به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
غرب به خوبی می داند، چه می خواهد و هدفش از برنامه هایی که برای منطقه طراحی کرده، چیست؛ درست نیست که گفته شود، غرب در تهیه و تشکیل ائتلاف مورد نظر در مقابله با گروه تروریستی داعش، سردرگم است.
"خیبرآنلاین" -  آنگونه که به نظر می رسد، غرب به خوبی می داند، چه می خواهد و هدفش از برنامه هایی که برای منطقه طراحی کرده و تقسیماتی که در آن مشخص کرده، چیست؛ درست نیست که گفته شود، غرب در تهیه و تشکیل ائتلاف مورد نظر در مقابله با گروه تروریستی داعش، سردرگم است؛

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تشرین،بویژه آنکه، کنگره ی آمریکا، مانعی در آن نمی بیند و با مسلح کردن باصطلاح "مخالفان میانه رو" در سوریه، این ائتلاف را تائید کرده است، و از مدت ها پیش، طی مکانیزمی که خود کنگره در حمایت از این گروهک تروریستی که خود آن را بوجود آورده و اکنون بر جنایت های آن اشک تمساح می ریزند، ارائه کرد، طراحی شده است.

سوال مهم: آیا تروریسم داعشی، مصونیتی برای غرب در منطقه است؟ بویژه مقابل آنچه روزنامه "یدیعوت آحارنوت" صهیونیستی به نقل از رئیس اطلاعات نظامی، گفته احتمال تهدید گروه داعش علیه اسرائیل ضعیف است و تهدیدی جدی برای آن بشمار نمی رود؛ موضوعی که روشن می سازد، غرب که خود این گروه تروریستی را بوجود آورده و در سایه ی حمایت دولت های حاشیه ی خلیج فارس، از آن حمایت کرده، هدفی که به خاطر آن بوجود آمده است را می شناسد و می داند که از این گروه تروریستی چه می خواهد و تاکید می کند که داعش، ابزار مصونیت غرب در منطقه می باشد.

جهت یادآوری می گوییم، در ماه گذشته شورای امنیت به ریاست انگلیس، طرح قطعنامه ای که خود انگلیس برای مبارزه با داعش مطرح کرده بود را تصویب کرد؛ همگان اهداف انگلیس و اطلاعات آن که حدود داعش را با همکاری ترکیه ترسیم کرد را می دانند و سخنان سفیر انگلیس مبنی بر اینکه این قطعنامه بر ضرورت وقوف جامعه ی بین الملل علیه داعشف ما را فریب نخواهد داد.. حتی اگر سخنان او درست باشد، مصونیتی برای کسانی که از داعش حمایت می کنند، نخواهد بود؛ شرایط برای بزرگترین دولت پرورش دهنده ی تروریسم و مزدور، یعنی آل سعود و دیگر دولت های منطقه که حامیان حقیقی این گروه تروریستی هستند، یکسان خواهد بود.

در جلسه چند روز پیش شورای امنیت، آمریکا بواسطه جان کری ریاست این جلسه را به عهده داشت و امریکا، هدف خود از تشکیل هجمه جهانی علیه تروریسم داعش را پنهان نکرد و زبان حال آن می گوید: ما باید این فرصت را از دست ندهیم.. چه بسا این عبارت به طور خلاصه بر تمایل امریکا و متحدان آن در غنیمت شمردن فرصت از پیش طراحی شده که این دولت های سازنده، پشتیبان و حامی دسیسه پردازی تروریسم، نتوانسته اند، با بهانه های مختلف طی سال های گذشته بدان دست یابند، تاکید می‌کند.

آیا این "هجمه جهانی" علیه داعش، مانند هجمه جهانی است که شورای امنیت چند روز پیش، علیه انتشار ویروس "ابولا" که بنا به گفته ی خودشان، تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی به شمار می رود، بر آن توافق کرده است؟ 

خلاصه مطلب اینکه: مقابله ی صاحبان نیت های از پیش طراحی شده با داعش، نمی تواند جز با هماهنگی و همکاری دولت های ذیربط، از جمله سوریه انجام شود که در غیر اینصورت، ادعای پوشالی و پوششی بر تجاوز سازماندهی شده علیه سوریه و سوء استفاده از لحظه ای است که بنا به قول جان کری، نباید از دست رفت.!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: