به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رسانه‌های اسرائیلی به تسلط النصره بر گذرگاه میان سوریه و سرزمین‌های اشغالی و نیز اطلاع قبلی رژیم صهیونیستی از آن پرداختند و اعلام کردند که نه تنها جای نگرانی نیست بلکه روابط خوب با النصره در حال گسترش است.

"خیبرآنلاین" - رژیم صهیونیستی نگرانی خود از درگیری‌های جولان (اشغالی در خاک سوریه) و تسلط النصره و مخالفان مسلح سوری بر گذرگاه «قنیطره» (مرز میان سوریه و سرزمین‌ اشغالی فلسطین) و محیط اطرافش را پنهان نکرده است، اما این نگرانی آنقدر بزرگ نیست که این رژیم به ارتش خود آماده‌باش بدهد و این نگرانی‌ از بابت احتیاط است.

به گزارش فارس به نقل از الاخبار نوشت که روز جمعه (دیروز) نیز گزارش‌ها و خبرهایی از گذرگاه قنیطره و تسلط النصره بر آن منتشر شد. یکی از خبرنگاران نظامی در این خصوص هشدار داد و گفت: «گروهک القاعده به درهای شمالی [اسرائیل] رسیده است» اما خبرنگار دیگری به او اطمینان داد که وضعیت تحت کنترل است و حتی النصره نیز خواهان جنگ با صهیونیست‌ها و تل‌آویو نیست.

با این حال رژیم صهیونیستی از تمامی شهرک‌نشینان خواسته به مناطق مرزی نزدیک نشوند و در مناطق حفاظت شدده بمانند زیرا بر اساس اعلام منابع اسرائیلی، سوریه قصد دارد این گذرگاه را پس بگیرد و این اقدام باعث می‌شود بر حجم شلیک‌ها به سمت طرف اسرائیلی خواه و ناخواه افزوده شود.

الاخبار افزود: اما پیامد النصره بر گذرگاه قنیطره و اطراف آن چیست ؟ پاسخ  راسانه‌های اسرائیلی و منابع نظامی آن برای جلب اعتماد شهرک‌نشینان شمال کافی است.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت که فرماندهی منطقه شمالی [فلسطین اشغالی] پس از تسلط النصره وابسته به القاعده بر گذرگاه قنیطره (در جنوب سوریه) با احتیاط هر چه تمامتر تحرکات منطقه را رصد می‌کند.

بر اساس نوشته یدیعوت آحارونوت، کنترل این گذرگاه فقط از نظر صادرات سیب از جولان و منع عبور جوانان دروزی برای تحصیل در سوریه، خارج شده است، اما رژیم صهیونیستی با شورشیان در ارتباط است و برای آنها کمک‌های اساسی ارسال می‌کند و مجروحان آنها را در بیمارستانهای خود درمان می‌کند.

پایگاه صهیونیستی «واللا» نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی هفته‌هاست خود را برای این وضعیت آماده می‌کند و از قبل می‌دانسته چه اتفاقی برای این گذرگاه خواهد افتاد و خود را برای آن آماده کرده است از جمله اینکه تدابیر امنیتی در مرز این منطقه را افزایش داده است.

اما کانال یک رژیم صهیونیستی در  گزارش خود اعلام کرد که تحولات نمایشی در مرزها و سقوط قنیطره به دلیل تحرکات النصره و ارتش آزاد بوده است و افزود: درست است که این دو گروه، صهیونیست نیستند اما آنها قصد جنگ علیه اسرائیل را ندارند و فقط به دنبال جنگ علیه بشار اسد [رئیس جمهوری سوریه] هستند و این نقطه مهم و استراتژیک در این مسئله است.

«الون بن دیوید» تحلیلگر نظامی کانال 10 این رژیم در این باره گفت: «نمیتوان از یک جبهه اسرائیلی در جولان سخن گفت بلکه این فقط یک دوره گذراست، قبلا نیز مخالفان سوریه بر این گذرگاه مسلط شده‌اند اما اسد از آن نمی‌گذرد و برای بازپس گیری آن اقدام خواهد کرد.

بن دیوید سپس به روابط میان ارتش رژیم صهیونیستی و شورشیان در سوریه اشاره می‌کند و آن را «دیوار خوب» توصیف می‌کند و می‌افزاید که این روابط در حال تحول و پیشرفت است و فقط به ارتباط با گروههای سکولار ختم نمی‌شود بلکه شامل گروههای افراطی مانند النصره نیز هست؛ النصره‌ای که دو روز پیش یک اسیر آمریکایی را آزاد کرد.

وی در ادامه به درمان مجروحان گروههایی مانند النصره در سرزمین‌های اشغالی اذعان می‌کند و می‌گوید: این امر باعث تشخیص همسایه‌هایمان در آینده می‌شود، اما ما با داعش در ارتباط نیستیم با اینکه این گروهک پرچمش را در اماکن مختلف برافراشته است و حضوری اساسی در شمال سوریه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: