به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در میان تمام تیم‌های اروپایی از حیث فروش امتیاز پخش تلویزیونی بازی‌هایشان، دو غول سنتی فوتبال اسپانیا در صدر قرار دارند.
"خیبرآنلاین" -  تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید بیش از تمام رقبای اروپایی خود از فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌ها سود می‌برند به طوری که درآمد هر یک از آنها چهار برابر بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگای آلمان است.

به گزارش تسنیم،طبق آمار منتشر شده توسط سایت «نوئوا اسپانیا» کهکشانی‌‌ها  و آبی و اناری‌پوشان کاتالونیا در فصل 2014-2013 هر یک رقمی معادل 140 میلیون یورو از فروش حق پخش تلویزیونی درآمد داشته‌اند و این در حالی است که باواریایی‌ها در همین مدت تنها 36.93 میلیون یورو درآمد کسب کرده‌اند.

تفاوت در محبوبیت لیگ‌ها تاثیر بسزایی در درآمد هر یک از تیم‌های شرکت کننده داشته است به طوری که حتی تیم کاردیف سیتی ولز که در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند نیز فصل گذشته از بایرن مونیخ 40 میلیون یورو بیشتر درآمد داشته است.

برتری دو غول فوتبال اسپانیا اما تنها به بایرن مونیخ محدود نمی‌شود و در واقع آنها از همه تیم‌های دیگر اروپا هم از نظر فروش حق پخش تلویزیونی پردرآمدتر هستند که البته دلیل اصلی آن تفاوت سیستم توزیع این درآمدها در اسپانیا است. برخلاف سایر لیگ‌ها که درآمد‌های حاصل از فروش حق پخش به صورت گروهی توزیع می‌شود، در لالیگا رئال مادرید و بارسلونا آزاد هستند مستقیماً‌ برای فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌هایشان با شرکت‌های تلویزیونی وارد مذاکره شوند.

رده‌بندی تیم‌‌های اروپایی از نظر درآمد فروش حق پخش تلویزیونی در فصل گذشته را در زیر مشاهده می‌کنید:

1- بارسلونا و رئال مادرید (لالیگا) 140 میلیون یورو
3- لیورپول (لیگ برتر) 117.05 میلیون یورو
4- منچسترسیتی (لیگ برتر) 115.89 میلیون یورو
5- چلسی (لیگ برتر) 112.93 میلیون یورو
6- آرسنال (لیگ برتر) 111.44 میلیون یورو
7- تاتنهام (لیگ برتر) 107.6 میلیون یورو
8- منچستریونایتد (لیگ برتر) 106.99 میلیون یورو
9- اورتون (لیگ برتر) 102.03 میلیون یورو
10- یوونتوس (سری آ) 94  میلیون یورو

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: