به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیدین بزرگی متولد 1989، پویا کیوانی متولد 1989 و مجتبی جراحی متولد 1986 سه کوهنورد مفقودشده هستند که موفق شده بودند قله برادپیک را فتح کنند.
"خیبرآنلاین" - یک دیپلمات سفارت کشورمان در پاکستان گفت: متاسفانه به دلیل شرایط جوی نامناسب امکان جست‌وجوی هوایی برای یافتن سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات هیمالیا دیگر وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات سفارت کشورمان در پاکستان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در جلسه کارشناسی که با حضور نماینده سفارت با سایر کوهنوردان و مسوولان مرتبط پاکستان انجام شد، براساس آخرین بررسی‌ها و اطلاعات به دست آمده از جی‌پی‌اس و آنالیز عکس‌های گرفته شده، سه منقطه‌ای که برای حضور احتمالی این افراد قابل تامل بود، مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت تصمیم گرفته شد امروز تیم امدادی همراه با هلی‌کوپتر به منطقه اعزام شوند.

وی ادامه داد: شب گذشته این تصمیم به سفارت ایران منتقل شد که سفارت هماهنگی‌ها را برای پرواز این هلی‌کوپتر با مقامات ایالتی انجام داد. کوهنوردان مجربی به منطقه اعزام شدند و دو فروند هلی‌کوپتر از نزدیک‌ترین کمپ مناطق را بررسی کردند.

این مقام مسوول در سفارت ایران در اسلام‌آباد اضافه کرد: متاسفانه در اولین مرحله پرواز هوای منطقه خوب نبود، پس از چند ساعت توقف باز عملیات دیگری آغاز شد این کوهنوردان در ارتفاع 7400 متری گم شده‌اند و به دلیل شرایط نامناسب جوی هلی‌کوپتر نتوانست به نقطه اوج برسد و مجبور شد منطقه را ترک کند.

وی گفت: هوای منطقه به شدت ابری و همراه با بارش برف است، با توجه به شرایط جوی، این تیم جست‌وجو ناامیدانه بازگشته‌اند. آخرین خبر و اطلاعات جوی برای روزهای آینده بارش برف پیش‌بینی کرده است. بنابراین امکان اعزام نیروهای امدادی با هلی‌کوپتر دیگر وجود ندارد و جست‌وجو از طریق زمینی بسیار دشوار است و شرایط حاکم بر منطقه و اوضاع جوی کار امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

این کوهنوردان حدود 5 روز است که در ارتفاع 7400 متری هیمالیای پاکستان گم شده‌اند و تاکنون عملیات برای یافتن آنها ناموفق بوده است.

آیدین بزرگی متولد 1989، پویا کیوانی متولد 1989 و مجتبی جراحی متولد 1986 سه کوهنورد مفقودشده هستند که موفق شده بودند قله برادپیک را فتح کنند.

برادپیک یا k2 در رشته کوه‌های قراقروم پاکستان واقع است و دوازدهمین نقطه مرتفع زمین محسوب می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: