به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حتی اگر استیضاح وزیر علوم رای هم نیاورد، جماعت مدعی اعتدال قافیه را باخته اند زیرا در برابر دیدگان مردم، شدیدترین اقدامات افراطی را مرتکب شدند
"خیبرآنلاین" - اعلام وصول طرح استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم دولت یازدهم، که پس از کش و قوس فراوان و گذر از فرصت یک ماهه ای که با وساطت علی لاریجانی به وی داده شد، موجب افشای ماهیت مدعیانی شد که بیش از یکسال است شعار "اعتدال" را به صورت کرکننده ای فریاد زده اند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، اقدامات تنش زای صورت گرفته در دانشگاه های کشور که باید یک محیط علمی آرام و بدون هوچیگیری باشند و پیشرفت بی نظیر چندسال گذشته کشور در علم به مسیر اوجگیری خود را تا رسیدن به قله ها ادامه دهد، موجب شد تا صبر نمایندگان مجلس به پایان رسیده و ناچار به استفاده از ابزار قانونی خود شوند.

اگرچه با وساطت بی سابقه علی لاریجانی، طراحان استیضاح ناچار به اهدای فرصتی یک ماهه به وزیر علوم شدند، اما در همین مدت نیز، کمترین اقدامی در راستای انجام اصلاحات مدنظر در این وزارتخانه صورت نگرفت و نهایتا استیضاح فرجی دانا اعلام وصول شد تا فردا (سه شنبه) در صحن پارلمان به این مساله پرداخته شود.

استیضاح کنندگان در طرح خود 4 محور را مورد توجه قرار داده اند:

- عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته شدگان قانونی بورسیه های تحصیلات تکمیلی و متاسفانه ارائه مجوز پذیرش افراد ردصلاحیت شده در این دوره ها و بازگرداندن برخی از اساتید اخراج شده

- اعزام گروههای سیاسی بعضا دارای سوابق تندروی در قالب کارشناسان، ارزیابی عملکرد روسای دانشگاهها که زمینه ایجاد تنش را در دانشگاهها فراهم نموده و تغییر شیوه انتخاب روسای دانشگاهها برخلاف رویه های جاری شورایعالی انقلاب فرهنگی

- منصوب نمودن عناصر دارای سابقه مشخص در فتنه ۸۸ در مسئولیت های مهم ستادی ‌وزارت خانه و عزل اشخاص عالم، متعهد و مدیر از برخی دانشگاهها

- عدم مواجهه درست با تحرکات سیاسی ضدانقلاب و ضدنظام برخی عناصر فعال در دانشگاهها و میدان دادن به برخی نشریات دارای رویکرد ضددینی و گرایشهای شدیدا قومی و تجزیه طلبانه.

آخرین آمار اعلام شده نشان می دهد که مسایل فوق، موجب کندشدن سرعت پیشرفت علمی کشور و نزول 2 پله ای در تولید علم شده است.



تا اینجا، همه چیز براساس یک روند طبیعی که دهها بار در مجالس دوره های مختلف پیش می رفت، شکل گرفت. نمایندگان پس از جلسات مختلف، تذکرات و پرسش های گوناگون به این نتیجه رسیدند که باید از اختیار قانونی خود مبنی بر استیضاح وزیر استفاده کنند.

اما از روز اعلام وصول طرح استیضاح، جماعتی که یکسال است خود را معیار و شاخص مطلق اعتدال معرفی کرده اند و با این شعار، هر منتقدی را تندرو و افراطی لقب دادند، به یکباره تغییر رویه داده و شدیدترین تهاجمات را علیه نمایندگان مردم در پارلمان ساماندهی کردند.

کار به جایی رسید که این جنگ روانی گسترده از رسانه های پرشمار افراطیون مدعی اعتدال به سطح برخی اعضای دولت نیز سرایت کرد تا جایی که مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس دولت یازدهم نیز با ادبیاتی خاص، نمایندگان را مورد عتاب قرار داد و البته تهدید کرد که "با فرض آن که استیضاح رای بیاورد، گزینه بعدی قطعا کسی خواهد بود که تغییری در خط مشی وزارت علوم ایجاد نخواهد کرد"!

این تغییر فاز از سیاست اعلام شده اعتدالی به تندروی آشکار، پس از آن صورت گرفت که شیخ حسن روحانی طی هفته گذشته برای چندمین بار منتقدان خود را با عصبانیت مورد توهین قرار داد و با استفاده از عباراتی همچون "بزدل" ، "ترسو" و "بروید به جهنم" با آنان به مقابله برخاست.

با این حساب، حتی اگر استیضاح وزیر علوم رای هم نیاورد، جماعت مدعی اعتدال قافیه را باخته اند زیرا در برابر دیدگان مردم، شدیدترین اقدامات افراطی را مرتکب شدند و آشکارا در نقش گروه فشار ظاهر شده و نمایندگان مردم را تحت حملات گسترده قرار دادند.

در کنار این رفتار افراطی، تلاش اتاق فکر رسانه های زنجیره ای با مطرح کردن موضوع فرعی بورسیه ها، جهت تغییر زمین بازی و اثرگذاری بر اذهان عمومی نیز به صورت گسترده و بعضا دروغ آلود مشغول قعالیت شد اما با افشای پشت پرده این جریان و انتشار اسناد مهمی که نشان می دهد اصلاح طلبان مدعی اعتدال در این زمینه نیز دارای فساد بالایی هستند، بدون سروصدا فتیله بحث را پایین کشیدند.

بنابراین، طرح استیضاح رضا فرجی دانا تا همینجای کار نیز نتیجه خود را به بار آورده است که مهمترین آن، افتادن نقاب از چهره تندروهایی بود که یکسال است با ماسک اعتدال، مشغول بازی با افکار عمومی هستند؛ هرچند از مجلس خبر می رسد که تا این لحظه، بیش از 150 نماینده بر استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم مصمم شده اند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
5
4
اگه صلاحیت وزیر علوم تایید شد شما دیگه دهنتو ببند خیبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
2
2
پیشنهاد میکنم همه به این سایت معتبر رجوع کنند تا فضاسازی های جدید رو بهتر متوجه شند، نکته این که همه ی آمار ها تا سال 2013 گزارش شده که فقط 5 ماهش شامل دولت جدید میشه که مطمئنا سیاست های دولت جدید اونقدر زود تاثیر نداشته که تو آمار سال 2013 موثر بوده باشه و باید بذاریم آمار های سال 2014 منتشر شه برای قضاوت بهتر، (...) لطفا چاپ کن سعی کردم به دور از غرض ورزی و روشنگرانه بنویسم
http://www.scimagojr.com/countrysearch.php?country=IR
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
4
2
خیبر عزیز منظورت از مردم خودتون چند نفرید که دور هم نشسستید یا کس دیگه ای هم هست؟ !!!تا اونجا که من اطلاع دارم و در اجتماع مشاهده میکنم اکثر مردم از دولت محترم رضایت دارند به جزعده کمی که دستشون از خیلی چیزها کوتاه شد وطشت رسوایشون به زمین افتاد و گوش عالم رو کر کرد!!!
ع فاضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
2
3
‌آقا محسن عزيز خيبر چند نفر نيست يك انديشه ويك اعتقاد است ريشه در تاريخ دارد گرچه برادران خيبر گاهي لحن تند دارند مثل خود شما اما شما هم كم لطفي نفرموده باشيد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
4
3
این سایت و دیگر سایتهای پاچه خوار !!!!!!!!! کار و زندگی ندارن فقط بنام دین و قرآن و دم از ولایت زدن دارن تخریب میکنن !!!!!!!!!!!!! اسرائیل از شما بهتره ............
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: