به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معاون بحران و پدافند غیر عامل مرکز مدیریت حوادث کشور، ملی شدن حوادث را یکی از آسیب‌ها برای مدیریت بحران‌ها دانست و ادامه داد: باید سطح حادثه مشخص شود و برای هر حادثه بسته مناسب تهیه شود.
"خیبرآنلاین"-  حمید رضا خانکه، امروز نهم شهریورهاه 93 در نشست اولین کارگاه دو روزه اصول مدیریت سلامت در حوادث و بلایا مازندران گفت: مردم ایران در مواقع بروز حوادث مهمترین مطالبات و تقاضایشان سلامت است و وقتی یک فردی را با لباس اورژانس ببینند مردم به او اعتماد می‌کنند و آرامش می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مصدومین و آسیب‌های اجتماعی ناشی از حوادث و بلایا کمتر شده و این ناشی از بالا رفتن توان پزشکی و آمادگی نیروهای خدماتی و هلال احمر است.

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث کشور، مسیر شهرنشینی در ایران را نسبت به دیگر کشورها سریع تر دانست و افزود: 93 درصد کشور ما در معرض زلزله بیش از 7 ریشتر قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما هر سال شاهد لرزشهای زلزله هستیم افزود: ما در حادثه زلزله رودبار 47 هزار در زرند 1600 و در بم 27 هزار نفر را از دست دادیم.

خانکه با بیان اینکه بیشترین علت مرگ و میر در طول تاریخ کشور ما به دلیل خشکسالی و زلزله بوده است، تصریح کرد: ما نگرانی‌مان از حوادث توریست داخلی است و باید استان‌ها برای مبارزه با حوادث و بلایا آماده باشند.

وی ملی شدن حوادث را یکیکی از آسیب‌ها برای مدیریت بحران‌ها دانست و ادامه داد: باید سطح حادثه مشخص شود و برای هر حادثه بسته مناسب تهیه شود.

این مسئول عنوان کرد: برگزاری تمرین‌ها و مانورهای آتش نشانی باید طبق یک برنامه بوده و از برگزاری مانورهای هیجانی بدون منطق و هدف پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع حوادث سبب تضعیف سیستم امنیتی می‌شود، افزود: ایران در 10 سال گذشته جز 10 کشور حوادث و بلا خیز بوده است و در سال 1385 تا کنون پلیس کمک کرده که هر سال 5 درصد کاهش پیدا کرده است ولی در سال گذشته آمار حوادث بسیارزیاد بوده است.

معاون بحران و پدافند غیر عامل مرکز مدیریت حوادث کشور وقوع حوادث را موجب تهدید بخش سلامت، دارایی و محیط دانست و ادامه داد: حوادث در دنیا فقط ناشی از دستکاری بشر در طبیعت است و مهمترین کاری که در برابر حوادث می‌توان انجام داد دور شدن از محل حادثه است.

خانکه عنوان کرد: 80 درصد تخریب ساختمان در مواقع بروز زلزله ناشی از ساختمان‌های با نمای سنگی و شیشه است.

وی افزود: اولین جای مراجعه مردم بعد از زلزله، بیمارستان است و نیاز است تا در ساخت بیمارستان دقت بیشتری شود و بیمارستان‌ها باید همچون مساجد، محکم ساخته شوند.

خانکه با اشاره به اینکه بالای 90 درصد مردم ایران از حوزه سلامت دانش کمی دارند، تاکید کرد: یادگیری اصول اولیه و اقدامات و کمکهای اولیه توسط افراد و خانواده‌ها، آموزش توسط صدا و سیما و تبیین خطرهای ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی و نیز آموزش روحانیون و مداحان برای آمادگی در مواقع بحران ضروری است.

وی افزود: اغلب حوادث ما ناشی از دستکاری بدون تحقیق و پژوهش در طبیعت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: