به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
شاید برای فردی مانند ظریف که سال های متمادی از عمرش را در آمریکا سپری کرده، صداکردن او توسط یانکی ها به اسم کوچک "جواد" یک افتخار به حساب آید اما...
"خیبرآنلاین" - محمدجواد ظریف در ادامه اقدامات عجیب و پرحرف و حدیث خود، برای چندمین بار طی یکسال اخیر با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در نیویورک دیدار دوجانبه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، این دیدار که در دو بخش دونفره و چندنفره همراه شد، به مدت 1/5 ساعت به طول انجامید و طبق اعلام یک مقام ارشد آمریکایی، طی آن علاوه بر موضوع هسته ای، در مورد تهدید گروه تروریستی داعش نیز گفتگو شده است.

با توجه به اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان در یک روال ناپسند، جزییات مذاکرات خود را از دید مردم و رسانه ها پنهان نگاه داشته و در یکسال گذشته، با محرمانه قلمدادکردن محتوای آن، تنها به بیان برخی کلیات بسنده کرده است، متاسفانه تنها منبع خبری، مقامات آمریکایی هستند که در مصاحبه های خود به صورت شفاف، حتی به جزیی ترین مسایل مدنظر خود نیز اشاره می کنند.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه گفتگویش با رسانه ها گفت: "آن‌ها مدتی را به مرور وضعیت مذاکرات تحت هدایت اتحادیه اروپای گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران گذراندند. آن‌ها هم پیشرفت‌های صورت گرفته را بررسی کردند و هم اقدامات دیگری را که لازم است تا صورت گیرد. وزیر کری اشاره کرد که این هفته فرصتی برای انجام پیشرفت‌های بیشتر است و تأکید کرد که نیت ما انجام این کار است."

وی ادامه داد: "علاوه بر این، آن‌ها بحثی جداگانه هم در مورد تهدید ناشی از «داعش» داشتند. وزیر کری و وزیر خارجه ظریف توافق کردند که در صورت نیاز، این هفته در حالی که در نیویورک هستند، ملاقات دیگری نیز داشته باشند".


پیرامون مذاکرات دوجانبه ظریف - کری که به یک روال عجیب تبدیل شده، نکات مهمی وجود دارد:

1- حضرت امام خامنه ای پس از سفر سال گذشته شیخ حسن روحانی و ظریف و همراهان به نیویورک، از برخی رفتارهای شکل گرفته با عنوان "اقدامات نابجا" یاد کردند. پس از این بیانات، ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح کلیاتی از آن سفر، به منظور ولی امر مسلمین از "اقدامات نابجا" پرداخت. روزنامه کیهان به نقل از وی در این باره نوشت: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان‌کری نابجا بود. بدین ترتیب، آیا دیدار 1/5 ساعته ظریف - کری که برای چندمین بار طی سال جاری برگزار می شود و اعلام اینکه احتمالا دیدار دوجانبه دیگری طی هفته اخیر برگزار بشود، جزو "اقدامات نابجا" به حساب نمی آید؟!

2- مقامات عالی نظام در سخنرانی ها و اعلام دیدگاه های آشکار خود به صراحت اعلام کرده اند بحث مذاکره با آمریکا در پوشش اعضای 1+5  و تنها در موضوع هسته ای و نه هیچ موضوع دیگری، آن هم به جهت اصرار بعضی مسئولان(!) و به صورت محدود مجوز گرفته است. در چنین شرایطی، گفتگو پیرامون موضوع "داعش" براساس کدام مجوز انجام شد؟

3- امام خامنه ای در بیانات خود هنگام ترخیص از بیمارستان پس از عمل موفقیت آمیز و کسب بهبودی کامل، در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر اظهار داشتند: "در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند. سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم". محمدجواد ظریف در برابر این بیانات و اعلام نظر صریح معظم له پیرامون مذاکره درباره "داعش" و گفتگوی شکل گرفته با جان کری چه پاسخی دارد؟

4- وزیر خارجه دولت یازدهم طی یکسال اخیر به تعداد قابل توجهی موفق شده است با همتای آمریکایی خود دیدار دوجانبه و چندجانبه برگزار کند. چرا یکبار به صورت صریح و آشکار به ملت پاسخ نمی دهد که در جریان این مذاکرات چه گذشته و چه نتایج درخشانی از آن برای کشور به دست آمده است؟

5- ...

آیت الله جوادی آملی، سال گذشته و در دیدار با ظریف، پس از استماع گزارش وی از روند مذاکرات، گفت: بعد از دست‌ دادن‌ با آمریکا انگشتان‌ را بشمارید.

حال، آیا آقای ظریف پس از این مذاکرات پرشمار خود با آمریکایی ها، آمار انگشتان دستش را دارد؟! لازم به یادآوری است که شاید برای فردی مانند ظریف که سال های متمادی از عمرش را در آمریکا سپری کرده، صداکردن او توسط یانکی ها به اسم کوچک "جواد" یک افتخار به حساب آید و دیدار چند دقیقه ای و بسیار کوتاه در وین که طی آن تنها می توان یک عکس یادگاری گرفت و به تیتر اول رسانه های خاص مبدل شد، مهم جلوه کند اما برای مردم انقلابی ایران، آمریکا دشمن است و باید به چشم دشمن به او نگریست. بزک کردن چهره شیطان بزرگ و نشان دادن دستکش مخملین و پنهان نمودن مشت پولادین نهفته در آن دستکش، اگر احیانا در کوتاه مدت هم جواب بدهد، اما قطعا، با اعمال دشمنی های صورت گرفته توسط آمریکایی ها، در طول زمان پاسخ منفی خواهد گرفت و در این میان، عاملان بزک شیطان بزرگ جزو مقصران اصلی شناخته خواهند شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
12
15
خیبر فقط مزخرف میگی!!! توهم یه داعش در لباس شیعیان حضرت علی هستی که داری با دنیا دشمنی و نفاق میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
ن ف ا ق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
د ش م ن ی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
البته داعش ساخته دست ارباب شما آمریکاست ، نهایتا توصیف شما به داعش قریب به صواب است ...آنچنان که در فتنه 88 دیدیم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
مگه هرکی به شیطون لعن فرستاد درست کاره؟ همونایی که ادعای دوری از شیطان و دین و دیانت میکنند خطرناک ترین آدماند، مثل داعش و شما تند روها در دشمنی با دنیا، همه بدند و شما فقط خوبید انگار...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
ارباب شما آمریکاست که با جنگ با دنیا دارید آب به آسیابش میریزید. خود داعشی ها نمیدونن چقد از طرف آمریکا دارن تحریک میشن و به خیال خودشون دارن تازه با کشتن آمریکایی تبارها ضربه به آمریکا میزنن غافل از این که توزمین آمریکا برای دشمنی با دنیا دارن بازی میکنن دقیقا مثل شما تندروها در نام شیعه!!! دقیقا آمریکا هم همینو میخاد!!! داعشی هام مثل شماها (...) دارن و به افراد تو خیابون گیر میدن، چقد یاد خوارج میندازینن منو که با همه دشمن بود، هم معاویه ی ملعون رو میخاستن بکشن هم امیرالمومنین رو میخاستن شهید کنن با یه خروار ادعای دین
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
4
8
میخواستم بدانم ایا پوتین انسان تر از اوباما و جان کری است؟ایا ملاقات با ایشان بدون مشکل ولی با اوباما مشکل دار است.اصولا چه فرقی بین امریکا و روسیه میباشد؟ایا روسیه کمتر در حق ملت ایران خیانت کرده و میکند؟میتوانید بگویید اکثر تسلیحات صدام کجایی بود.ایا نامردتر ازروسیه در طول تاریخ کشوری را سراغ دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ببین داداش مغلطه نکن
دیدت یه کم فقط یه کم جهانی باشه
الان تو تمام دنیا پرچم امریکا رو بیشتر آتیش می زنن یا روسیه -بیشتر مرگ برآمریکا میگن یا مرگ بر روسیه--همه دنیا فهمیدن آمریکا نماد شیطانه ما هنوز توکشور خودمون که بیشترین ضربه رو از آمریکا خورده آدمای خواب زده داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
فرق روسیه با آمریکا این است که روسیه به منافع خودش می اندیشد اما به منافع ما تجاور نمی کند ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
دردیم تو اکراین هیچ فتنه ای نکرد روسیه!!!!! چقد مثل بچه خوب سر جاش نشسته بود!! ببین چقدر باج میدید بهش که یخورده محلتون میذاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اتفاقا این شما پیاده نظام اسرائیل و آمریکا هستید که در حسرت یک نگاه اربابتون هستید...
آنتی فتنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
9
6
هدف خیبراینه گوشزد کنه به تو وآقای ظریف که شیطان بزرگ غیر قابل اعتماد است که خودرا شیعه ی مولی الموحدین امیرالمومنین علی (علیه السلام) میدانید. عبرت بگیرید از ابوموسی اشعری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ابو موسی خودی بود مثل خیبر دوست گرامی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
اوموسی هم از سنخ فتنه گران بود ..
بی طرف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
ابو موسی انسانه متدین و دینداری بود از جنس نمازه شب و دعا و ولی ساده اندیش
ظریف مالک اشتره زمانست که رهبر خوبمان و ملت بزرگ ایران اجازه مذاکرات را به ایشان داده اند .به انتخاب خوب مردم توهین نکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
ابوموسی یک آدم ساده اندیش، خوش خیال و ترسو بود
مثل برخی از اصحاب اعتدال
شيطون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
4
4
مذاكرات به منظور حل مشكلات خوب است.
اما آيا تمام مجوزهاي اين ملاقات ها گرفته شده؟
آيا اين مجوز ها با تمامي دلسوزان نظام در ميان گذاشته شده؟
اگر اين طور هست موفق باشند!!
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
4
6
خداییش سایتای اصلاح طلب و خودتان مرور کنید . شما جز ی بذر کینه و نفاق و تهدید چیزی دیگه ای دارید . رهبر معظم ادم منطقی هستند هر نوع ادم عاقلی اگر ببیند مسله ای به زیان است سعی در دوری دارد . اصلا نه امریکا، ادم با برادر خونی خودش هم دچار مشکل میشود . طبیعی است هرکس دنبال گرفتن امتیاز بیشتری است . کی گفته امریکاییها صداقت دارند مگر همین کشور دوست و برادر روسیه چین و ... صداقت دارند اینها عضو دائم شورای امنیت هستند چرا قطعنامه های علیه کشورمون را وتو نکردند. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
رزمنده فتنه ؟؟؟؟
آره سایت های مزخرف اصلاح طلب جز توهین چیزی برای ارائه ندارند ...روسیه مثل حداقل به منافع دیگران تجاوز نمی کند ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
رهبری فرمودند ما دو استثناء داریم آمریکا و اسرائیل پس دم فرو بند داعشی مدعی دل آرام ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
ایشون خطا گفتند....
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
4
4
خیبر آنلاین = کاسه داغتر از آش

آقایان این رفتار و گفتارتون توهین مستقیمه به (...) و....
مگر بدون اجازه رهبری کسی میتونه امتیاز بده ؟
مگه تو این جور مسائل رهبری با کسی تعارف داره ؟ (...)
میخوایید بگید بیشتر می فهمید (...)
چرا سیاه نمایی می کنید؟
از این ایجاد تفرقه و نفاق و سیاه نمایی چی عایدتون میشه؟
این رفتار باعث لوس شدن موضوع میشه اونوقت اگه انتقاد بجایی هم بشه جدی گرفته نشه
شما حتی دلواپس نیستید ، فقط ادای دلواپس ها رو در میارید
شرم کنید شرم ....
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
3
0
نوکر خیلی خوشحال بود از پرسیدند چرا اینقدر خوشحال هستی گفت ارباب به من گفت (...)
این بار (...) خوشحال است که کری به او گفته محمد جواد
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
1
2
بهتر نبود به جای کلمه شیخ از دکتر استفاده میکردید این کینه ورزی ها تا کجا ادامه دارد
شيطون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
1
كش دلار در رفت....
ادامه پيدا كنه خود مردم ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: