به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رییس فدراسیون فوتبال هم از عملکرد تیم امید در اینچئون انتقاد کرد و گفت: فدراسیون بازی‌های آسیایی را فدای لیگ کرد و بخاطر محدودیت‌هایش نتوانست تیم قوی‌تری به اینچئون اعزام کند.

"خیبرآنلاین" - علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال امید در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: بازیکنان تیم امید حریفان‌شان را دست‌کم گرفتند و همینطور ما تیم ناآماده‌ای در اینچئون داشتیم.

به گزارش ایسنا،اگر بازیکنان متحد‌تر دست به دست هم می‌دادند و با هماهنگی کامل بازی می‌کردند قطعا نتایج بهتری می‌گرفتیم.

** بازی‌های آسیایی را فدای لیگ کردیم

وی با بیان اینکه فدراسیون بازی‌های آسیایی را فدای برگزاری بی‌وقفه مسابقات لیگ برتر کرد، گفت: تیم المپیک ما جوان بود اما اگر می‌خواستیم تیم را بیشتر تقویت کنیم و با قدرت بالاتری به اینچئون بفرستیم می‌توانستیم لیگ را برای مدتی تعطیل کرده یا بازی‌های بعضی تیم‌ها را به تعویق بیندازیم تا بازیکنان بزرگسال‌تر و توانمندتر لیگ برتری را از سه یا چهار باشگاه به تیم امید تزریق کنیم اما این کار را نکردیم و خواستیم بازی‌های لیگ بدون وقفه انجام شود. در نتیجه ما بازی‌های آسیایی را فدا کردیم تا به لیگ لطمه‌ای وارد نشود.

** دلایل ناکامی امیدها در اینچئون بررسی می‌شود

رییس فدراسیون در واکنش به اینکه همین تیمی که به اینچئون رفت هم از 7 بازیکن لیگ برتری که از مهره‌های ثابت تیم‌هایشان بودند بهره می‌برد، تصریح کرد: به هر حال این تیم باید با انگیزه بیشتری بازی می‌کرد و تلاش مضاعفی به خرج می‌داد اما متاسفانه میان نفرات جدید و بازیکنان ثابت تیم هماهنگی لازم وجود نداشت. پس از بازگشت تیم به تهران دلایل این ناکامی در فدراسیون بررسی خواهد شد.

** تغییر تیم برای اینچئون تجربه‌ای شد برای آینده!

کفاشیان در پاسخ به اینکه قبول دارید 7 بازیکن جدید را نباید به تیم امید تزریق می‌کردید، گفت: قبول دارم که اگر تیم یکدستی در مسابقات حضور پیدا می‌کرد امکان داشت نتایج بهتری بگیرد؛ در هر صورت این تصمیم اشتباه بود و تجربه‌ای شد برای آینده کار ما، هرچند این اقدام هم در جهت افزایش شانس موفقیت و کسب مدال در اینچئون انجام شد. این تیم امید تعطیل نمی‌شود و به کارش ادامه خواهد داد وامیدواریم در آینده وضعیت بهتری پیدا کند.

** قضاوت درباره وینگادا پس از 2 بازی زود است

وی درباره عملکرد کادر فنی و اینکه فدراسیون چه تصمیمی درباره آنها می‌گیرد نیز خاطرنشان کرد: وینگادا مدت زیادی نیست که سرمربی تیم امید شده است و الان هم با یکی، دو بازی نمی‌توان ارزیابی درستی از عملکرد کادر فنی داشت. ما نمی‌توانیم زود قضاوت کنیم و از نظر شخصی هم بعید می‌دانم مشکل تیم امید صرفا از کادر فنی باشد. اگر نیاز باشد و کمیته فنی تشخیص دهد کادر فنی را تقویت می‌کنیم اما سرمربی تیم در مسابقات مقدماتی المپیک 2016 وینگادا خواهد بود.

** کمیته فنی درباره اشتباه‌های احتمالی کادر فنی تیم امید نظر می‌دهد

کفاشیان درباره انتقاد برخی مربیان و کارشناسان مبنی بر اینکه با توجه به فعالیت سایر اعضای کادر فنی تیم امید پیش از حضور وینگادا، شاید مشاوره‌های اشتباهی به او در شناخت از بازیکنان داده شده است نیز به ایسنا گفت: این مساله‌ای نیست که من بتوانم درباره‌اش نظر بدهم. این موضوع باید در جلسه کمیته فنی فدراسیون بررسی شود که پس از بازگشت تیم ملی به ایران، در این باره تشکیل خواهد شد.

** سجادی حق دارد گله‌مند باشد

رییس فدراسیون همچنین در واکنش به گله‌مندی نصرالله سجادی معاون توسعه ورزشی قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از تیم امید و اظهاراتش مبنی بر اینکه باید فکر اساسی برای برنامه ریزی این تیم شود، نیز اظهار کرد: آنها حق دارند گله‌مند باشند. هیچ کدام از ما تصور چنین نتایجی را از تیم امید نداشتیم. باید از این به بعد بهتر ظاهر شویم. فکر می‌کنم درباره تیم امید کم‌کاری‌هایی صورت گرفته اما الان نمی‌توان شخص یا گروهی را تنها مقصر مساله دانست و این موضوع باید بررسی شود. همانطور که گفتم تیمی که در اینچئون بازی کرد،‌ تیم امید ایران نیست و ما بخاطر یکسری محدودیت‌ها تیمی را متشکل از بازیکنان فعلی به بازی‌های آسیایی فرستادیم.

** از پیشنهاد بازی با سوریه اطلاعی ندارم

کفاشیان در ادامه گفت‌وگو درباره برنامه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان و خبر موضع‌گیری منفی کی‌روش نسبت به بازی با سوریه نیز گفت: در اردوهای خارجی که با حریفان باشگاهی باید بازی کنیم چرا که برنامه‌های ما تقریبا در زمان‌های فیفادی نیست و نمی‌توانیم با تیم‌های ملی اروپایی بازی کنیم. اما دو بازی تدارکاتی با تیم‌های آسیایی پیش‌بینی شده است که یکی از آنها اواخر آبان با کره‌جنوبی در تهران است. بنابر نظر کارلوس کی‌روش و با توجه به همگروهی ایران با سه تیم عربی در جام ملت‌های آسیا، می‌خواهیم حداقل با یک تیم ملی عربی هم بازی تدارکاتی داشته باشیم اما با وجود مکاتبات زیادی که تاکنون انجام دادیم اما هنوز بازی با هیچ تیمی مطرح نیست. از پیشنهاد بازی با سوریه اطلاعی ندارم اما این کشورها درگیر جام عربی هستند که هر دوره در آن شرکت می‌کنند و انتخاب یک حریف عربی خوب در زمانی که تیم ایران می‌تواند بازی تدارکاتی داشته باشد کمی سخت است. فدراسیون تمام تلاش خود را در این باره خواهد داشت.

** هیچ گزینه‌ای از دستیار ایرانی کی‌روش در ذهنم نیست!

رییس فدراسیون درباره انتخاب دستیار ایرانی کی‌روش در تیم ملی و اینکه کی‌روش گفته نام آن مربی فقط در ذهن او و کفاشیان است نیز به ایسنا گفت: طبق آخرین صحبت‌هایی که با هم داشتیم قرار شد او روی گزینه‌های مدنظرش مطالعه کند تا من به اینچئون بروم و برگردم تا در این باره تصمیم بگیریم. البته کی‌روش هنوز هیچ کسی را به عنوان گزینه مدنظرش به من نگفته که در ذهن داشته باشم.

** حمایت وزارت ورزش از ما مقابل صداوسیما دلگرمم کرد

وی در پایان روشن شدن تکلیف گرفتن حق پخش تلویزیونی لیگ برتر از صداوسیما را به هفته آینده موکول کرد و در واکنش به اینکه آیا برای ایستادگی مقابل صداوسیما پشتیبانی دارید، اظهار کرد: هفته آینده آخرین جلسه ما با مسوولان صداوسیما برگزار می شود که اگر در پایان باز هم نتیجه نگیریم، یک اقدام عملی در این باره خواهیم داشت. خوشبختانه تاکنون وزارت ورزش و جوانان حمایت‌های کافی را درباره مساله حق پخش از فدراسیون داشته و در جلساتی که برگزار شد معاون اداری مالی وزارتخانه و برخی مسوولان دیگر از حقوق ما دفاع کردند. من پشتیبانی وزارت ورزش را حس می‌کنم و از این بابت دلگرم هستم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: