به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
همزمان با پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مسکو، از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان نمایشگاه یک روزه قرآنی در مسکو برگزار می‌شود.
"خیبرآنلاین" - پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مسکو روز شنبه 29 شهریورماه از سوی شورای مفتیان روسیه برگزار می‌شود و از جمهوری اسلامی ایران، مهدی غلام‌نژاد قاری ممتاز بین المللی کشورمان در بخش قرائت حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،"روشن حضرت عباسوف"، معاون اول شورای مفتیان روسیه با حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با سید حسین طباطبایی سرپرست این رایزنی24 شهریورماه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون اول شورای مفتیان روسیه در این ملاقات با ارج نهادن به همکاری‌های مستمر رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با شورای مفتیان و دیگر نهادهای دینی مسلمانان روسیه، ضمن برشمردن اهم همکاری‌های دوجانبه و نتایج مترتب بر آن، بر ضرورت تعمیق و گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان نیز مجموعه همکاری‌های صورت گرفته و پروژه‌های پیش رو از جمله تاسیس اتاق ایران در دانشگاه اسلامی مسکو، مشارکت جدی در دهمین دوره همایش آموزشی مسلمانان روسیه، حمایت از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مسکو، مساعدت در برگزاری دوره‌های آموزشی امامان خطیب و مفتیان روس در ایران، برگزاری دوره آموزش زبان فارسی ویژه مفتیان و راه اندازی بخش فارسی سایت‌های شورای مفتیان روسیه را از مصادیق همکاری‌های سازنده رایزنی فرهنگی ایران با شورای مفتیان روسیه دانست و تداوم این همکاری‌ها را در راستای گسترش مناسبات دو کشور و نیز حمایت از مسلمانان روسیه ارزیابی کرد.

عباسوف با اشاره به در پیش بودن پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، به شکوه ویژه برنامه امسال با توجه به 15 ساله شدن آن و برگزاری این مسابقات در بزرگترین سالن اجتماعات مسکو اشاره کرد و از حمایت رایزنی فرهنگی ایران در این زمینه تشکر کرد.

طباطبایی با ارج نهادن به تلاش‌های مجموعه شورای مفتیان روسیه در برگزاری این برنامه در سطحی بالا، با عنایت به مناسبت ویژه پانزدهمین سالگرد مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران را برای برگزاری نمایشگاه قرآنی در روز برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو اعلام کرد که با استقبال معاون اول شورای مفتیان روسیه مواجه و مقرر شد همزمان با پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو، از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان نمایشگاه یک روزه قرآنی در مسکو برگزار شود.

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص زمینه‌های دیگر همکاری بین رایزنی فرهنگی ایران و شورای مفتیان روسیه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: