به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیا مدعیان اعتدال نسبت به خدمت 24 ساعته صداوسیما برای دولت و درج رپرتاژ آگهی های یکطرفه راضی شده اند یا همچنان به زیاده خواهی های خود ادامه خواهند داد؟
"خیبرآنلاین" - فشار رو به فزونی بر صداوسیما که قرار است رسانه ای ملی باشد و متعلق به یکایک ملت بزرگ ایران، از سوی مقامات دولت یازدهم موجب شده تا از کارایی آن روز به روز کاسته شده و طبیعتا میزان اثرگذاری رسانه ملی نیز کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، 13 ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم می گذرد و طی این مدت،  رویکرد صداوسیما نسبت به عملکرد دولتمردان به شدت حمایتی- تبلیغاتی شده است اما در عین حال، ظاهرا مسئولان دولتی به این میزان نیز رضایت ندارند و تا رسانه ملی را به رسانه دولتی تبدیل نکنند، از مطالبه خود دست بردار نیستند.

اگرچه حمایت از شاکله دولت ها یک رویه منطقی و عقلانی است که باید رسانه ملی آن را در دستور کار خود قرار دهد اما چشم بستن به اشتباهات، نه تنها کمکی به دولت مستقر نمی کند، بلکه منافع ملی را نیز با چالش روبرو می کند.

در 13 ماه اخیر، وزرای دولت یازدهم و نزدیکان و اطرافیان رییس دولت، موفق شده اند هرکدام چندین بار به بهانه های مختلف در برنامه های پربیننده تلویزیون حاضر شده و ضمن سیاه نمایی از اقدامات دولت سابق، به تبلیغ برنامه ها و وعده هایشان بپردازند.

گزارش عملکرد 100 روزه دولت، ماجرای سبد کالا، بحث هدفمندی یارانه ها، سالگرد انتخابات، سالگرد شروع به کار دولت، هفته دولت و... تنها نمونه هایی از ایام شاخص این 13 ماه است که دولتمردان از تریبون رایگان با میلیون ها بییننده برخوردار شده و به بیان یکطرفه مسایل مدنظر خود پرداخته اند.

به ایام فوق، حضور پررنگ وزرا و مسئولان رده بالای دولتی در برنامه های مختلف گفتگومحور در شبکه پرشمار رادیو و تلویزیون را باید اضافه کرد که البته حالتی روتین به خود گرفته است.

علاوه بر این، اعلام اخبار مختلف از اقدامات دولتی ها که امری طبیعی است و بیشترین حجم خبرها را به خود اختصاص داده اند.

با این همه، شیخ حسن روحانی ضمن اعلام نارضایتی از عملکرد رسانه ملی در اردیبل گفت: "رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنهاست"!


بیان این مطالبه عجیب از سوی رییس دولت یازدهم موجب افزایش فشار رسانه های زنجیره ای به صداوسیما شد و نتیجه آنکه علاوه بر افزایش حضور دولتی ها در برنامه های مختلف تلویزیون، انتشار پرسش های مردم از دولتمردان به کمترین حد خود کاهش یافته و تنها به طرح برخی سوالات کلیشه ای بسنده می شود.

از سوی دیگر، در امری کم سابقه، نشست خبری رییس دولت در روز گذشته (شنبه) همزمان از  شبكه  اول سیما، شبكه خبر، شبكه‌های العالم و «پرس تی وی» و رادیو سراسری ایران به صورت زنده پخش شد و برنامه های عادی این شبکه ها متوقف گردید.

در همین زمینه، یادآوری اقدام یکجانبه صداوسیما در حمایت اشتباه از توافق ضعیف ژنو و مذاکرات پرحرف و حدیث هسته ای و جلوگیری آشکار از اعلام نظر منتقدان ضروری به نظر می رسد. افکار عمومی پاسخ عزت الله ضرغامی به نمایندگان مجلس منتقد توافق ضعیف ژنو را فراموش نکرده اند که رییس رسانه ملی به درخواست نمایندگان ملت جهت برگزاری مناظره پیرامون مذاکرات، نوشت: "در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای کاملا تبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد"!

حال باید دید که آیا مدعیان اعتدال نسبت به خدمت 24 ساعته صداوسیما برای دولت و درج رپرتاژ آگهی های یکطرفه راضی شده اند یا همچنان به زیاده خواهی های خود ادامه خواهند داد؟

گفتنی است برخی محافل سیاسی، هدف از این فشار بی رویه به رسانه ملی را با پایان ماموریت ضرغامی و فشار  برای انتصاب فرد مدنظر بیم و امیدی ها جهت حضور در راس صداوسیما مرتبط می دانند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
1
1
شیخ (...) اگر مستقیم از حضرات شیخ اکبر و سید محمد دستور نگیرد بلاشک یک پارا در خط شیخ اکبر و پای دیگرش هم در خط سید محمد گذاشته ومتناوب حرکت می کند (پاعوضکردن)
توسعه سیاسی بی برنامه را همراه با سانسور شدید می خواهد
چون شیخ سال های زیادی است دبیر (...) بوده نمی شود گفت شیخ ساده لوح
حال شیخ به چه علت از فتنه گرهای سال های ۸۷ و۸۸ دفاع می کند فقط خدا می داند البته خودش هم شاید بداند
البته شیخ باید بداند در این دوران سانسور و لطلاعات دروغ به مردم دادن مثل دوران سازندگی جواب نمی دهد راستش همان زمان هم جواب نمی داد آنموقع با تاخیر جواب داد ولی امروز به روز است
توسعه سیاسی شیخ مثل زمان سید محمد است که قطعا هم اون توسغه در کشور امام زمان جواب نمی دهد
خلاصه شیخ نباید از خط سیاسی امام عزیز خارج شود
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
هومن فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
1
0
بسم الله...
حرف ها و سخنان امام خامنه ای تاریخ مصرفی نیستن
رهبر انقلاب امام خامنه ای :صدا و سیما آیا وضعیت واقعی كشور را نشان میدهد؟ نه، ناقص نشان میدهد. خیلی پیشرفتهای برجسته و بزرگ هست كه صدا و سیما نشان نمیدهد. دلیلش هم این است كه شما مجموعه‌ی مرتبط با حوادث گوناگون، از خیلی از حقائق كشور و پیشرفتهای كشور مطلع نیستید؛ نقص صدا و سیمای ماست. والّا اگر صدا و سیما میتوانست همان جور كه تلویزیون فلان كشور غربی با یك سابقه و تجربه‌ی فراوان و با استفاده‌های هنری دروغهای خودش را راست جلوه میدهد، واقعیات موجود كشور را درست منعكس كند، شما بدانید امروز امید نسل جوان، دلبستگی نسل جوان به كشورش، به دینش، به نظام جمهوری اسلامی‌اش، بمراتب بیشتر از حالا بود. این ایراد ماست به صدا و سیما. اگر میتوانست درست وضع كشور را منعكس كند، خیلی شعف و بهجتِ بینندگان بمراتب بیشتر از آنی میشد كه امروز هست. خیلی از كارها دارد انجام میگیرد كه مایه‌ی خوشوقتی است، مایه‌ی خشنودی است؛ نه فقط در زمینه‌های علمی، در زمینه‌های اجتماعی، در زمینه‌های سیاسی؛ مایه‌ی سرافرازی است. این را خیلی‌ها - اغلب یعنی - خبر ندارند. بنده غالباً به مسئولین دولتی‌اعتراضم این است كه چرا نمیتوانید بیان كنید. بیان كردن هم یك هنری است؛ بیان هنری بخصوص، هنر بزرگی است؛ این را ندارند.۱۳۸۸/۰۸/۰۶
یا علی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: