به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سخن از مسایل اینچنینی نوعی خدمت به تهاجم فرهنگی دشمنان به حساب می آید
"خیبرآنلاین" - ارائه خدمات مبتنی بر نسل سوم معروف به 3G و اعلام موافقت وزیر ارتباطات دولت یازدهم با اجرای آزمایشی آن بدون توجه به پیوست فرهنگی لازم در این رابطه، با انتقادات گسترده ای همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، در شرایطی که هنوز زیرساخت های لازم به ویژه در مقوله فرهنگی فراهم نشده، سخن از مسایل اینچنینی و افزایش پهنای باند اینترنت و... نوعی خدمت به تهاجم فرهنگی دشمنان به حساب می آید که مهمترین اثرش، هرچه سست شدن وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و ایجاد خلل در نظام خانواده است.

اینکه باید به مردم در زمینه تلفن های همراه و اینترنت بالاترین خدمات ارایه شود، امر واضح و آشکاری است اما نکته بر سر کوتاهی مسئولان ذیربط در بسترسازی فرهنگی و بومی کردن این خدمات براساس نیازهای جامعه اسلامی ایران است.

در همین رابطه، یکی از مقامات ارشد کشورمان در رهنمودی مکتوب خطاب به مسئولان امر تاکید کرده بودند که طی آن، از مدیران دولتی درخواست شده بود قبل از دادن وعده و وعیدها، ابتدا پیوست فرهنگی کار ارایه شده و شرایط راه اندازی اینترنت ملی و بومی فراهم شود، سپس برای افزایش پهنای باند و... تدبیر اندیشیده شود.

محمدحسن انتظاری، دبیر شورایعالی فضای مجازی، نیز گفته بود: اپراتورها بدون پیوست فرهنگی نمی‌توانند خدمات نسل ۳ تلفن همراه را ارائه دهند.

به نظر می رسد برخی از مسئولان می خواهند بر کوتاهی خود برای اجرای قانون و پیگیری جهت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان پیش نیاز افزایش پهنای باند اینترنت را در هیاهوی رسانه ای وعده های اینچینی به مردم به ویژه جوانان سرپوش گذاشته و بدین ترتیب، عدم صلاحیتشان جهت حضور در مسند متعلق به حکومت اسلامی را از منظر افکار عمومی پنهان نگه دارند.

با این همه، وزیر ارتباطات چندی قبل، بی توجه به هشدارهای دلسوزان و اعلام دلواپسی های علما و فعالان انقلابی فضای مجازی، موافقت خود را با ارائه خدمات مبتنی بر نسل سوم اعلام کرد.



در همین رابطه و پس از بی اعتنایی دولت یازدهم به تذکرات، جمعی از فعالان مجازی از آیت الله العظمی مکارم شیرازی استفتایی نمودند که پاسخ معظم له، حجت بر مدیران کم کار و بی توجه، تمام کرد.

متن این استفتاء و پاسخ مرجع بزرگ تقلید شیعیان بدین شرح است:

محضر مبارک مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّ ظلّه العالی)

باعرض سلام و ادب و احترام

با توجه به آنکه وزارت ارتباطات اعلام کرده است به زودی مجوز "خدمات اینترنت پر سرعت همراه و کلیه خدمات نسل سوم و بالاتر ارتباطات همراه " را به اپراتورهای تلفن همراه کشور ارائه خواهد کرد؛ و با عنایت به آنکه حتی در کشور های لائیک ضوابط و ساز و کار های مختلفی برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی کاربران و حفاظت از آنان در برابر آسیب های این نوع خدمات از جمله دسترسی آسان به مطالب، فیلمها و عکسهای ضد اخلاقی و ضد انسانی، شایعه پراکنی و فتنه انگیزی، تضعیف بنیان خانواده جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه کشور و خانواده ها و امثال آن فراهم شده است ولی در کشور ما هنوز بسیاری از این زیر ساخت ها فراهم نشده است و علی رغم مفاسدی که وجود دارد امکان نظارت بر آن ممکن نیست.

ضمن توجه به آنکه بسیاری از کشور های مستقل دنیا از طریق ساز و کار های مختلف توانسته اند بخش عمده خدمات فضای مجازی مورد نیاز مردم را از طریق شرکت های داخلی ارائه دهند که موجب امنیت و سلامت خدمات و ایجاد منافع اقتصادی برای مردم میگردد ولی در کشور ما علی رغم تاکیدات قانونی برای اجرای پروژه "شبکه ملی اطلاعات" به عنوان پیش نیاز افزایش پهنای باند اینترنت فرصت سوزی دولت های مختلف باعث تاخیر در اجرای این پروژه شده است و با توجه به آنکه طبق قوانین کشور وجود "پیوست فرهنگی" برای چنین طرح هایی الزامی است که هنوز این خدمات در کشور ما فاقد "پیوست فرهنگی" مورد تایید نهاد های قانونی است؛

مستدعی است در صورت صلاحدید نظر خود را در مورد اعطای مجوز برای "خدمات اینترنت پر سرعت همراه و کلیه خدمات نسل سوم و بالاتر ارتباطات همراه" قبل از تحقق شرایط قانونی و الزامات ایمن و سالم سازی آن اعلام نمائید.

با آرزوی سلامت و طول عمر حضرتعالی

جمعی از فعالان فضای مجازی
 
* پاسخ آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی

بسمه تعالی

با اهداء سلام و تحیت؛

با توجه به مفاسد متعددی که برای گسترش دادن خدمات اینترنت پر سرعت همراه ذکر کرده اید از جمله دسترسی جوانان و حتی نوجوانان به مطالب و فیلم ها و عکس های آلوده و فیلم هایی که ضدیت با اخلاق و عقاید اسلامی دارد و با عنایت به اینکه مجوز های قانونی برای این کار گرفته نشده و مخالفت با قوانین جمهوری اسلامی جایز نیست و با توجه به اینکه شبکه ملی اطلاعات که میتواند بسیاری از مشکلات را حل کند فراهم نشده به یقین اقدام بر این کار عجولانه یعنی خدمات اینترنت پر سرعت همراه و کلیه خدمات نسل سوم و بالاتر کاری بر خلاف شرع و بر خلاف موازین اخلاقی و انسانی است و مسئولین محترم نباید تنها به درآمد های مادی این برنامه بیاندیشند و نباید آن را نوعی روشن فکری دینی و آزادی علمی تصور کنند بلکه لازم است با شورای عالی فضای مجازی که مرجع قانونی اینگونه امور است مطلب را در میان بگذارند و پس از رعایت اموری که جلوی جنبه های منفی این کار را میگیرد اقدام نمایند، مسئولین قضایی نیز نباید در این امر حیاتی بی تفاوت باشند.

همیشه موفق باشید

1393/06/03
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
7
24
واقعا که در عصر حجر زندگی میکنید .
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
مشکل ایران اینترنت پر سرعت نیست که با محدود کردنش ، مشکل رو حل کنید!

مشکل ایران و ایرانی مخصوصا افرادی که زیر 45 سال سن دارند، نبود فرهنگ هست!(شاید 5% جامعه در سطح قابل قبولی فرهنگ دارند)

اینم نتیجه راهکار های اشتباه و افراطی هست که در سال های گذشته دنبال شده!

یک سر به دبیرستان ها بزنید، 90% سیگاری هستند/تو هر مدرسه ای اگه تست اعتیاد انجام بشه حداقل 10/15 نفری معتاد زیر 18 سال هست!(هم مدارس دخترانه و هم پسرانه)

برید ببینید بین جوانان و حتی نوجوانان چه نوع ادبیانی استفاده میشه!
برید ببینید چه شوخی هایی با هم میکنن(که اگه 20 سال پیش این شوخی ها رو با کسی میکردی، احتمالا تا سر حد مرگ کتک میخوردی)

در ساعات تعطیل شدن مدارش، ببینید اطراف مدارس دخترانه چند تا پسر و مرد و ... دارن ول میگردن و به ناموس مردم بی احترامی میکنن!

یه سر به پارک ها بزنید ببینید هدف جوانان از رفتن به پارک چی هست؟ فقط هوا خوریه؟ یا چیز های دیگه ای هم هست!؟

یه نگاهی به فیلم های بلوتوثی بندازید، ببینید عکس و فیلم چند تا از ناموس های ایران ، بین گوشی ها میچرخه!

یه چرخی تو شهر ها بزنید! از هر مارک و مدلی مشروبات الکلی میتونید پیدا کنید! اگه مصرف کنندش نباشه، کسی وارد نمیکنه که!

و.......
******************
این مشکلات ریشه فرهنگی داره!
باید با فرهنگ سازی درست بشن!(البته منظور از فرهنگ سازی برنامه های مسخره صدا و سیما نیست)
نمیشه با محدود کردن/اعمال فشار/آقا بالا سری/... مشکلات رو حل کرد!

مثال سادش اینه که به یه بچه 3 ساله 100 بار هم بگی به اجاق گاز دست نزن، باز یه فرصتی پیدا میکنه و دستش رو میچسبونه و میسوزه! چون انجام کار های ممنوعه لزت بخش هست براش...
محمد
| France |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
سلام دوست عزیز
بله تلاش برای حفظ ایمان خودم و خانواده ام تحجره و دنیای آزاد و باز و .... بروز بودن و روشنفکریه!
من یک مسلمانم و قرار نیست افکار پوسیده امثال تو رو قبول کنم.
راستی تو و امثال تو واقعا می پسندین که نوامیستون به آنچه که موجوده دسترسی آزاد داشته باشن؟
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
در جواب بابک باید بگم که این جوونایی که میگید همه منحرف و معتاد هستن!!!!! همگی در همین کشور بزرگ شدن و نه از آمریکا اومدن و نه از جای دیگه.پرورش یافته حکومت اسلامی هستن.اگه به قول شما منحرف یا معتاد هستن!!!!!علتشو باید از خود امثال شما پرسید که پس از سی سال چیکار کردین که همه از گریزون شدن و اخلاقیات ما اینجوری شده.می دونم که منو سانسور می کنین
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
سینا:
عزیز متن منو یک بار دیگه بخون!
فکر کنم کاملا منظور منو برعکس متوجه شدی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
2
20
اون کسی که ذهنش بیماره و از اینترنت فقط استفاده های نامطلوبش رو یاد گرفته٬ معلومه نباید ازش استفاده کنه. باید اول ذهنش رو پاک کنه بعد بره سراغ اینترنت. ذهنی که پاک نباشه در شبکه ملی اطلاعات هم راهی برای استفاده های نامطلوب پیدا خواهد کرد.
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
قربون اذهان پاک امثال شما برم که وقتی گزارش گوگل رو در مورد جستجو های ایرانی ها در سال 2012 تا 2014 رو میخوندم، فهمیدم چقدر اذهان پاک وجود داره و ما نمیدونستیم!!!!
شرم نمیکنید که دارین از این کثافت خونه ای که امثال یاهو، گوگل و ... برامون درست کردن دفاع می کنید؟ شما قیامت رو باور دارین؟ فرهنگی ترین واژه ای که امثال شما جستجو کردین، لباس عروس بوده!!!! خجالت نمیکشی که داری از این فضا دفاع می کنی؟
ما مخالف اینترنت پر سرعت و .... نیستیم! ما مخالف اینترنت آمریکایی و صهیونیستی هستیم که نهاد خانواده، دین، فرهنگ و تمدن ما رو نشانه رفته. این رو بفهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
شما که فکر می کنید قیامت را باور دارید٬ چرا زود قضاوت می کنید و هر چه به ذهنتون می رسه را می نویسید؟ چیزهایی که تو یاهو و گوگل پیدا میشه رو کاربرها در سرتاسر دنیا نوشته اند. با توجه به آنکه هر که عاقل تر است سخنش کمتر است معلومه که چرا کلیدواژه های مستهجن در اینترنت زیاد استفاده شده است و نتایج جست و جوی آن هم احتمالا خیلی زیاد است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
7
22
آرزوی شما متحجرین ایرانی شبیه کره شمالی است. ننگ بر شما
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
متحجر کسی است که علاقمنده برگرده به دوران قبل از اسلام
متحجر اونیه که 20 ساله اینترنت گران، نا امن، بی کیفیت، ضد اخلاقی و ... رو وارد کشور می کنه و در قبالش میلیاردها تومن پول رو به جیب میزنه
متحجر اونیه که هیچ وقت به خودش زحمت نداد مثل کره جنوبی و چین و ... دارای شبکه ملی اطلاعات بشه و تنها اکتفا کرد به اینکه دلال اینترنت آمریکایی باشه و اون رو از لب مرز برداره بیاره تو مملکت به قیمت 25 برابر خرید به امثال باهوش هایی مثل تو بفروشه
متحجر کسیه که نفهمه علم تولیدیه که ارزش داره نه علم وارداتی. هر کشوری پیشرفت کرد به این علت بود که اول زیرساخت های خودش رو درست کرد، بعد به فکر توسعه اون افتاد
متحجر کسیه که فرهنگ خودش رو قدر ندونه و به اسم تکنولوژی و پیشرفت قربون صدقه فرهنگ غیر بومی بره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
7
21
چرا حضرت ایت ا.. درباره چاپیدن مردم توسطخودروسازها وبانکها و بیمه ها ووووهیچ فتوایی صادر نمیکنند.تضییع حق مردم خلاف موازین اسلامی نیست؟در ضمن اگردر مواجهه با هرپدیده ای که هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی مسلمان بخواهد پایش بلغزد پس همان بهتر در غار زندگی کتد که افتاب مهتاب دین او را تهدید نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
هیچ مسلمان و یا غیر مسلمانی نمیتونه ادعا کنه که به خاطر اینکه جنبه اش رو داره میتونه به سایت های مستهجن مراجعه کنه و تاثیر مخرب و منفی نگیره. لطفاً اینقدر ژست آدمهای با جنبه رو نگیرید که حالم به هم میخوره. اینقدر از این آدمهای مدعی رو دیدم که تو این سایت ها و تو این بی اخلاقی ها غرق شدند که دیگه قبول نمی کنم حرفهای بی ربط شماها رو که میگید اینترنت آزاد باشه ما جنبه اش رو داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
اونی که سایت مستهجن روش تاثیر منفی نداره با جنبه نیست٬ بیماره و باید قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیره بره پیش پزشک مشکلش رو حل کنه. در غیر اینصورت واجد شرایط ازدواج نیست اصلن.
مرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
4
3
اصلا (...) چه ربطی داره؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
7
11
براتون متاسفم یه سری آدم که ذهن و فکرشون و شعورشون در همین حده !!! انتظار دیگه ای هم نداریم !!!!
فقط تاسف!!
اگه به اینا بود که کلا اینترنتو موبایلو تلویزیونم قطع میکردن که خدایی نکرده هیچکی به گناه نیفته و همه زورکی برن بهشت :|
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
شما مثل اینکه قصد داری مردم رو زورکی بفرستی جهنم!!!!
در ضمن حد شعور شماها رو در گزارش گوگکل در مورد جستجوی ایرانیان دیدم!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
5
6
آیت الله ها گناهی ندارند تقصیر مشاوران است که یا ناشی هستند ویاهم سیاسی ،
راستی خدا وند متعال اگر به جای اینکه به حضرت آدم توصیه فرمود به این درخت نزدیک نشو،کلا درخت را محو می نمود بهتر نبود؟
دشمن را نشان داد درخت ممنوعه راهم مشخص نمود،اختیار را هم بدست بابا داد
خداوکیلی چند در صد از (...) به بالا به دستورات ی که می دهند خودشان کامل عمل می کنند
خلاصه (...) نسبت به مهندسین خیلی عقب هستند
حفظ کامل قرآن
معنی وتفسیرقرآن براساس شان نزول
آشنا یی کامل با تاریخ ادیان بخصوص اسلام
آشنایی کامل با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه
و
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
اگر این استدل شما درست باشه، خدا چرا پیامبران را فرستاد؟ خوب یه چند تا جزوه می فرستاد و میگفت مثل اینا عمل بشه!!! چرا حکومت اسلامی تشکیل شد؟؟؟؟
آخه تو که این همه دم از قرآن و ... می زنی اینقدر از این متون پیشرفته دستت نیومد که حاکم و مسئول اسلامی حق نداره زمینه فساد و انحراف رو برای مردمش مهیا کنه؟؟؟؟
فرق حکومت اسلامی و غیر اون چیه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
3
6
باسلام از اينكه نظرات مخالفان مشي سايت خود را منتشر مي كنيد ممنونم چه بسا به مدد همين نكته ولطف الهي به راه حق وحقيقت رهنمون شويد . با سپاس مجدد .
عجب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
1
2
[جالبه هرکی به تکنولوژی فکر میکنه یا حرفشو میزنه تا دستش میرسه اولین جائی که میره سایت ... است
حالا این آقا به خاطر وظیفشون به فکر اون کسایی که دوست ندارن تو این مسائل وارد بشن هست یا متحجر میشن یا هزار تا برچسب دیگه روشون میاد خب بیاد ایشون کارشونو میکنن شماهم کارتونو بکنین
شما که همه رو دور میزنید به سایت هاتون سرمیزنید
ایشون نهی از منکر میکنن بعضی ها امر به منکر
عجب د
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
2
8
یعنی در عالم تشیع غیر از آقای مکارم شیرازی مرجع تقلید دیگری نیست ؟
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
3
8
متاسفم. هم برای شما و هم برای (...)
به قول روحانی اینا اولش شیر دوش هم ممنوع کرده بودند می گفتن شیطانی است.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
اگر همین علما نبودن، شما و نوامیستون زیر دست آمریکا معلوم نبود چه سرنوشتی داشتین
دینی که موجوده میراث همین بزرگانه
خیلی کوچکتر از اونی هستی که اینا رو درک کنی؟ همیشه و در تمام طول تاریخ ما، این علما بودن که با تیز بینی خودشون قراردادهای استعماری رو لغو کردن نه روشنفکرای غربزده ای مثل تو!!!
کشورهای قدرتمند دنیا یا اینترنت ملی رو راه انداختن و یا دارن راه می اندازن. چرا ما این کار رو نکنیم؟ مثل چین، روسیه، کره جنوبی، آمریکا و ... .
حالا باید برای همفکران تو متاسف بود یا مرجع آگاه به زمان و همفکرانش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
دین میراث همه علماست نه فقط آقای (...). الان در قم ده ها فقیه و مجتهد است که قبل از اینکه آقای (...) طلبه بشه اینها مجتهد بودن . چرا باید اونا نظر ندن و آقای (...) مدعی العموم همه دین بشه
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
| United States |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
مگه قراره تمام نظریات بار مثبت داشته باشه . خب (...) حرفی زده و باید جوابش هم داده بشه . شما که تحمل انتشار نظریات منفی رو ندارین لطفاً انتشار نظریات رو تعطیل کنین
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
3
9
خواهشاً این یه خرده سرعت اینترنت رو هم جمعش کنید !!!!!!!!! بهتره که همه وسایل ارتباطی جمع بشه تا هیچ خبری نداشته باشیم و کم فتوی بشنویم ................
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
مگه شما از اینترنت چه استفاده ای می کنید که از سبکه ملی اطلاعات می ترسید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
شبکه ملی اطلاعات مثل چهار تا روزنامه ای است که در حکم بولتن شده است و به هیچ دردی جز شیشه پاک کردن نمی رسد
ناشناس
| United States |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
محمد جان شما که گیر دادی به همه چرا عزیزم با فیلتر شکن میای. ها گلم. چرا؟ مگه خدایی نکرده سایتی میری که فیلتره؟وااای. من و ببخشش. یه لحظه ایی ذهنم رفت خیال کردم شما هم مثل منی
م ح م د
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
آقای محمد که این همه دم از قانون مداری میدی چرا خودت از شیلتر فکن استفاده میکنی و IP فرانسه میندازی؟!
حالا خودت تو گوگل چی سرچ میکنی؟!
حتماً واسه سرچ های شرعی فیلتر شکن استفاده میکنی نه؟!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
2
3
اگر در زمان احمدی نژاد بودیم صد جور داستان و توهم و خالی بندی درست میکردید که دست های جریانی مخوف به نام انحرافی در کاره که میخواد تبر بزنه ریشه اسلام و مسلمین رو بکنه !
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
3
3
آیت الله مکارم فتوایی داده و عمل به این فتوا بر مقلدانش واجبه و لاغیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
تازه اگر مقلد ایشان یقین داشته باشد که این فتوی درست نیست نمی بایست به فتوای ایشان عمل کند . یقین مکلف بر فتوای مجتهد رجحان دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
2
6
از آقای مکارم شیرازی انتظار نمی ره که جناح بازی رو پبشه کنه . تا دولت احمدی نژآد بود و (...) احمدی نژادی اش ایشون سکوت کرده بود و هی می گفت فعلاً صلاح نیست حرفی زده بشه و حالا که دولت اعتدال اومده مطابق میل آقایان متحجر هر روزی اظهار نظری می کنه و بیانیه می ده و رکورد بیانه و فتوی دادن علیه یک دولت رو در یک سال شکسته
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
اگر اعتدال اینی هستش که این جماعت کلید به دست دارن نشونش میدن پس وای به حال مردم معتدلش!!
آنتی دجال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
3
2
فقط متاسفم واسه اونایی که اسم مسلمان بر خودشون میزارن و به یک مرجع که عمرشان را در راه تحقیق و تدوین و تفسیر و اجتهاد و فتوا استخوان ذوب کردند با جهلشان نسبت به دین توهین میکنند .البته اوضاع فرهنگی اسفبار تر ازین حرفاست کاش وزیر فرهنگ یه تذکری میگرفت که اینهمه گاف و سوتی کلان نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
جناب " آنتی دجال " مکتب تشیع آن گونه نیست که تو و امثال تو خیال کردین تقلید کورکورانه داشته باشه . همین آقای (...) تا پیش از (...) در منبرها از این حرفها غوغا می کرد ومن خودم ازش ده ها بار شنیده ام . معنی نداره مرجعت تقلید در امری از امور اجتماعی که از موضوعات تلقی می شود وارد بشود . تو اگه نمی دونی اینو بدون که همه فقهاء گفته ان تشخیص موضوع با مقلده نه با مرجع تقلید . حالا تو نمی فهمی من چکار کنم . اینترنت و موبایل از موضوعاته نه از فروع عملیه احکام و اصلاً نیاز به فتوی نداره که (...) فتوی می دن . (...) اخیراً از سیاه بودن ماست تا سفید بودن ذغال فتوی می دن . خودشون هم اخیراً گفتن که مورد اعتراض قرار گرفته ان
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
5
آخوندها برن خمس و زکات و شرعیات و اخلاقیات دین درس بدن و احکام نجاست و طریقه حمام رفتن و توالت
خواهشمندم با وزارت خانه و دولت و مردم کاری نداشته باشند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
این قدر بی ادبی نکنید خواهشا. اشکال اینجاست که مردم این زمان به همون دستورات خمس و زکات هم عمل نمیکنند. اصلا نمیدونند که زکات به چه چیز هایی تعلق میگیرد، چه زمانی پرداخت آن واجب می شود، نجاست را تشخیص نمیدهند و هزار مساله دیگر که گفتن آنها لازم نیست.
این ملتی که این قدر از فرهنگ آن حرف میزنند مرده است. ده ها سال پیش مرد. فرهنگمان را ربودند و ما ککمان هم نگزید. آقا یا خانم ناشناس، اگه واسه پیشرفت این مملکت و جامعه نظر سازنده ای نداری لطفا توهین نکن. خیرت نمی رسد شر مرسان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
محمد جان تا اینجاشو خوب آمدی ولی مبدأ این ده ها سال پیش را معین کن که از کی بود و چرا این ملت مرد ؟ این را هم شرح بده
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
1
حضرت آیت الله ، کسی که به عکسها و فیلم های مستهجن نگاه می کند چون آلت نگاه کردن " چشم " است آیا می بایست چشمش را بست یا روی چشمش فیلتر گذاشت یا به او دین را یاد داد و اسباب تزویج برای او فراهم کرد تا صحنه های بد را نگاه نکند . اینترنت هم مثل چشم است . عکس های مستهجن از راه های دیگر به وفور یافت می شود و نیازی به اینترنت نیست . اینترنت در عکسهای مستهجن جنبه تجاری دارد که این تجارت در ایران صورت نمی گیرد . حالا اگر کسی از اینترنت استفاده ناصحیح می کند می بایست همه مردم محکوم شوند که چشم نداشته باشند تا صحنه های مستهجن را ببینند . جناب ، این راه اجتهاد نیست و بیشتر به استحسان و تفسیر به رأی شبیه است . همه دنیا امروزه با اینترنت پر سرعت زندگی میکندو شما نباید مردم را از این زندگانی عمومی محروم کنید . راه ازدواج سهل را به مردم نشان دهید . جلوی احمدی نژاد را می گرفتید تا این تورم غیر قابل علاج را درست نمیکرد تا جوانهای ما به دام فساد نمی افتادند . در این عصر زندگانی بدون اینترنت همان کوری است و برای مردم کوری را تجویز نکنید .. این برای شیعه فاجعه بار است و در آینده شیعه را مثل ارباب کلسیا در برخورد با گالیله معرفی می کنند . هر چند که بنای شما اصلاً به نصیحت پذیری نیست و از طریقی دیگر خط سیاسی تان را می گیرید
جانباز
|
Canada
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
0
1
جناب محمد زیادی داری تند میری .خواهر مادر خاله عمه خودت قبل از انقلاب مال امریکایی ها بودن اگر ما اینقدر غرب زده شده بودیم که تمایلی برا انقلاب نداشتیم انقلاب برا دین نبود اونو بهش چسبودند همین روحانیون به قول شما زیرک .انقلاب با خواسته های صنفی شروع شد بعدش یه سری با شعارهای قشنگ مردم را به ایندهای (...) که داریم میبینیم تحریک کردن بهشت را نشونمون دادن .اما وقتی به قدرت رسیدن خودت میدونی چیشد .من از مرداد پنجاه وهفت تو خیابونا بودم یه روز هم ترک نکردم توخیابن رفتن را خود من چه وعده هایی به مردم میدادم که زیاد شن شلوغ کنیم این روحانیون زیرک را هم اصلا ندیدم تا روزی که اقای (...) اومد از کجا امدن خدا عالمه.تنها روحانی که تو انقلاب دیدم اونم بیست ویکم بهمن اقای غفاری بود اونهم یه لحظه .همین اقایون زیرک زمان فتحعلی شاه گفتن نیرو های شما از امدادهای غیبی بهره میبرن وروسها را شکست میدهند وشد انچه که نباید میشد .حالا هم امریکا شده لولو هرچی میشه میرید سراغ اونها .فقط بلدید انگ بزنید نوامیس شما پاکترینن بقیه شعور ندارن ناپاکن تو چه کارهای که نسخه میپیچی خدا اگر میخواست سیب را دم دست حوا نمیگذاشت خدا بندهاش را ازاد خلق کرده وشعور داده شما ها که سی ساله هرکار با مردم خواستید کردید فرهنگ من دراوردی که ربطی به اسلام نداره رو به خورد مردم دادید چرا مردم درست نشدن .تو فکر مردم ودینشون نیستی از خودت وحشت داری این حرفها همش بهونه است . چون جوابی ندارید (...) را میشناسم که با تمام معلوماتشان از پس بچه های خودشان بر نمیان .جوابی ندارن منطقی ندارن که جوابگو باشن . تو دوران انقلاب اگه یه دونه از فتواهای که میدن اونموقع داده بودن قسم میخورم انقلابی نمیشد .امیدوارم به جای انگ زدن که ای اگه اینطورشه ناموست میره اونطور شه کشور میره یخورده فکر کن کشور های اسلامیاطرافمان را ببین ماهواره دارن اینترنت پرسرعت دارن وچیزهای دیگه که تو کله تو نمیره همه را دارن اما از ما فسادشان بسیار کمتره .دیگه هم با ناموس خواهران ومادران ما قبل وبعد از انقلاب کار نداشته باش. کمی مثل هم اسمت باش وافترا نزن حتما محمد را هم جون همسرش عایشه بود قبول نداری واون ازدواج هم فتنه غربی ها بود .اسم عایشه امد من شیعه هستم برا ایشون هم احترام قائلم چون همسر پیامبرمان بود .امیدوارم نگی پیامبر هم اشتباه کرد. مردم را به فقر وبدبختی کشوندید .هی گردن اینو اون بندازدید .برو تو تونل زمان بیا به سال نود وسه تو راه هم نگاه کن از کجا به کجا رسیدیم وباعثش تو وهم فکراتن . تمام
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: