به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
وقتی هیچ مسئولی روی خط نیامد
دو قطب کاملا مخالف مایلی کهن و دایی شب گذشته یک نقطه اشتراک داشتند و آن، انتقاد از عملکرد عادل فردوسی پور و برنامه "نود" بود
"خیبرآنلاین" - برنامه ورزشی و فوتبالی "نود" با اجرای عادل فردوسی پور شب گذشته بار دیگر و البته پررنگ تر از موارد قبلی، غلبه تفکرات سیاسی مجری برنامه بر مسایل ورزشی و فوتبالی را در برابر چشم میلون ها مخاطب فوتبالدوست به تصویر کشید و به نوعی، روی اعصاب هواداران فوتبال و پرسپولیس رفت.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، همیشه این زمزمه در حاشیه "نود" و اجراهای فردوسی پور و گزارش های فوتبالی وی مطرح بوده که او، منویات سیاسی خود را با زیرکی خاصی وارد فضای حرفه ای مجری گری اش می کند و با استفاده از تریبونی که به راحتی و بدون دردسر در اختیار وی قرار داده شده، اهداف خاص خود را پیگیری می نماید.

اگرچه در برهه های مختلف، به ویژه در دوران استقرار دولت احمدی نژاد، مخالفین وی حمایت تلویحی از رویکرد سیاسی "نود" داشتند اما اینک و در دوران روحانی، رفتار مجری "نود" موجب کاهش محبوبیت او و برنامه اش و بروز انتقادات تندوتیز از سوی مخاطبان برنامه و نیز کارشناسان و صاحبان اصلی فوتبال شده است.

این اتفاق در برنامه دیشب "نود" بیشتر از همیشه به چشم آمد و به اصطلاح توی ذوق مخاطب زد. مجری برنامه درحالی که سالها خود را منتقد همیشگی قدرت دانسته و ژست مخالفت نسبت به حضور سیاسیون در ورزش می گرفت، شب گذشته به شدت تلاش می کرد در ماجرای برکناری پرحرف و حدیث مدیرعامل و سرمربی سرخپوشان از زبان خود مطلبی انتقادی از وزارت ورزش و دولت نداشته باشد و درحالی که حتی رحیمی، مدیرعامل برکنارشده، در یک افشاگری اعلام کرد که از همان ابتدا، شخص وزیر ورزش به او گفته بود باید علی دایی را برکنار کند، کمترین واکنشی از جانب فردوسی پور دیده نشد.



مخاطبان همیشگی "نود" به خوبی با روحیات و گفتار و رفتار مجری آن آشنا هستند و آنان قطعا شهادت خواهند داد که فردوسی پور، دیشب یکی از ساکت ترین اجراهای چندساله اخیر خود را پشت سر گذاشت و بیشتر تلاش می کرد حرف ها از زبان مهمانان حضوری و تلفنی "نود" مطرح نشود نه توسط وی!

با این همه، شب گذشته باز هم مجری "نود" دست به نبش قبر زد و در معدود موضوعاتی که نمیخواست قانع شود (!) باز هم پای احمدی نژاد را به وسط بحث کشید و تا آخر هم پای آن ایستاد که این مساله حتی با انتقاد صریح علی دایی (که از منتقدان شناخته شده احمدی نژاد بود) نیز مواجه شد.

آنانکه همیشه "نود" را می بینند، می دانند که در دولت گذشته، با کوچکترین اقدامی، تندترین انتقادات با ادبیات توهین آمیز نسبت به مسئولان مختلف از جانب مجری مطرح می شد و حتی در گفتگوهای تلفنی، در برابر دیدگان مخاطبان شدیدترین الفاظ علیه مسئولان مختلف دولتی و نمایندگان مجلس به کار گرفته می شد که موضوع انتقال تیم ها از پایتخت به شهرستان ها از جمله آنها بود اما در برنامه دیشب، با تردستی جالبی، نه تنها هیچ مسئولی روی خط نیامد، بلکه توپ دعوا فقط میان فوتبالی هایی مانند رحیمی و دایی و مایلی کهن افتاد و البته از سیاسی هم سوالات سفت و سختی پرسیده نشد.

نتیجه گیری آخر مجری از جنجال اخیر پرسپولیس هم بر دو موضوع خلاصه می شد: 1- چرا رحیمی حرف هیات مدیره را گوش نکرد؟ 2- چرا دایی بر سر تمرین رفت؛ همین!

نکته جالب اینجاست که دو قطب کاملا مخالف مایلی کهن و دایی شب گذشته یک نقطه اشتراک داشتند و آن، انتقاد از عملکرد عادل فردوسی پور و برنامه "نود" بود. مایلی کهن با همان صراحت همیشگی گفت که او و برنامه اش درحال نابودکردن فوتبال ایران هستند و برای این گفته اش نیز ادله ای را مطرح کرد. علی دایی هم قبل از اینکه بخواهد به موضوعات اخیر پرسپولیس بپردازد، ابتدا در چند تذکر جدی، عملکرد پرحاشیه مجری "نود" را به چالش کشید.

به هرحال، برنامه "نود" دیشب به پایان رسید اما آنچه که از شب گذشته در اذهان مخاطبان شکل گرفت و همینک در پیام های مختلف مشغول دست به دست شدن است، این است که دخالت دادن افکار سیاسی مجری برنامه در اجرا، به ورزش و فوتبال ضربه زده و موجب انحراف در بیان حقایق می شود. اگر آقای مجری خواهان فعالیت در حوزه مسایل سیاسی است، می تواند از ورزش و فوتبال کنارکشیده و درخواست اجرای یک برنامه سیاسی در حمایت از دولت یازدهم و جریان موسوم به اصلاح طلب بدهد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
2
10
عادل کارت زشت بود
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
6
1
برای همینه که فردوسی پور محبوب مردمه و شما منفور! حالا دوست دارید خودتون را گول بزنید، بحثی نیست.
سید پیمان
|
Germany
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
2
2
با سلام وعرض خسته نباشید و خدا قوت .

کاش میشد فهمید که پشت گرمی و حامی این (...) از ابتدای ورودش به سازمان و یا اداره ی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران چه کسی بوده و هست و سوال دیگر اینکه از این شخص وارد تر و ورزش فهم تر وکسی که دارای شناخت از جامعه ی ورزشی و دنیای ورزش ایران اسلامی از این سالهای متمادی حداقل از یکی دوسال قبل از انقلاب تا به این زمان هیچکسی را نداریم جز این آدم؟؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
3
0
این بی انصافیه که بدون دلیل یک مجری کار درست تلویزیون را که میخواد برنامه اش مورد پسند مردم باشه تهمت اصلاح طلب و سیاسی و... بزنید معلوم نیست دنبال چی هستید خدا شفاتون بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: