به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رفتن کی‌روش از ایران، محرومیت مربی یک ورزشکار زن، درخشش خیره کننده تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جهانی والیبال، نخستین پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جام جهانی، مصادره منزل مدیرعامل پیشین پرسپولیس و لژیونر شدن یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از مهمترین عناوین خبری هفت روز گذشته ورزش است.
"خیبرآنلاین" - در هفته گذشته اتفاقات ریز و درشت زیادی در ورزش ایران روی داد که باید مهمترین آنها را به موفقیت تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جهانی و کسب دو پیروزی ارزشمند برابر ایتالیا و آمریکا مربوط دانست. در هفته گذشته همچنین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال که جنجالی ترین چهره ورزش بود، ایران را ترک کرد تا رسانه‌ها چند روز عناوین مهم خبری خود را به این موضوع و مشخص شدن وضعیت سرمربی تیم ملی اختصاص بدهند.

به گزارش مهر،همچنین یک اتفاق بد پیرامون مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس رخ داد و خانه شخصی وی به خاطر بدهی باشگاه مصادره شد.

* قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا
قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در موناکو برگزار شد و 32 تیم حاضر در فصل جدید این پیکارها در گروه‌های 8 گانه حریفان خود را شناختند. در این قرعه‌کشی گروه E یکی از سخت‌ترین گروه‌ها لقب گرفت که بر این اساس بایرن باید با تیم‌های من‌سیتی انگلیس، رم ایتالیا و زسکا روسیه مصاف دهد.

* کی‌روش از ایران رفت
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ظهر جمعه در حالی ایران را ترک کرد که تکلیف امضای قراردادش با فدراسیون فوتبال مشخص نبود. کی‌روش با ابراز ناراحتی از وضعیت نامشخص خود، بازگشتش را منوط به تصمیم فدراسیون فوتبال گرفت. این موضوع باعث شد تا کی‌روش و امضای قراردادش با فدراسیون فوتبال، در روزهای گذشته جزو مهمترین عناوین خبری رسانه‌ها باشد.

* مربی دوچرخه سواری دو سال محروم شد
پس از آنکه تست دوپینگ پرستو باستی، ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران مثبت اعلام شد، روح الله احمدی مربی این رکابزن به نقش داشتن خود در استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد. بر این اساس فدراسیون دوچرخه‌سواری با تشکیل جلسه کمیته‌ انضباطی در مورد اقدام احمدی تصمیم‌گیری کرد تا این مربی به دو سال محرومیت از حضور در کلیه فعالیت‌های دوچرخه‌سواری و پرداخت پنج میلیون تومان محکوم شود.

* انتخاب رئیس جهانی بسکتبال
"هوراسیو موراتور" در انتخابات فدراسیون جهانی بسکتبال به عنوان رئیس جدید فیبا تا سال 2019 انتخاب شد و توانست ایوان مینینی رقیب خود در این انتخابات را شکست دهد.

* موفقیت استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته ششم
هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که تیم فوتبال استقلال موفق شد با پیروزی برابر گسترش فولاد تبریز به صدرنشین خود در لیگ برتر ادامه داد. تراکتورسازی تبریز هم برابر نفت مسجد سلیمان به برتری پرگل رسید. همچنین پرسپولیس هم توانست طلسم نبردن در قم را بشکند و با شکست تیم صبا، از بحران خارج شود

ملی پوش بسکتبال به لیگ چین رفت
مهدی کامرانی یکی از ملی پوشان بسکتبال ایران پس از توافق با تیم "جیانگسو تنگچی" چین، قراردادی را با این تیم چینی امضا کرد تا در فصل بعد در لیگ این کشور بازی کند.

* تداوم ناکامی فوتسال ایران در آسیا
تیم فوتسال دبیری تبریز نماینده ایران در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا با قبول شکست برابر تیم ناگویای ژاپن در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماند. دبیری در دیدار رده بندی مقابل تیم شنژن به برتری رسید و عنوان سومی را از آن خود کرد تا ناکامی ایران در فوتسال آسیا برای رسیدن به عنوان قهرمانی تکرار شود.

* مصادره منزل مدیرعامل پیشین پرسپولیس
منزل محمد رویانیان مدیرعامل پیشین پرسپولیس از طرف بانک مصادره شد. با وجود اینکه تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس هم برای وساطت و جلوگیری از مصادره اقدام کرده بودند ولی در نهایت منزل رویانیان مصادره شد. دلیل این مصادره، گرفتن وام کلان به خاطر پرسپولیس در زمان مدیریت وی عنوان شده بود. رویانیان دو میلیارد تومان برای بدهی های باشگاه پرسپولیس از بانک وام گرفت اما نتوانست آن را برگرداند تا منزلش مصادره شود.

* عقب نشینی وزارت ورزش در قبال قرارداد کی‌روش
اختلاف فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بعد از توصیه‌های محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در تمدید قرارداد کی‌روش در حالی به اوج خود رسید که چند روز بعد از ایجاد جو رسانه‌ای علیه وزارتخانه، مسئولان آن از موضع خود عقب نشینی کردند. نصر الله سجادی معاون وزیر ورزش جوانان در ادامه همین عقب نشینی‌ها گفت: وزارت ورزش و جوانان موافق ادامه کار سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در ایران است.

* نایب قهرمانی ایران در لیگ کاراته
در پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ژاپن که با حضور 319 کاراته کار از 45 کشور برگزار شد در رده بندی مجموع تیم ژاپن با 10 مدال طلا، 5 نقره و 10 برنز در مکان نخست قرار گرفت، تیم ملی ایران با کسب 3 طلا، 2 نقره و 3 برنز در جای دوم ایستاد و تیم فرانسه با یک طلا و یک برنز سوم شد.

* طلسم فوتبالیست‌های ایران بالاخره شکست
کریم انصاریفرد مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز قراردادی دو ساله با تیم فوتبال اوساسونای اسپانیا منعقد کرد تا همبازی جواد نکونام در این تیم شود. انصاریفرد بعد از نکونام و شجاعی، سومین بازیکن ایرانی تیم اوساسونا لقب کرد. با این حال احسان حاج صفی دیگر بازیکن تیم ملی ایران که تا آستانه عقد قرارداد با تیم فولهام انگلیس پیش رفته بود، نتوانست در نهایت به این تیم بپیوندد. بعد از جام جهانی انتظار می رفت که بازیکنان زیادی از تیم ملی به لیگ های اروپایی بروند اما تنها انصاریفرد توانست این طلسم را بشکند. دژاگه و قوچان نژاد رشد معکوس داشتند و به لیگ قطر پیوستند. نکونام هم که قبلا در فوتبال اروپا حضور داشت و بازگشتش به اوساسونا پیشرفت محسوب نمی شود.

* مارادونا با پاپ دیدار کرد
دیه گو مارادونا که برای حضور در دیدار خیریه از سوی پاپ فرانسیس به رم سفر کرده بود با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و گفتگو کرد و پیراهن تیم ملی آرژانتین را با نام پاپ فرانسیس اهدا کرد.

* جنجال بر سر دستیاران کی‌روش
شاید روزی که شهاب الدین عزیزی خادم در مقابل فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اعلام کرد حسین فرکی، وحید هاشمیان، رحمان رضایی، مجید صالح و یحیی گل محمدی فکر نمی‌کرد این صحبت‌ها واکنش‌های زیادی را به پا کند. هادی آیت اللهی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال این اظهارات را گمانه زنی خواند ولی حسین فرکی گفت که به هیچ عنوان چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

اولین پیروزی تیم ملی بسکتبال در جام جهانی
تیم ملی بسکتبال ایران که سه دیدار ابتدایی خود در مسابقات جام جهانی را با شکست پشت سرگذاشته بود، روز چهارشنبه و در چهارمین بازی به نخستین پیروزی خود دست پیدا کرد و برابر تیم ملی مصر به برتری 88 بر 73 رسید. این تیم روز پنجشنبه به مصاف تیم ملی فرانسه خواهد رفت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: