به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
«آموزش کودکان بیش‌فعال و کم‌توجه» نوشته مجتبی نیازی منتشر و روانه بازار شد.
"خیبرآنلاین" - در اصفهان، «آموزش کودکان بیش‌فعال و کم‌توجه» کتابی است برای راهنمایی عملی والدین، معلمان و مشاوران. نویسنده‌ این کتاب از تجربه‌ سالیان دراز مشاوره و مواجهه‌ نزدیک با مشکلات خانواده‌های صاحب فرزندان بیش‌فعال بهره برده و در این کتاب راهنمایی‌هایی به خواننده ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا ، پروفسور راسل بارکلی، استاد دانشگاه علوم پزشکی کارولینای جنوبی، بر این کتاب مقدمه‌ای نوشته است. او یکی از محققان جهان و نویسنده‌ بیش از 27 کتاب تخصصی در زمینه‌ بیش‌فعالی و کمبود توجه است.

«آموزش کودکان بیش‌فعال و کم‌توجه» در شش بخش تنظیم شده است. نویسنده ابتدا تاریخچه‌ای از اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه بیان می‌کند و سپس این اختلال را تعریف می‌کند و علائم بالینی مورد نیاز برای تشخیص بیش‌فعالی و کمبود توجه را می‌آورد. در بخش دوم رویکردهای درمانی بیان می‌شود، از جمله استفاده از رژیم‌های غذایی. یکی از علل بیش‌فعالی و کم‌توجهی در کودکان و نوجوانان کافی نبودن مواد معدنی (مانند روی، منیزیم، آهن، کلسیم، مس)، مصرف شکر، کمبود اسیدهای چرب و کمبود ویتامین‌هاست. نویسنده در این فصل رژیم‌های مختلفی برای جبران این کمبودها ارائه می‌کند.

دو بخش سوم و چهارم اختصاص دارد به مداخلات رفتاری که والدین و معلمان باید در مواجهه‌ با کودکان بیش‌فعال اتخاذ کنند و بایدها و نبایدهایی که در تربیت این کودکان باید در نظر داشته باشند.

در بخش پنجم به مشکلات یادگیری در کودکان بیش‌فعال و کم‌توجه پرداخته می‌شود. براساس آمارها 50 تا 80 درصد این کودکان از مشکلات یادگیری رنج می‌برند، زیرا تحرک آن‌ها بالاست و به تبع آن دقتشان پایین می‌آید و در نتیجه یادگیری دچار افت می‌شود. در این بخش تمرین‌های مختلفی برای غلبه بر ضعف‌های گوناگون آمده است. مثلاً تمرین‌هایی برای غلبه بر ضعف در ادراک بینایی، ضعف در ادراک شنوایی، ضعف در مهارت‌های حرکتی ظریف، مشکلات در ریاضی و ... و بخش ششم به ضمائم و تمرین‌های کتاب اختصاص دارد.

«آموزش کودکان بیش‌فعال و کم‌توجه» توسط نشر نوشته منتشر شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: