به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این عربستان است که باید پا پیش بگذارد و به صورت ملتمسانه به تهران بیاید و از جمهوری اسلامی ایران درخواست برقراری روابط سیاسی نماید نه مسئولین دولت ایران. در غیر اینصورت و ادامه این بی تدبیری، آل سعود به هدف خود کاملا خواهد رسید و برگی دیگر از شکست سیاست خارجی دولت یازدهم رونمایی خواهد شد و این ظلم و بی تدبیری بزرگ در تاریخ ثبت خواهد شد
"خیبرآنلاین" - این روزها دیگر در درستی پیش بینی حضرت امام خامنه ای پیرامون بی‌ثمر بودن مذاکرات با آمریکای جنایتکار و عدم خوش بینی و اعتماد به این رژیم فاسد، کسی شک و تردیدی ندارد اما عده ای در داخل کشور بعد از طی راه غلط مذاکره با آمریکا اینبار به سراغ رابطه با نطفه نامشروع این رژیم در منطقه رفته اند آنهم در قامت یک فرد و دولت ملتمس و شکست خورده!

به گزارش بی باک، تحریمهای جدید آمریکا علیه ملت و دولت ایران دیگر آبرویی نه برای دولت آمریکا باقی گذاشت و نه حامیان شجاع و با سوادش(!) در داخل کشور. عکس این تعبیر را رئیس جمهور محترم درباره مخالفان مذاکراه با آمریکا و منتقدان ژنو به کار برد اما اتفاقات روزهای اخیر ثابت کرد که این رسانه های حامی دولت و عاشقان مذاکره با آمریکا بودند که از روی ترس از شیطان بزرگ و بر اساس تحلیلهای کاملا غلط و بی‌سوادانه، به آمریکا و سایر کشورهای استکباری اعتماد کردند و نظرات حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای را بصورت دقیق و کامل مدنظر قرار ندادند تا امروز به لطف سیاست خارجی دولت یازدهم، هم عزت ایران در بین کشورهای استکبار ستیز، اندکی خدشه وارد شود و هم به نوعی اقتدارمان زیر سئوال برود و هم بیش از گذشته تحقیر و توهین بشنویم.

گفتنی است؛ عربستان خود را بازنده تحولات منطقه می‌داند و بدنبال راه فراری از این شکست بزرگ می باشد و تنها راه نجات خود را در ارتباط و نزدیک شدن به جمهوری مقتدر و مستقل اسلامی ایران می داند اما سیاست غلط پیش افتادن دولت یازدهم به سوی عربستان با تحریک احتمالی برخی جیره خواران سعودی در ایران، توپ را به زمین ما خواهد انداخت و بهترین شرایط رویایی را برای این رژیم نامشروع و مدافع منافع آمریکا در منطقه فراهم خواهد کرد.

متاسفانه سیاست دولت محترم در قبال عربستان همان سیاست غلط و شکست خورده دولت یازدهم در قبال آمریکا می باشد و انگار همانگونه که دولت محترم با روی آوردن به مذاکره با آمریکا، تا حدزیادی بار فشار روانی شکستهای مختلف آمریکا در عرصه بین الملل را به نفع آن رژیم برداشت، اینبار نیز خواسته با ناخواسته قرار است که دولت روحانی این خدمت بزرگ را به عربستان سعودی انجام دهد.

عربستان گرچه به ظاهر تغییر سیاست داده و از داعش برائت می جوید و خواهان رفع کدورتها و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران شده است اما هیچ اعتمادی به مقامات عربستان نمی‌توان کرد کما اینکه هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نیست.

آل‌سعود از شکست تروریستها در سوریه و لبنان و عراق بسیار عصبانی و سرخورده شده است و حتی از پیروزی مردم غزه که ایران حامی اصلی و واقعی‌شان بود، بسیار خشمگین است.

این روند شکستهای متعدد دولت وهابیت از جمهوری اسلامی ایران و مقاومت، تنها دلیل لبخند و دست دراز کردن آل سعود به سوی ایران می باشد و عربستان سعودی برای نجات خود و برون رفت از انزوا، صددرصد به عادی کردن روابط خود با جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد اما چرا دولت محترم در این زمینه تا این حد بی تدبیری می کند و  پیشقدم می‌شود؟!

مگر غیر از این است که در سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند و صادق در منطقه، اعتماد تمامی ملتها را به خود جلب کرده است و تحولات و اتفاقات متعدد کوچک و بزرگ منطقه را مدیریت می‌کنیم و کاملا بر اوضاع مسلط است و دست بالا را در همه محافل و اتفاقات داریم و در مقابل آمریکا و عربستان بعنوان رژیمهای منزوی و دست پایین در منطقه محسوب می شوند.

بنابراین این عربستان است که باید پا پیش بگذارد و به صورت ملتمسانه به تهران بیاید و از جمهوری اسلامی ایران درخواست برقراری روابط سیاسی نماید نه مسئولین دولت ایران. در غیر اینصورت و ادامه این بی تدبیری، آل سعود به هدف خود کاملا خواهد رسید و برگی دیگر از شکست سیاست خارجی دولت یازدهم رونمایی خواهد شد و این ظلم و بی تدبیری بزرگ در تاریخ ثبت خواهد شد.

گفتنی است معاون وزیر خارجه به عربستان رفت و دیدارهایی هم با مقامات این کشور از جمله سعود‌الفیصل داشت و اکنون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اشتیاق خود را برای سفر به عربستان نشان داده  است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
United States
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
1
این حضرات هر جا پول باشه ، قربون بند کیفشون می رونند فرقی نداره کی باشه
آمریکا ، انگلیس ،ااسراییلو یا عربستان باشد
خطر عربستان از هر حیث کمتر از اسراییل نیست ،
اینکه رودربایستی نداره دوست دارید اسراییل بروید کم رویی نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: