به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به کمبود خوابگاه‌های دانشجویان و فرسودگی کوی دانشگاه تهران که عمری بالغ بر ۷۰ سال دارد، هشدار داد.
"خیبرآنلاین" -  علی جعفریان در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی کشور اظهار داشت: در سال 93، دو هزار دانشجوی جدید در قالب پذیرش کنکور سراسری و همچنین مقاطع تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم و از نظر ظرفیت نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشتیم.

به گزارش تسنیم،وی درباره یکی از چالش‌های مهم دانشجویان عنوان کرد: از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه و همچنین دانشگاه‌های دیگر کمبود خوابگاه است. براین اساس تلاش‌های زیادی صورت پذیرفت که 500 ظرفیت بیشتر برای خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزکشی تهران مهیا شود ولی در مجموع شرایط کمبود خوابگاه‌ها جدی است و نوسازی خوابگاه‌های دانشگاه از جمله کوی دانشگاه که عمری بالغ بر 60 تا 70 سال دارد، ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ایجاد رشته‌های جدید نیز گفت: در حال حاضر بررسی‌ها برای رشته‌هایی که نیاز دانشگاه است در حال انجام است و با توجه به اینکه این دانشگاه در مقاطع تکمیلی متمرکز است، سعی بر آن است که رشته‌هایی که مورد نیاز است در این دانشگاه داشته باشیم. 

همچنین در این راستا جعفریان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز طی سخنرانی عنوان کرد: ‌700 نفر از آزمون سراسری و 1200 نفر از مقاطع تحصیلی تکمیلی و به طور کلی 2 هزار نفر دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی افزود: مدل جدید آموزش پزشکی از زمان تأسیس مدرسه دارالفنون آغاز شد و اکنون 80 سال از آن زمان می‌گذرد و با وجود اینکه حضور اساتید بزرگی را در دانشگاه تجربه می‌کنیم با این وجود باید در سطح منطقه و بین‌المللی حضور جدی‌تری داشته باشیم.

جعفریان ادامه داد:‌ البته قدم‌های حضور بین‌المللی برداشته شده است اما هنوز راه نرفته داریم و نقاط ضعف زیادی وجود دارد که باید برطرف شود و در رتبه‌بندی باید به جایی برسیم که شایسته ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید عنوان کرد: در حالی تحصیل خود را آغاز می‌کنید که از مدل آموزشی معلم‌محور به دانشجو‌محور می‌آیید به طوری که فعالیت آموزشی و دانشجویی بیشتر شده است و نقش دانشجو تعیین کننده خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ سال گذشته را با شعار احترام به دیگران آغاز کردیم به طوری که در حوزه اساتید با نظرخواهی آنها اساتید و مدیران گروه انتخاب شدند و در طرح تحول نظام سلامت روح آن احترام گذاشتن به مردم است و به همین دلیل است که مورد استقبال واقع شده است. این دانشگاه در راستای طرح تحول نظام سلامت ویزیت‌های جهادی در سه نوبت در حومه تهران انجام داده که در هر نوبت هزار بیمار معاینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد:‌ احترام به حقوق دیگران در جامعه ما به خوبی توجه نمی‌شود در حالی که رعایت آن ضروری است بنابر این اگر حقوق بیمار را رعایت کنیم طرح تحول سلامت نیز به خوبی اجرا خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: