به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
چرا رفتی! چرا ما بی قراریم؟!
"خیبرآنلاین" - سایت ضداسلامی «مدرسه فمینیستی»، در پیامی به مناسبت درگذشت سیمین بهبهانی نوشت: «روزی روزگاری در سالهای دهه هفتاد خورشیدی گروهی از زنان حق طلب ایرانی در نشریه نیمه دیگر به مناسبت سالروز تولد سیمین بهبهانی ویژه نامه ای منتشر کردند. هنگامی که هنوز در خیال خود هم نمی دیدیم که جایزه نوبل روزی به سرزمین مان برسد و زنی ایرانی برنده این جایزه پُر افتخار شود، سیمین بهبهانی در سال 1378 کاندید جایزه نوبل ادبیات شد. اما اکنون سیمین بهبهانی خالق سرود چرا رفتی، دیگر در میان ما نیست.»



بنابر رصد "دیدبان خیبر"، در بخشی دیگر از این بیانیه پیرامون فعالیت های بهبهانی پیرامون کمپین غیرقانونی یک میلیون امضا می خوانیم: «بانوی غزل های شورانگیز سرزمین مان نه تنها به عنوان مادر معنوی جنبش زنان بلکه در مقام یک همرزم و یاور همیشگی در این جنبش، همواره ثابت قدم بود و پا به پای آنان در تجمع های مسالمت آمیز شرکت می کرد و حتی مورد ضرب و شتم هم قرار گرفت. جایگاه بی بدیل سیمین بهبهانی سبب شد که وقتی جایزه سیمون دوبووار به کمپین یک میلیون امضا تعلق گرفت، از سوی همه گرایش های موجود در کمپین، به عنوان نماد همبستگی فعالان جنبش[فتنه] سبز زنان ایران، برگزیده شود و هنگامی که از ایشان تقاضا کردیم که نمایندگی کنشگران کمپین را برای دریافت جایزه سیمون دوبووار تقبل کند سیمین بانو، در کمال فروتنی، این مسئولیت را بر عهده گرفت. حضور مصمم و دلگرم کننده بانوی شعر و غزل ایران در حرکت های جمعی جنبش زنان، ما فعالان جنبش زنان را به راه روشن اما دشوار و پُرسنگلاخ رسیدن به حقوق برابر، امیدوارتر می کرد و طبعاَ به مبارزات مان در حوزه عمومی، مشروعیت فزاینده ای می بخشید.»!

گفتنی است کمپین یک میلیون امضا را می‌توان اوج فعالیت فمینیست‌های ایرانی به منظور تغییر در قوانین اسلامی و از میان برداشتن آن قوانین دانست. تفکرات فمینیستی غرب‌زده، بسیاری از قوانین حوزه‌ زنان را که برگرفته از آیات و احکام اسلامی است، تبعیض‌آمیز پنداشته و زن‌ستیز نامیدند و به زعم خود کوشیدند تا با از میان برداشتن آن قوانین، شرایطی نظیر زن غربی را برای زن ایرانی پدید آورند.

لازم به ذکر است بهبهانی از جمله شاعران مورد حمایت دربار پهلوی و از عوامل جریان‌های ضددین و حامی فتنه سال 88 به شمار می‌آمد. وی به خاطر سروده‌های  موردپسند محافل غربی مورد توجه دولت‌های غربی قرار گرفته بود چنانکه سخنگوی فارسی‌زبان کاخ سفید، چندی پیش و در شرایطی که بهبهانی همچنان در قید حیات بود، برای وی پیام تسلیت فوت صادر کرده بود.

وی در سال 76 به بهانه روز زن، بیانیه‌ای را علیه جمهوری اسلامی خواند که تمام رادیوهای بیگانه و از جمله صدای اسرائیل به استقبال و بررسی آن شتافتند. بهبهانی با عضویت در کمیسیون شعر و ترانه، در جهت سیاست های فرهنگی رژیم طاغوت قدم برمی‌داشت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
2
9
این روزنامه ها و سایت ها از تکه تکه شدن بچه های غزه و جنایات داعش ککشون هم نمیگزه . حتی شبکه نجس و کثیف BBC در مقطعی از این جنایتکاران داعش به عنوان مردان پیکارجو یاد میکرد . حالا از فوت سیمین بهبهانی یر در لاک عزا فرو برده اند . اف بر این همه وقاحت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: