به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
پس از «نیک آهنگ کوثر» نوبت به «بیژن فرهودی» رسید
"خیبرآنلاین" - تارنمای سلطنت‌طلب «کیهان لندن» در مطلبی به قلم «بیژن فرهودی» نوشت: «آنچه در زیر می خوانید نکات برجسته گفتگویی است که دو سال پیش در لندن با مهدی هاشمی بهرمانی فرزند علی اکبر رفسنجانی داشتم. دیدار من با مهدی هاشمی رفسنجانی که به درخواست وی انجام شد قرار نبود حالت مصاحبه داشته باشد اما کوته زمانی پس از شروع، تبدیل به نوعی گفت و شنود شد که طی آن درباره یک رشته مسایل جاری کشور صحبت کردیم. بسیاری اوقات این مکالمه توأم با پرسش‌های چالشی من از مهدی هاشمی بود. در همان ابتدای گفتگو از مهدی سوال کردم آیا دارد این گفتگو را ضبط می‌کند و او با قهقهه اظهار داشت: من؟ من از شما باید بپرسم!  او اضافه کرد که ما سی ساله تو حکومتیم و اگر یکی از این خلاف‌ها  بکنیم هیچ کس با ما حرف نمی‌زند. من اما از آنجا که نمی‌خواستم از مهدی هاشمی رفسنجانی به اصطلاح رودست بخورم محض احتیاط این گفتگو را با گوشی تلفنم ضبط کردم بدون آنکه آن را در جایی پخش کنم.  تا اینکه اخیرا از یک منبع موثق شنیدم که نسخه‌ای از این گفتگو به دست وزارت اطلاعات افتاده و حتی یک کپی آن در دست بازجوی مهدی هاشمی رفسنجانی قرار دارد! پس معلوم شد که وی بر خلاف آنچه مدعی شده بود، این گفتگو را ضبط کرده است!»



بنابر رصد "دیدبان خیبر"، فرهودی در ادامه این مطلب، به افشاگری پیرامون بخش هایی از این گفتگو پرداخته و می نویسد: «اینک من برای جلوگیری از سوء استفاده از این گفتگو و احیانا تحریف آن، تصمیم به انتشار بخش‌هایی از آن، که در آنها صدای هر دویمان قابل فهم بوده است، گرفته‌ام.
- خوب حالت چطوره؟
ما خوب.
- برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنی؟
یک کم بی بی سی و یه کم صدای آمریکا… برنامه تفسیر شما [بیژن فرهودی] رو هم می‌بینم.
- الان تو آکسفورد تحصیلت ادامه داره و کلاس میری؟
کلاس نمی‌رم اصلا.
- تو مقیم آکسفوردی یا دوبی؟
آکسفورد.
- با بابات تماس داری؟
آره، هر شب حرف می‌زنیم.
- آیا بابات بعد از ابقا در پست رییس مجمع تشخیص مصلحت هنوز مغضوبه؟ [امام] خامنه‌ای چرا ابقاش کرد؟ آیا [امام] خامنه‌ای می‌ترسید هاشمی کاری کنه؟
نه! این دو دلیل داشت. آقای هاشمی این پستش مهم نیست و خوب پا می‌شد می‌رفت قم و می‌شد رییس بزرگترین گروه اپوزیسیون کشور. این به نفع آقای خامنه‌ای نبود که هاشمی را ابقا نکنه. البته بابام که این کار را نمی‌کرد. پنجاه ساله دوستند با هم.
- تو فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستی آیا خودت را هم جزئی از نظام می‌دانی؟
خیر، خودم رو جزیی از حکومت نمی‌دانم.‌‌ همانطور که می‌دانید حکم دستگیری من به خاطر ماجرای انتخابات است. اینها معتقدند که من پشت پرده تمامی وقایع انتخابات را سازماندهی کردم درحالیکه مردم خودشان بیرون آمدند و به خیابان‌ها ریختند. اگر آقای خامنه‌ای ما را به زندان بفرستد به ضررش خواهد بود.
- حتما به عنوان یکی از اعضای وابسته به این نظام، به ولایت فقیه معتقد هستی؟
نه، التزامی به ولایت فقیه ندارم، پدرم هم مخالف است. به گفته پدرم این موضوع دارای اشکال است. او در یک سخنرانی به این نکته اشاره کرده اما اگر بگویم با نظام جمهوری اسلامی مخالفم دروغ گفته‌ام. من معتقدم اصلاحیه برای قانون اساسی نوشته شود.
- می‌دونی که شاهزاده [رضا پهلوی] درحال تلاش برای تشکیل نهادی به نام شورای ملّی است. آیا به این تلاش بهایی می‌دهی. فکر می‌کنی به جایی برسه؟ آیا در ایران از شاهزاده می‌ترسند؟
آره می دونم. به جایی نمی‌رسه، ولی همین که تلاش دارد تا نیرو‌ها را به یک سمت جلب کند کار خوبیه، ولی اینوری‌ها همه با هم دعوا دارند. نه نمی‌ترسن. اینا از هیچ کس نمی ترسن. از کسی می‌ترسن که بتونه ارگنایز [سازماندهی] کنه. تا موقعی که تنها باشی و دو هزار تا فحش هم بدی کاری بهت ندارن. از من اما می‌ترسن. چون می‌تونم سازماندهی کنم. من می‌تونم به اعتبار نامم از خیلی پولدارای دنیا به راحتی ۵۰ میلیون پول جمع‌آوری کنم . پلان که داشته باشی کمک مالی میدن.
- پلان برای براندازی؟ در خارج یا داخل؟
برای هر کاری.
- شما خارج ایران هیچی ندارید؟
نه، هیچی نداریم. من یه حساب [بانکی] تو دوبی دارم.
- حاج آقا چی؟
حاج آقا به چه دردش می خوره؟ پس فردا می‌میره!
- واقعا فکر می‌کنی در انتخابات ریاست جمهوری  ۸۸ تقلب شده؟
من معتقدم اگر انتخابات به مرحله دوم می‌رفت، موسوی برنده می‌شد. من آمار دارم رأی موسوی بیشتر بود. در مرحله اول، ‪موسوی دو درصد جلوتر از احمدی نژاد بود. یعنی حدود ۴۸ به ۴۶‬
- چه قراری بین خودتون گذاشته بودید؟ قرار بود کی انتخاب بشه؟
گفتیم هر کی رأی بیشتر آورد.
- پس چرا نذاشتن؟
خریت کردن! می‌دونی چرا این انتخابات بحران‌ساز شد؟ آقای خامنه‌ای [همراه با خنده] می‌خواست بابای منو بیرون کنه و موسوی هم بیرون کنن.

با عرض پوزش از مخاطبان گرانقدر به جهت انتشار متن فوق، این گفتگوی محرمانه درحالی از سوی یک ضدانقلاب خارج نشین منتشر می شود که پیش از این نیز «نیک آهنگ کوثر» اپوزیسیون فراری و گرداننده سایت معلوم الحال «خودنویس» نیز پیرامون گفتگویی خصوصی با مهدی هاشمی دست به افشاگری زده بود.

با این وجود می باید منتظر ماند و دید که دستگاه قضا برای این چنین فردی که دوست و دشمن بر اتهامات پرشمار سیاسی-اقتصادی وی معترفند، چه مجازات و برخوردی را تمهید خواهد نمود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
علی جعفرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
4
به نظر می رسد گردن کلفتی (...) برای اصلاحاتی ها هم دیگر قابل تحمل نبود چون ارمانی که اصلاح طلبها دارند را اتفاقا مهدی هاشمی بهتر از مدعیانی چون خاتمی و دیگر پیاده نظامهای بی خاصیت آنها می توانست رهبریت می کند. روشن است که هم خود (...) و هم همه خانواده اش در زمان خود تبدیل به بهترین ابزار استفاده معاندان نظام شده اند و لابد الان تاریخ مصرفشان تمام شده است که اسرارشان توسط دشمنان چنان رو می شود که راه گریز را بر هاشمی ها می بندد و راه دفاع را بر هوادارانشان. شاید راه اندازی تشکیلات جدید موسوم به « ندا » هم عبور از همه تاریخ مصرف گذشته های اصلاحات و پوست اندازی آنها باشد و بزرگترین قربانی این دگردیسی سیاسی هاشمی و خانواده اش خواهند بود.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
6
1
شما رعایت امانت نکرده اید. هر کس نوار را گوش کنه متوجه میشه. خدا عاقبت شما و ما را به خیر کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: