به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: با تفکیک مصارف مختلف انرژی در بخش‌های مختلف از مصرف انرژی واحدهای غیرفعال که حضور آنها نقشی در توسعه اقتصاد کشور ندارد جلوگیری می‌کنیم.
"خيبرآنلاين"- همایون حائری مدیر عامل شرکت توانیردر همایش بین المللی انرژی گفت: با وجود منابع عظیم گازی نیروگاه های حرارتی در یک دهه گذشته حرف اول در تولید برق را می زنیم و ما به همین منظور برای توسعه انرژی و بهینه سازی مصرف نسل اول از توربین های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی بابیان اینکه ایران رتبه 13 در بخش تولید برق در سطح جهان را از آن خود کرد، افزود: ظرفیت نصب شده در نیروگاه های کشور 71 هزار و 729 مگاوات برق است و 2500 مگاوات نیروگاه کشور نیز در حال ایجاد است.

حائری در ادامه گفت: برای شبکه انتقال و توزیع برق هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد دلار در سال اختصاص می دهیم و تمام تلاش خود را برای تامین برق اتمی و تجدیدپذیر بکار بستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر به نقشه راه صنعت برق اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا سال 1404 حدود 16 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاههای تجدیدپذیر و هسته ای تامین می کند که با استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی زیرساخت صرفه جویی سوخت به ارزش 11.6 میلیارد دلار فراهم می شود.

وی همچنین با اشاره به ارزان بودن قیمت انرژی تصریح کرد: یکی از دلایل مصرف بی رویه مصرف انرژی در کشورمان ارزان بودن آن است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر از گردش 60 میلیارد دلاری هزینه های در گردش نیروگاه های بخاری، گازی و هسته ای در کشور خبرداد و گفت: سهم انواع مصرف انرژی در کشور متفاوت است به نحوی که 16.3 از این سهم به حوزه کشاورزی و 34 درصد آن به بخش صنعت اختصاص دارد در حالیکه تنها 8.8 درصد آن خانگی و 8.5 درصد آن تجاری است.

حائری گفت: با تفکیک مصارف مختلف انرژی در بخشهای مختلف از مصرف انرژی واحدهای غیرفعال که حضور آنها نقشی در توسعه اقتصاد کشور ندارد جلوگیری کنیم.

وی به ضرورت های تامین برق مطمئن و اقتصادی با ساماندهی اقتصاد برق و سرمایه اشاره کرد و افزود: اجرای کامل اصل 44 و مدیریت جهت دهی تقاضا در انرژی می تواند به همراه مؤلفه اقتصادی بودن صنعت برق اطمینان کامل از تولید برق را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: به دست آوردن موضوع عدم قطعیت انرژی خورشیدی و بادی نیازمند ظرفیت ذخیره گردان و غیرگردان بیشتری نسبت به نیروگاه های سوخت فسیلی هستیم که با برنامه ریزی می توانیم انرژی های تجدید پذیر را به انرژی های مطمئن و اقتصادی تبدیل کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: