به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
یک کارشناس بین المللی انرژی گفت: اگرچه بنابه دلایل سیاسی شاهد کاهش تقاضای نفت هستیم اما تولیدکنندگان به دنبال افزایش عرضه هستند که این موضوع به نفع کشورهای غربی تمام می‌شود.
"خيبرآنلاين"- قادة الدین  با اشاره به کاهش قیمت نفت اوپک به زیر 100 دلار گفت: برای اولین بار در ماه اخیر مشاهده شد قیمت سبد نفت خام «اوپک» به کمتر از صد دلار رسید که این کاهش در صورتی رخ داده است که تنشهایی در عراق و لیبی و همچنین بین روسیه و ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا وجود داشته است.

به گزارش فارس به نقل از سايت خبري العربيه،این کارشناس انرژی ادامه داد: هنوز امنیت به خاورمیانه بازنگشته است، بنابراین انتظار می رفت که با وجود این شرایط قیمت جهانی نفت افزایش یابد زیرا بیشتر تولیدکنندگان نفت در منطقه خاور میانه هستند.

الدین با اشاره به نیاز نفت در کشورهای غربی تصریح کرد: ضعف وضعیت اقتصادی در تعدادی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا منجر به کاهش تقاضای نفت در این کشورها شده است اما هنوز شاهد روند کاهشی قیمت جهانی نفت هستیم.

وی با اشاره به اینکه چه اتفاقی رخ داده است تا این قیمت روند نزولی داشته باشند، تصریح کرد: آمار و ارقام آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد تقاضا نفت حدود 440 هزار بشکه در رزو کاهش یافته است و همچنین کشور چین که به عنوان بزرگترین خریدار نفت است، نیز به دلایلی از جمله بالارفتن دمای هوا تقاضای نفت خود را 2 درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به تولید کشورهای خارج از اوپک گفت: آمریکا و روسیه تنها در مدت گرم سال می توانند تولیدات خود را افزایش دهند و از سوی دیگر به دلیل حمله داعش به عراق کشور عربستان توانسته است این کمبود نفت را جبران کند.

این کارشناس بین المللی انرژی خاطرنشان کرد: بنابراین با وجود تنش ها و کاهش تقاضا شاهد عدم تغییر عرضه نفت هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت برای مصرف کنندگان مطلوب است،گفت: عربستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در این کاهش قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

الدین با اشاره به آینده قیمت جهانی نفت تصریح کرد: اگر قیمت به سطوح بسیار پایین تر قرار گیرد  شکی نیست که سازمان «اوپک» باید جلسه اضطراری تشکیل دهد اما تنها یک یا نهایتا دو ماه دیگر قیمت نفت روند صعودی خواهد گرفت بنابراین تا ماه نوامبر آینده قیمت نفت بالا خواهد رفت زیرا شرایط در عراق و لیبی بهبود می یابد و از سوی دیگر روسیه و آمریکا نمی توانند به میزان کنونی نفت تولید کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: