به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در مرز اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) و سوریه، رسانه‌های محلی از تحولات نگران کننده اخیر حکایت می‌کنند.
"خیبرآنلاین" - در حالی که ناظران سازمان ملل متحد مناطق جنوب سوریه را ترک کرده‌اند، اسرائیل باید به حضور تروریست‌ها در چند صد متری مرز خود توجه ویژه‌ای داشته باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ها آرتص،در مرز اسرائیل و سوریه، رسانه‌های محلی از تحولات نگران کننده اخیر حکایت می‌کنند: گروه‌های وابسته به القاعده در چند صد متری مرزهای سرزمین‌های اشغالی استقرار یافته‌اند و ممکن است در تیراندازی‌ها بین تروریست‌ها و ارتش سوریه، خمپاره‌هایی سرگردان به اسرائیل برخورد کند.


هفته گذشته تصاویر متعددی پرچم سیاه القاعده را نشان می‌داد که نزدیک پاسگاه مرزی قنیطره، منطقه‌ای مسکونی در بلندی‌های جولان نمایان بود. روز یکشنبه، چند ساعت پس از آنکه اسرائیل به طور مستقیم هدف گلوله‌های خمپاره قرار گرفت، یک هواپیمای بدون سرنشین که از سوی سوریه آمده بود و بر فراز بلندی‌های جولان پرواز می‌کرد، رهگیری شد.


علاوه بر این وقایع خاص، این منطقه گرفتار تحولات تاریخی مهمتری شده است. در حالی که ارتش سوریه موفق شده بود تروریست‌هایی را که به طور موقت منطقه قنیطره را به تصرف خود درآورده بودند، از آنجا بیرون براند. ربوده شدن گروهی از نیروهای کلاه آبی فیجی و تهدید دیگر سربازان، موجب شد تا ناظران سازمان ملل منطقه را ترک کنند. نیروهای سازمان ملل که مسئولیت نظارت بر اجرای آتش بس (جنگ کیپور در سال 1973) را بر عهده دارند، در حال از دست دادن کنترل این منطقه هستند.


به ادعای مسئولان اسرائیلی، تصرف پاسگاه مرزی به دست تروریست‌ها خطری فوری برای اسرائیل محسوب نمی‌شود. البته نباید نادیده گرفت که از بین رفتن عوامل ثبات در بلندی‌های جولان، طبعا باعث نگرانی اسرائیل می‌شود. نخستین خطر، کشیده شدن درگیری‌ها به اسرائیل است (مانند شلیک خمپاره و تیراندازی با سلاح‌های سبک که روز یکشنبه گزارش شد). این وقایع با چنان آهنگی پشت سر هم اتفاق می‌افتد که نمی توان حدس زد در چه زمانی می تواند پیامدهایی برای امنیت اسرائیل داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: