به‌روز شده در: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران گفت: بنابر گزارش سازمان حمل ونقل وترافیک براثر سوانح رانندگی هر 9 روز یک کودک قربانی و هر روز 3 تا 4 کودک در شهر تهران مجروح می شوند.
"خيبرآنلاين"- بار دیگر در آستانه فصل بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی با صدای زنگ مدارس لرزهای بر مصوبات خاک خورده شهر مان طنین انداز شد. مصوباتی که همچنان در اجرای آن از سوی مدیران شهری با چالش هایی رو به رو هستیم. در حالی که با تجمیع خلاء های بهداشتی و ایمنی، گرههای سنگین ترافیکی و هجمه ای از معضلات فرهنگی و اجتماعی جای خالی بسیاری از ضرورت های در متن شهرمان بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در شهر تهران درصد بالایی از تصادفات مربوط به کودکان است. نخستین افرادی که در تصادفات در داخل خودرو و حتی عابران دچار صدمه می‌شوند کودکان هستند. به گزارش آموزش سازمان حمل و نقل ترافیک براثر سوانح رانندگی هر 9 روز یک کودک قربانی و هر روز 3 تا 4 کودک در شهر تهران مجروح می شوند. از آنجا که در 30 تا 50 درصد تصادفات که منجر به کشته و مصدوم شدن افراد می شود کودکان سهیم هستند ، لازم است درصد قابل توجهی از مسائل مربوط به رعایت قوانین راه ها و ترافیکی مربوط به کودکان باشد. این در حالیست که در جامعه با خلا جدی در حوزه قوانین ایمنی راه ها برای کودکان مواجه هستیم. 
طرح استقبال از مهر در سال 88 با هدف حمایت از دانش آموزان و فراهم ساختن شرایط مناسب

در فصل بازگشایی مدارس و در طول سال تحصیلی در شورای شهر تهران به تصویب رسید. با توجه به اینکه بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر دانش آموز در شهر تهران به مدارس خواهند رفت، رفت و آمد این جمعیت در ساعاتی مشخص بر سنگینی ترافیک و ازدحام در معابر می افزاید. لزوم کاربست تمهیداتی به منظور ایمن سازی راه ها و صیانت از حقوق دانش آموزان در برخورداری از شهری ایمن محرز است.

امروزه پژوهشگران چراغ راهنمایی رانندگی هوشمندی عرضه کرده اند که در صورت ازدحام جمعیت عابر پیاده برای عبور از چهارراه ها، مدت زمان سبز بودنش افزایش می یابد. در این فناوری به کمک دوربین های ویدیویی خودکار می توان تعداد عابر پیاده ای را که منتظر سبز شدن چراغ و عبور از خیابان هستند تشخیص داد و نیز می توان به طور هوشمند زمان سبز یا قرمز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی را تنظیم کرد. برخورداری از چنین فناوری هایی برای ارتقاء ایمن سازی معابر و حفظ جان عابرین پیاده به ویژه دانش آموزان در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس بسیار ضروری است.
امروزه به علت عدم رعایت استانداردهای فضا سازی در مدارس شاهد تحرک کمتر دانش آموزان در سطح مدارس هستیم. از سوی دیگر فرهنگ آپارتمان نشینی و تغییر سبک زندگی محدودیت های حرکتی عدیده ای را برای کودکان به همراه داشته است. نتایج تحقیقات متخصصان غدد و متابولیسم کشور نشان می دهد که رشد قد ایرانی ها در سال های اخیر تا حدودی متوقف شده به طوری که رشد قد کودکان ایرانی در مقایسه با جوامع پیشرفته 5 تا 10 سانتیمتر پایین ‌تر است.
از سوی دیگر در شهر تهران عوامل رادیکال زا و اکسیدان بسیار فراوانی وجود دارد که تهدید کننده سلامت قشر آسیب پذیر و به ویژه کودکان است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: