به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اظهارات جنجالی برخی بازیکنان بر علیه امیر قلعه نویی همچنان ادامه دارد و اظهارنظر توسط حسین کعبی صورت گرفت، و البته پس از آن درگیری امیر حسین صادقی با فامیل قلعه نویی محملی برای این گزارش شد.
"خیبرآنلاین" - اظهارات جنجالی و پشت پرده ای که برخی ها در مورد امیر قلعه نویی سرمربی استقلال از ان حرف می زنند این روزها به بحران ابی های پایتخت تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،اگر خیلی هم به سال های دور ودرگیری های سازمان فوتبال ژنرال برنگردیم،محمد مایلی کهن اولین حمله جدی قلعه نویی را اغاز کرد،البته این مورد، گهگاه نقل محفل های خصوصی برخی ها بود که مگر پشت پرده موفقیت های قلعه نویی چیست؟
جبهه گیری های هر از چندگاه برای یک فرد موفق چه دلیلی دارد؟در این گزارش مروری بر اتفاقات و صحبت های چند سال اخیر خواهیم داشت و البته نگارش این گفتمان ها و مکاتبات دلیلی بر تایید ان نیست و ما فقط رای اتفاقات هستیم.

***قلعه نویی لقب ژنرال را یدک می‌کشد

مایلی کهن طی سالیان اخیر چند بیانیه تند و تیز منتشر کرده است که یکی از این بیانیه‌ها را بر علیه قلعه نویی نوشته است.

مایلی کهن بعد از بازی سایپا مقابل استقلال که چند سال پیش برگزار شده بود این چنین به قلعه ‌نویی تاخت" تیم سایپا صرفا به ارائه یک بازی با برنامه کاملا جوانمردانه و پاک پرداخت اما متاسفانه هم به باشگاه مسابقه وهم طی روزهای اخیر مورد هجوم ناجوانمردانه‌ترین الفاظ در میدان مسابقه و بیرون از آن که تنها از شعبان بی‌مخ‌ها و نوچه‌هایشان برمی‌آید، پرداختند و درصدد هستند که ضعف‌های فنی خود را به این و آن نسبت دهند و هر آنچه که خود و نوچه‌هایشان لایق آن هستند با سیاه نمایی هرچه تمام‌تر به این و آن نسبت داده تا شاید بتوانند ضعف‌های فنی خود را به نوعی از چشم این و آن پنهان و لاپوشانی کنند.

لذا به همین منظور به این آقایان کوتوله و عوام فریب که حتی فاقد مدرک تحصیلی برای "گروهبان قندلی"  شدن هستند اما لقب ژنرال را یدک می‌کشند می‌گویم که از گل دقیقه 90 سایپا و پیامی که آن گل به پهنای ایران اسلامی داشته، گرفته و هرچه سریعتر دست از نوچه‌بازی و نوچه پروری برداشته از کارهای ناثواب و عوام فریبی دست بردارند.این مطلب شامل حال گنده باقالی‌هایی که به عنوان نوچه در کنار این آدم کوتوله‌ها هستند نیز می‌شود.

*** پاک‌ترین مقام استقلال در زمان مرفاوی بود

واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال هم رابطه خوبی با امیر قلعه نویی ندارد. آشتیانی هم اظهاراتی بر علیه قلعه نویی طی چند سال اخیر انجام داده است.
واعظ آشتیانی بیان کرده است که " پاک‌ترین مقامی که استقلال کسب کرد مقام سومی با صمد مرفاوی بوده است.

*** با ناپاک‌ها کار نمی‌کنم

فرهاد مجیدی هم یکی از منتقدان امیرقلعه نویی است و وی نیز اظهاراتی بر علیه قلعه نویی انجام داده است.
فرهاد مجیدی بیان کرده که شاگرد مکتب حجازی هستم و با ناپاک‌ها کار نمی‌کنم.

***در برابر استقلال شل بازی کنید
 
جواد زرینچه مربی تیم فوتبال استقلال هم چند سال پیش بر علیه قلعه نویی صحبت‌هایی مطرح کرده بود.
جواد زرینچه بیان کرده که استقلال اهواز به این دلیل در لیگ و دم سقوط نکرد که قلعه نویی از ما خواست مقابلشان شل بازی کنیم و ما هم قبول کردیم.

***قلعه نویی را اینقدر بزرگ نکنید

مجتبی جباری هافبک سابق تیم استقلال هم با امیر قلعه نویی اختلاف داشته است و یکی از دلایل جدایی‌اش از استقلال را حضور قلعه نویی در این تیم می‌دانند.
مجتبی جباری گفته که قلعه نویی را اینقدر بزرگ نکنید، اگر او بزرگ بوده چرا در آسیا با استقلال نتیجه نگرفته است؟

***حکم شرعی کارهای آقایان، سنگسار است

مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی هم اظهاراتی بر علیه قلعه نویی داشته است.
این مقام مسئول در تراکتورسازی در مورد قلعه نویی این صحبت‌ها را مطرح کرد:" به بازیکنان سفارش شده بود مقابل استقلال محکم بازی نکنند دوستان سال گذشته با خرید بازیکنان سفارشی بیش از دو میلیارد تومان به باشگاه ضرر زدند سال گذشته شاهد ارباب رعیتی در تیم بودیم و کارهایی مثل دست بوسی، شانه بوسی و پشت سر دیگران راه رفتن متداول شده بود. برخی آقایان در اردوی ترکیه کارهایی کردند که حکم شرعی‌اش سنگسار است.

***گریه‌ام به خاطر مرحوم حجازی کار دستم داد

مهدی رحمتی دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان بعد از جدایی از تیم استقلال اظهارات جنجالی علیه قلعه نویی انجام داد.
رحمتی گفت:« به خاطر مسائل مالی با شرط خارج از عرف تصمیم به جدایی از استقلال نگرفتم بلکه قلعه نویی مرا نخواست»
دروازه‌بان پیکان ادامه داد:« هیچ دلیل مالی پشت قضیه جدایی من شود قلعه نویی به عنوان مرد شماره یک باشگاه وتیم استقلال مرا نمی‌خواست و این حق مسلم و طبیعی این مربی است و نمی‌توانم به وی خرده بگیرم چون سلیقه و صلاح سرمربی در یک تیم تعیین کننده است نه سایر مسائل.

مسئولان باشگاه استقلال از تاریخ 28 اردیبهشت به مذاکره با چند دروازه‌بان پرداختند که هیچ ایرادی نداشت ولی به تمام این گزینه‌ها گفته شد آقای قلعه نویی به جمع‌بندی رسیده رحمتی در استقلال نماند.
رحمتی بیان کرد که جدا از این مسئله قلعه نویی به خاطر اینکه من در یک برنامه زنده تلویزیونی برای ناصر حجازی گریه کردم ناراحت شده بود.
به هر حال بعد از آن برنامه من از چشم ودل قلعه نویی افتادم و پس از آن بود که به دستور قلعه نویی مذاکرات باشگاه استقلال با دروازه‌بان‌های دیگر آغاز شد.
همچنین رحمتی در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که اگر هواداران بدانند برای چه موضوعی از استقلال رفتم دود از سرشان بالا می‌رود.

** برای بازی کردن پول می‌خواستند

گوران لاوره، بازیکن خارجی استقلال هم بر علیه قلعه‌نویی صحبت‌هایی مطرح کرده است.
گوران لاوره، بیان کرده که امیر قلعه‌نویی که در ایران 5 جام به دست آورده درست همانند "دون کورلئوند" در فیلم پدرخوانده عمل می‌کند، وی در اوکراین به من گفت که چه انتظارهایی دارد و وقتی به ایران بازگشتیم وی با من صحبت کرد، در آن زمان شاید فکر می‌کرد برای اینکه من را در ترکیب قرار داده باید پولی به او بپردازم.

** ارتباط خاصی نداشتم تا بازی کنم

مهرداد اولادی هم بعد از جدایی از استقلال اظهاراتی بر علیه قلعه‌نویی انجام داده است.
اولادی بیان کرده که اینکه سه سال در اردوی تیم ملی باشی و نزدیک جام جهانی به این تیم دعوت شوی خیلی سخت است و این اتفاق را فقط به واسطه نداشتن یکسری ارتباطات خودم با افراد نزدیک به کادر فنی تیم استقلال می‌دانم، در استقلال چون ارتباطات خاص نداشتم از من استفاده نمی‌شد.

** قلعه‌نویی رانمی‌بخشم

احمد جمشیدیان در آخرین روز نقل و انتقالات از باشگاه استقلال کنار گذاشته شد.
جمشیدان بیان کرده که در این روزها که یک وقت‌ها دلم شکسته است حق را به حقدار بدهد این آقایان را یک درصد نمی‌بخشم چون از دستم کاری برنمی‌آید و مجبورم منتظر بمانم تا حق و حقوقم را بگیرم.
برخی‌ها در دهه محرم لباس مشکی می‌پوشند و عزاداری می‌کنند در حالی که حرف امام حسین (ع) این بود که آزاده باشید و حق مردم را نخورید از این کم‌لطفی بالاتر وجود دارد این اتفاق ثابت کرد هیچ بده بستانی با آقایان ندارم و خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد.

** واسطه قلعه‌نویی از من پول می‌خواست

عباس‌محمد رضایی، بازیکن تیم فوتبال پدیده مشهد هم اظهارات جنجالی علیه قلعه‌نویی داشته است.
محمد رضایی بیان کرده که واسطه قلعه‌نویی از من هم پول می‌خواست.

** یکی از نزدیکان قلعه‌نویی از من پول می‌خواست

ایمان موسوی، مهاجم سابق استقلال هم اظهارات جنجالی علیه قلعه‌نویی داشته است.
موسوی، بیان کرد: که یکی از نزدیکان قلعه‌نویی به وی گفته که 6 میلیون چکم را پاس کن تا در دربی فیکس شوی.
به هر حال ایمان موسوی ماجرای پولی را تعریف می‌کند که نکونام کدهایش را داده بود پولی که دوست نزدیک امیر قلعه‌نویی از او گرفته بود.

** پهلوان شمائید

جنگ جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی همچنان ادامه دارد وهر چندوقت یکبار نکونام اظهاراتی بر علیه قلعه‌نویی انجام می‌دهد.
به هر حال داستان دعوای نکونام با قلعه‌نویی از آن جا شروع شد که امیر به هر دلیل جواد نکونام را نخواست که او هم پس از وداع اجباری دست به افشاگری زد تا به نوعی سرمربی آبی‌ها را زیر سؤال ببرد، حال اینکه چرا او تنها پس از جدایی از استقلال دست به افشاگری زده خود جای سؤال و ابهام دارد.
در هر حال فعلاً داستان ادامه دارد که امیدواریم آخر آن به خیر بگذرد.
جواد نکونام درمورد قلعه‌نویی این چنین گفت: به نظر من مافیا در فوتبال ایران وجود دارد هنوز هست و دارند ریشه فوتبال ایرانی را می‌زنند این‌ها جرأت ندارند، حرفشان را بزنند شما به ادبیاتشان نگاه کنید، چطور به خبرنگاران توهین می‌کنند چطور به طرفداران توهین می‌کنند، چطور در رختکن به بازیکن فحش‌های آنچنانی می‌دهند، نقشه کشیده بودند جای کی‌روش را بگیرند، آقایان دو روز رفتند تمرین یک تیم آلمانی را از پشت ؟ نگاه کردند، هنوز دارند در باره‌اش حرف می‌زنند.
 نکونام در آخرین اظهارنظرش در مورد قلعه‌نویی گفت: پهلوان شمائید که خودجوش روزشمار بازگشتشان را به ورزشگاه می‌آوردند.

** قلعه‌نویی به همراه 8 مربی و مدیرعامل به فوتبال ایران ظلم کردند

حسین کعبی، بازیکن سابق تیم ملی هم اظهارات جواد نکونام علیه قلعه‌نویی را تأیید و بیان کرد: حرف‌های جواد عین واقعیت است به غیر از قلعه‌نویی 8 نفر دیگر از مربی تا مدیرعامل باشگاه دارند به فوتبال ایران ظلم می‌کنند باعث تأسف است که در حال حاضر تعداد دلان‌ها از بازیکنان بیشتر شده است.
کعبی در ادامه بیان کرده که قلعه نویی رفقای خود و بازیکنان موردنظرش را به تیم ملی آورد.
او از من خوشش نمی‌آمد و با نیمکت‌نشینی من باعث شده فوتبالم نابود شود.
به هر حال این روزها قلعه‌نویی خیلی تحت فشار است و هر روز یک بازیکن بر علیه‌اش موضع می‌گیرد.

گفتنی است، امیر قلعه‌نویی هم بیکار ننشسته و جواب منتقدانش را داده است و حتی از جواد نکونام به دادسرا شکایت کرده است، همچنین کمیته اخلاق هم پیگیر اظهارات جنجالی مهدی رحمتی، ایمان موسوی، جواد نکونام و حسین کعبی است و آنها را برای بازگو کردن اظهاراتشان به این کمیته دعوت کرده است.
اماحرف ما این است درست و غلط این تهمت ها ربطی به ما ندارد آنهایی که گفته اند خودشان  باید اثبات هم بکنند اما شاید اطرافیان قلعه نویی باعث برخی از این شائبه ها شده اند .

امیر قلعه نویی و سابقه فوتبالی وی برای فوتبالدستان آشنا و شناخته شده است خوبی ها و بدی های هر کس چه کم و چه زیاد مربوط به خودش است اما معتقدیم امیر می تواند این مسائل را مدیریت کند.
دخالت اطرافیان قلعه نویی در برخی مسائل شاید باعث جبهه گیری علیه ژنرال بشود چرا که دوران "گفتگوی فیزیکی" گذشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: