به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
یک کلاغ؛ چهل کلاغی به نام «نماز اجباری»!
"خیبرآنلاین" - سایت ضداسلامی «خودنویس» که تحت مدیریت معاند فراری "نیک آهنگ کوثر" اداره می شود، در مطلبی سراسر دروغ با عنوان "اعتدال و امید با چاشنی نماز اجباری در مدارس"، نوشت: «حدود 15 ماه از روی کار آمدن دولت کلید می گذرد و حالا با دستور مستقیم وزارت آموزش و پرورش قرار است نماز در مدارس اجباری شود. این بود بهشتی که وعده‌اش را می‌دادند و از بام تا شام با فریاد "روحانی مچکریم" گوش فلک را پرکرده بودند؟»!



بنابر رصد "دیدبان خیبر"، نویسنده تارک الصلاة این مطلب در ادامه می نویسد: «‌براستی یک دانش آموز برای چه باید برود و ۳۰ دقیقه برای چیزی که ممکن است اصلا به آن اعتقاد هم نداشته باشد دولا و راست شود که آخرش چه بشود؟ در عمرم دو رکعت هم نماز نخوانده‌ام. خب ما که در عمرمان نماز نخوانده‌ایم و قرار هم نیست بخوانیم و میلیاردها انسان دیگر کره زمین هم که نماز نمی‌خوانند باید منتظر بلایای آسمانی باشند؟ مشکلی نیست؛ مساله این است که ما آزادیم به هرچه بخواهیم معتقد باشیم ولی وزارت آموزش و پرورش دولت اعتدال وامید این چیزها درکله‌اش فرو نمی‌رود و می‌خواهد به زور نماز اجباری ۳۰ دقیقه‌ای را در کله دانش آموزان فرو کند. نتیجه‌اش چه می‌شود؟ نتیجه‌اش این می‌شود که شما از بچگی با ریاکاری و تظاهر بزرگ می‌شوید و هرگز نمی‌توانید خودتان باشید.»!

عقده گشایی نگارنده خودنویس درباره فریضه نماز، زمانی به حد اعلای خود می رسد که اینگونه اظهار می دارد: «مساله این است که ما آزادیم به هرچه بخواهیم معتقد باشیم ولی وزارت آموزش و پرورش دولت اعتدال و امید این چیزها درکله‌اش فرو نمی‌رود و می‌خواهد به زور نماز اجباری ۳۰ دقیقه‌ای را در کله دانش آموزان فرو کند. نتیجه‌اش چه می‌شود؟ نتیجه‌اش این می‌شود که شما از بچگی با ریاکاری و تظاهر بزرگ می‌شوید و هرگز نمی‌توانید خودتان باشید. در دوران امروز با این همه رسانه جمعی و بمباران اطلاعات که به قول معروف همه دیگر چشم و گوش باز هستند دیگر نمی‌شود سر کسی را با این ریاکاری‌ها شیره مالید.»!

نویسنده کر و کور مطلب فوق درحالی با افتخار ادعا می کند که به اختیار خود تا بحال دو رکعت نماز هم به کمرش نزده است که فراموش کرده خداوند سبحان خود مانع کامیابی کافران و مشرکین است و در توصیف افرادی چون نویسنده مذکور می فرماید: «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ... در دلهايشان مرضى است و خدا بر مرضشان می افزاید / سوره بقره - آیه 10»

ضمن آنکه، درباره تقاضای نویسنده مبنی بر چرایی عدم نزول بلایای آسمانی بر او و امثالش، خداوند متعال به شایستگی پاسخ این قبیل ملحدین را داده است: «قل انتظروا إنا منتظرون ... بگو منتظر [عذاب] باشيد و ما هم منتظريم / سوره انعام – آیه 158»

در عین حال تشویق دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت، از این باب ریاکاری و تظاهر محسوب نمی شود که هیچ اجباری برای حضور ایشان در آن لحاظ داشته نمی شود و محصلین در کمال آزادی مختار به حضور یا عدم حضور در ساعات برپایی نماز می باشند.
این درحالیست که نویسنده با استناد به دروغ شاخدار و خودخوانده اجباری کردن حضور دانش آموزان در نماز جماعت، نتیجه می گیرد که نماز گزاری محصلین نوجوان و جوان، جز به ریاکاری و تظاهر ایشان نمی افزاید!

اما اصل داستان اجرای فریضه نماز در مدارس که مستمسک این دست رسانه های ضددین قرار گرفته چیست؟!
ماجرا از این قرار است که ˈمحمد رضا مسیب زادهˈ پنج شنبه هفته گذشته در افتتاحیه دوره آموزشی ائمه جماعت خواهر مدارس کشور در قم اظهار می دارد: «وزارت آموزش و پرورش امسال در کنار برنامه های خود در رابطه با بحث نماز، آموزش عملی احکام نماز، بر پایی جشن تکلیف و تجهیز نمازخانه ها با جدیت دنبال می کند.»

وی در ادامه تصریح می کند: «مدیران و مسوولان باید تمام تلاش خود را برای جذب دانش آموزان به نماز جماعت به کار گیرند و در تمامی مدارس کشور باید به مدت 30 دقیقه نماز جماعت اقامه شود و به هیچ وجه نباید این زمان به کار دیگری اختصاص یابد.»

این درحالیست که اولاً در هیچ جای سخنان مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، صحبتی از «اجباری» بودن حضور دانش آموزان به میان نیامده است.
ثانیاً اگرچه تأکید ویژه مسئولین آموزش و پرورش بر اجرای فریضه نماز در مدارس تحسین برانگیز است اما تکرار مکرر این موضوع که پیش از این نیز در تمامی مدارس مرسوم بود، جز فراهم آوردن خوراک تبلیغاتی برای معاندین اسلام و انقلاب، ثمر دیگری بهمراه نخواهد داشت.

با این وجود می توان به مستمسک واهی اجباری بودن حضور دانش آموزان در فریضه نماز جماعت پی برد و دریافت که این قبیل رسانه های اپوزیسیون برای دستیابی به مقاصد شومشان، چگونه دست به تحریف و تقطیع سخنان مدیرکل مذکور زده اند!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
0
9
اينها جندالشيطان هستند كه از نماز ناراحت مي شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
7
خاک تو سرت (...) که میگی به نماز اصلاً اعتقاد ندارم . خاک بر سر این دستور قرآنه که میگه اقم الصلوه لذکری . پس تو خدا رو قبول نداری . مردم چهره واقعی این کثافتها رو بشناسید و بدونید آبشخور همه اینا از لجنزار انگلیسه
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
2
1
نماز داخل مدارس باید باشد ولی جنبه تشویقی باشد نه اجبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
تیجه‌اش این می‌شود که شما از بچگی با ریاکاری و تظاهر بزرگ می‌شوید
این قسمت رو درست گفته؛ مخصوصاً با وجود معلم ها و مسئولینی که فقط ظواهر براشون مهمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
4
نماز ستون دين است و آموزش و ترويج نماز يك ضرورت اجتناب ناپذير است . با اين كوتوله ها و فرزندان شيطان هم كاري نداشته باشيد اينا مصداق عيني عاقبت به شري هستند و سرشون رو حاضر نيستن از تو لجن بيرون بياورند
ع فاضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
0
همين ها تا ديروز داعش را تجهيز مي كردند تا انها را نمونه دين معرفي كنند الان از طرف ديگر افتاده اند خيبر جان اين اشقيا لايق اين نيستند كه حرفشان را نقل كني لنعـت الله عليهم اجمعين .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
0
باید در مدارس لذت نماز را بجشانیم دیگر دانش اموزان خود پی به حقیقت والای نماز خواهند برد و دیگر حرف اینها جایی نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
دیگه خودشون حساب میکنن که ۵۰۰ دانش آموز قراره کجا جمع بشن نماز بخونن
بله ... ۵ ست ۱۰۰ تایی میشه
به فرض که کسی نماز نمیخونه باید اینقدر ... باشه که این رو باور کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: