به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد امیررضا خادم سیاست وزارت ورزش درباره استقلال و پرسپولیس را لو داد.
"خیبرآنلاین" - خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد امیررضا خادم سیاست وزارت ورزش درباره استقلال و پرسپولیس را لو داد. نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در ساماندهی استقلال و پرسپولیس که این روزها وضعیت سرخ‌های پایتخت را مشوش دیده در اظهارنظری جنجالی مدعی شده تنها راه‌حل برای ساماندهی این 2 تیم پرطرفدار پایتخت «کاهش محبوبیت»شان است و این دقیقاً همان چیزی است که منتقدان سیاست‌های محمود گودرزی در ماه‌های اخیر به آن اشاره کرده‌اند. اینکه چرا 2 کشتی‌گیر سابق برای محبوب‌ترین تیم‌های ورزش ایران به دنبال اجرای این سیاست هستند، سوالی است که هنوز بی‌جواب مانده اما خادم خودش گفته اگر از «جذابیت و محبوبیت» این 2 باشگاه کم شود، خود به خود مشکلات هم کمتر می‌شود.

به گزارش تسنیم، جالب‌تر اینکه خادم که مسؤولیت انتخاب هیات‌مدیره‌های استقلال و پرسپولیس را برعهده داشته، پیش‌بینی کرده مشکلات مدیریتی این روزهای پرسپولیس تا چند وقت دیگر در استقلال هم اتفاق خواهد افتاد: «در استقلال نیز همین مسائل (اختلاف‌ها) وجود دارد و اختلاف‌نظر در هیات‌مدیره آن باشگاه هم هست. هیچ هیات‌مدیره‌ای در دنیا وجود ندارد که اختلاف‌نظر نداشته باشد اما این اتفاقات به دلیل حساسیت بالای مردم توسط رسانه‌ها بزرگ نشان داده می‌شود. وضعیت ذاتی این 2 باشگاه به‌گونه‌ای است که خیلی از مردم کشورمان درگیر مسائل آنها هستند و به همین دلیل این سروصداها و جنجال‌ها به وجود می‌آید.

مطمئن باشید در آینده نیز هم در استقلال و هم در پرسپولیس این جنجال‌ها وجود خواهد داشت، مگر اینکه کاری انجام شود تا از محبوبیت و جذابیت این 2 تیم در جامعه کم شود! البته بر خود من نیز انتقادهایی وارد است اما راه اصلی خروج از این بحران همان است که گفتم.» خادم البته درباره جلسه مشترک سیاسی به عنوان رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس با علیرضا رحیمی، مدیرعامل سرخ‌ها هم نظر جالبی دارد؛ آن هم در شرایطی که این دو در چند روز گذشته به خوبی در رسانه‌ها از خجالت هم درآمده‌اند: «نه دعوایی وجود داشت و نه بحث برکناری کسی مطرح بود. به دلیل برخی سوءتفاهماتی که میان رحیمی و سیاسی به‌وجود آمده بود، از آنها خواستم در جلسه‌ای مشترک شرکت کنند و رودررو صحبت‌هایشان را با یکدیگر انجام دهند.

البته مصاحبه‌هایی که از این 2 نفر در رسانه‌ها منتشر می‌شود، با صحبت‌هایی که در این جلسه با یکدیگر داشتند، متفاوت بود. الان هم نمی‌توانم قول بدهم که این اختلاف‌نظر دیگر وجود نخواهد داشت زیرا اساس هیات‌مدیره برآیند نظرات اعضا است که به تصمیم‌گیری منجر می‌شود.» این مصاحبه عجیب از امیررضا خادم در شرایطی به یکی از مهم‌ترین حرف‌های روزهای اخیر ورزش ایران تبدیل شده که بعید است امیررضا خادم و مافوقش شناختی از اهمیت جایگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان سرمایه‌های ملی نداشته باشند اما اینکه چه اصراری بر محبوبیت‌زدایی از این 2 باشگاه وجود دارد و در پس این سیاست چه تصمیمی نهفته است، فقط مقامات عالیرتبه وزارت ورزش می‌توانند به آن پاسخ بدهند. آنها هستند که می‌توانند بگویند به چه دلیل افرادی را عضو هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس کرده‌اند که بیشترشان ربطی به ورزش ندارند و سابقه سیاسی و اقتصادیشان هم خیلی روشن نیست.


استقلال و آینده‌ای نامشخص


اگر وضعیت به‌هم‌ریخته هیات‌مدیره پرسپولیس را کنار بگذاریم، آینده تیم مدیریتی دیگر باشگاه پرطرفدار ایران هم چندان روشن نیست. اختلاف‌های زیرپوستی که میان اعضای هیات‌مدیره استقلال ایجاد شده، نشان می‌دهد پیش‌بینی امیررضا خادم هم چندان بیراه نیست و خود او بهتر از هر کسی می‌داند که چطور این ترکیب ناهمگون، آتش را در هیات‌مدیره باشگاه پرطرفدار استقلال هم شعله‌ور خواهد کرد البته بهرام افشارزاده نظری غیر از نظر خادم دارد. او می‌گوید: «به هر حال ما آرامش خوبی در استقلال داریم. هر یکشنبه همکاران ما با حضور در باشگاه، جلسه می‌گذارند و خوشبختانه صفا و صمیمیت زیادی بین اعضای هیات‌مدیره حاکم است. از روز اول سفارش آقای گودرزی به ما حفظ آرامش در تیم بود که ما آن را به خوبی پیگیری کردیم و با شناختی که از اعضای محترم هیات‌مدیره دارم مطمئنم این آرامش پابرجا می‌ماند.» او در پاسخ به اینکه آیا مشکلات مدیریتی در پرسپولیس در استقلال هم اتفاق می‌افتد یا نه، گفت: «تا ما هستیم به هیچ عنوان نمی‌گذاریم این اتفاقات رخ بدهد. ما بسیار فضای خوبی در هیات‌مدیره داریم و مطمئن باشید اگر چنین جوی وجود نداشت یا قرار باشد این جو از بین برود، من حتی یک دقیقه هم در استقلال نمی‌مانم. رسانه‌ها و مردم من را می‌شناسند و همگی می‌دانید من از صبح تا شب، همه تلاشم را برای موفقیت تیم انجام می‌دهم. من مطمئنم هیچ چیزی نمی‌تواند جو فعلی در هیات‌مدیره استقلال را از بین ببرد».


خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس،  داستان بی‌انتها


شعار خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس یکی از عمده‌ترین وعده‌های وزارت ورزش در دولت یازدهم بود؛ وعده‌ای که بعد از گذشت یک سال از آن هنوز سرانجامی پیدا نکرده و بعید است مسؤولان ارشد وزارت ورزش و اقتصاد هم بتوانند تاریخ جدیدی برای آن مشخص کنند. این در شرایطی است که مسؤولان وزارت ورزش قول داده بودند تا قبل از شروع لیگ جدید، استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنند و در واقع انتخاب افراد عمدتا بی‌ربط در هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس برای تحقق همین وعده بود اما اختلاف بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی این روزها به رسانه‌ها هم کشیده شده و امیررضا خادم آشکارا از کم‌فروشی سازمان خصوصی‌سازی انتقاد می‌کند. او در تازه‌ترین اظهارنظرش درباره فرآیند خصوصی‌سازی این 2 باشگاه گفته: «حدود 45 روز از جلسه‌ای که با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم، می‌گذرد اما آنها هیچ‌یک از توافقاتی که انجام داده بودیم را اجرایی نکرده‌اند. درست است که بحث‌های فنی واگذاری این 2 باشگاه در تخصص من نیست و در آنها زیاد هم نظر نمی‌دهم. شاید منظور پوری‌حسینی نیز این بوده که به نظرم نظرش منطقی است اما ما براساس رسالتی که داریم، موظفیم نگرانی‌مان را از به تعویق افتادن اجرای قانون ابراز کنیم. قانون می‌گوید باید استقلال و پرسپولیس تا پایان سال خصوصی شوند اما ما نگرانیم که این امر در موعد مقرر اتفاق نیفتد».


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
0
واقعا" باید بابت این موضوع متاسف بود که بی عرضگی خودشان را می خواهند با کاهش محبوبیت سرخابی ها جبران کنند. البته این سیاسیتی است که سالهاست دارد در پرسپولیس اجرا می شود و هر سال شاهد ورود آدمهای عجیب و غریب در قامت مدیر عامل و عضو هیات مدیره این باشگاه هستیم و همیشه هم این مردم هستند که دارند زجرش را می کشند. شما ها لطف کنید و بروید به همان کشتی خودتان برسید و کار فوتبال را به امثال دادکان واگذار کنید اینها خودشان بلد هستند چگونه مشکلات را حل کنند چون هم سالم هستند و هم توانا.
البته جای صفایی فراهانی هم خالی است مردی که فوتبالی نبود اما توانا و کاربلد بود اگر فوتبالی نمی آورید کار را به کاردانانی امثال وی بدهید آنها این مشکلات را حل می کنند و حل مشکلات سرخابی ها از طریق راه حلهای قرون وسطایی شماها آقایان ندارد. این شعبده بازی هایتان را بروید جای دیگری اجرا کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: