدن و شجاعت ما می‌ترسند نه از تعداد سانتریفیوژ، گفت: چرا آنها از این اندیشه می‌ترسند و از این شجاعت هراس دارند؟ جواب این است که امام راحل و شهدای ما در ۸ سال دفاع مقدس با شجاعت خود و نهراسیدن در برابر مرگ تمام مناسبات نظم نوین جهانی را به چالش کشیدند و کار به جایی رسید که اندیشه و اراده خود را در برابر تمامی کشورهایی که پشت صدام آمده بودند و وی حمایت می‌کردند بر آنها تحمیل کرده و می‌بینید که فرجام کار گونه دیگری شد و همین که شهدای ما از مرگ نمی‌ترسیدند دشمنان را خلع سلاح کرد.



وی افزود: همه آنهایی که می‌گویند انرژی هسته‌ای نداشته باشید ببینند که در برابر آن دانشمندان هسته‌ای هستند که می‌گویند ما به انرژی هسته‌ای دست پیدا می‌کنیم و در این راه شهید هم می‌شویم و همین می‌شود که تمدنی شکل می‌گیرد که در سیاست، مردم‌سالاری و دیگر مسائل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: امروز چه کسانی از جنایتکارترین افراد حمایت می‌کنند؟ کسانی که بیش از یک قرن شعار لیبرال دموکراسی سر می‌دهند و همین افراد در برابر کشتارهای غزه سکوت می‌کنند. باید گفت امروز بمباران غزه بنای ویرانه لیبرال دموکراسی غرب است.

سعید جلیلی افزود: کسانی که معتقدند باید در سیاست خارجی آرمان‌ها را کنار بگذاریم به واقعیت‌ها توجه کنند، آیا می‌شود به رژیم آمریکا که در برابر کشتار زنان و کودکان بیگناه سکوت می‌کند و از متجاوزان حمایت می‌کند، اعتماد کرد؟ آیا براساس واقعیات موجود، آمریکایی که از جنایت‌کارترین انسان‌ها حمایت می‌کند، می‌توان در معاهده‌ها قابل اعتماد باشد و پای امضایش بماند، قطعا آمریکا قابل اعتماد نیست و این بمباران غزه بمباران ساختمان نظم نوین جهانی آنهاست.

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: جنایتکاران غزه خیال نکنند در حال پیشروی هستند بلکه بدانند هر بمبارانی که می‌کنند بمبی است بر سر دیوار نظم نوین جهانی و چطور می‌شود به آنها با چنین فجایعی اعتماد کرد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل تمدنی شکل گرفت که برای فرهنگ، سیاست و اقتصاد حرف‌های زیادی جهت گفتن داشته و مناسبات جدیدی را به وجود آورد و اینکه مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام در ماه رمضان تأکید داشتند که متوجه باشید دشمن شما را دچار اشتباه محاسباتی نکند مسئله مهم است.

وی با تأکید براینکه حربه دیگر دشمن القا حس فراموشی است، گفت: نباید فراموش کنیم چه داشتیم، چه داریم و چه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی داشته و پیروزی امروزمان به چه دلیلی بوده است. ملت ما پیام خود را در ۸ سال دفاع مقدس داده است و آن این پیام بوده که اگر پیام خدا و پیامبرش را اجابت کنید حیات جدید می‌گیرد و امروز می‌بینیم که چرا ایران در میان ۲۰۰ کشور جهان همواره بیشترین ضریب اخبار را به خود اختصاص داده و همواره نام ایران مطرح می‌شود. این ریشه در همان تفکر و شجاعت شهدا داشته که پیامی جهانی را به جهانیان داده و امروز هم ترس استکبار از تداوم این جریان بوده که نتوانند نظم ظالمانه ۷۰ ساله خود را ادامه دهند.

به گفته سعید جلیلی اینکه امام خامنه ای می‌فرمایند در پیچ تاریخی هستیم و دقت کنید دچار اشتباه محاسباتی نشوید، پیام مهمی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
علی از تنکابن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
جوانان حامی دکتر سعید جلیلی

http://jalili-saeid.blogfa.com/
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
0
دکتر سعید جلیلی رو عشق است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: