به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر دفاع آلمان به کردهای عراق وعده داد کشورش در جنگ علیه "دولت اسلامی" کمک نظامی بیشتری به کردها کند. آلمان با ارسال تجهیزات نظامی مدرن‌تر از جمله دستگاه‌های مین‌یاب برای کردها موافقت کرد.
"خیبرآنلاین" -  اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان روز پنج‌شنبه در رأس هیاتی نظامی به صورت سرزده به اربیل، مرکز منطقه کردستان سفر و با مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا،دولت آلمان پیش از این تصمیم گرفته بود تجهیزات نظامی به ارزش ۷۰ میلیون یورو در اختیار پیشمرگ‌های کرد قرار دهد.

این سلاح‌ها باید تا ماه اکتبر از طریق فرودگاه لایپزیگ آلمان به کردستان عراق ارسال شوند. البته ارسال سلاح‌های آلمانی و اعزام سربازان این کشور برای آموزش نظامی کردها با برخی موانع و مشکلات مواجه شده است. کردهای عراق در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های "دولت اسلامی" قرار دارند.

مطبوعات آلمانی یکی از دلایل ارسال نشدن تسلیحات به عراق را "مشکلات فنی و نداشتن هواپیمای لازم" عنوان می‌کنند. افسران آلمانی که به عراق می‌روند تا روش استفاده از سلاح‌های ارسالی این کشور را به کردها آموزش دهند، هم از روز جمعه در فرودگاه بلغارستان منتظر دریافت اجازه ورود به خاک عراق هستند.

وزیر دفاع آلمان در عین حال قول داد که کشورش در آموزش نیروهای پیشمرگ کمک بیشتری کند. در اربیل عراق، از ماه اوت سال جاری میلادی شش مربی نظامی آلمانی حضور دارند؛ افسران جدید نیز باید به آنها ملحق شوند. این افراد وظیفه دارند تجهیزات نظامی آلمانی را به پیشمرگ‌های کرد تحویل دهند و نحوه استفاده از این سلاح‌ها را به نیروهای محلی بیاموزند.

مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، در دیدار با خانم فون درلاین تاکید کرد که مقدار و کیفیت سلاح‌ها می‌تواند بهتر باشد. وی اعلام کرد منطقه کردستان عراق نیازمند سلاح‌های پیشرفته و مدرن است. وی گفت: سلاح‌هایی که کردستان دریافت کرده است قدیمی هستند و ما نیازمند سلاح‌های پیشرفته و مدرن هستیم. ما نه برای کردستان بلکه برای دنیا می‌جنگیم. تهدیدات دولت اسلامی فرامنطقه‌ای است. طی روزهای آینده خسارت سنگینی به تروریست‌ها وارد خواهیم کرد و اقلیم کردستان برای مبارزه با گروه دولت اسلامی خواستار نیروی زمینی خارجی نیست.

به نوشته پایگاه اینترنتی اشپیگل، بر خلاف صادرات نظامی آلمان به کردستان، بخش قابل توجهی از سلاح‌هایی که برخی کشورهای اروپایی به کردها ارسال کرده‌اند، تجهیزات قدیمی مربوط به دوران شوروی سابق هستند.

درخواست تجهیزات مین‌یابی

بارزانی خاطرنشان کرد که تروریست‌های داعش مناطق تحت اشغال خود را مین‌گذاری کرده‌اند و منطقه کردستان نیاز شدیدی به تجهیزات مین‌یاب دارد. از این طریق آوارگان نیز می‌تواند به محل سکونت خود برگردند.

وزیر دفاع آلمان از این درخواست کردها حمایت کرد. وی تاکید کرد همکاری آلمان و منطقه کردستان عراق ادامه خواهد داشت و آلمان برای مدتی طولانی از روند سیاسی عراق حمایت می‌کند. وی افزود که آلمان تجهیزات کشف مواد منفجره و مین‌یاب را نیز برای منطقه کردستان عراق ارسال کرده است. به گفته فون درلاین، آوارگان منطقه کردستان نیازمند کمک‌های زیادی هستند و باید شرایط بازگشتشان فراهم شود.

آلمان قرار است در مجموع ۶۰۰ تن سلاح و تجهیزات نظامی به پیشمرگ‌های کرد تحویل دهد. مقامات آلمانی گفته بودند ۴۰ هزار مسلسل، ۱۰ هزار نارنجک دستی، ۲۴۰ موشک‌انداز و پنج زره‌پوش در اختیار نیروهای پیشمرگ قرار خواهند داد. آلمان جزو نخستین کشورهایی است که با تحویل تجهیزات نظامی به پشمرگ‌های کرد موافقت کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آنتی میسون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
تمام دول اروپایی چرت میگن وگرنه مگه نظام سوریه با همین خبیث ها مبارزه نمیکنه .عقل سلیم به سیاست یک بام و دو هوای اینها میخندد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: