به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
استاندار اردبیل از خرید زمین برای تولید دارو از ذرت خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در راستای توسعه صنعت استان، ارتباط دانشگاه و صنعت را افزایش دهد.
"خیبرآنلاین"-  «مجید خدابخش» استاندار اردبیل در نشست با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، با تاکید بر نقش جهاددانشگاهی به عنوان رابط علم و صنعت ، افزود: باید برنامه‌های راهبردی در این زمینه انجام شده و در این مسیر گام‌های اساسی برداشته شود.

به گزارش ایسنا، وی اولین گام برای افزایش سطح زیرکشت فندق در استان اردبیل، وارد کردن فندق در سبد غذایی مردم و صنایع غذایی است اعلام کرد و گفت : برای تحقق این امر ایجاد بسترهای لازم از جمله کارخانه‌ی تبدیلی فندق و تبیین مزایای کشت فندق برای کشاورزان و باغداران لازم است تا با این مردم برای کاشت این محصول اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تحقق این امر باید تحقیقات لازم برای معرفی ارقام برتر انجام شود.

استاندار اردبیل از ورود جهاددانشگاهی در تحقیقات فندق ابراز خشنودی و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی و سایر مراکز آموزش عالی باید با تحقیق و پژوهش نسبت به معرفی گونه‌های پرمحصول و مقاوم در برابر سرما و کم‌آبی اقدام کنند و در این تحقیقات، احیای جنگل فندقلو باید در اولویت باشد.

وی با یادآوری اینکه اردبیل مستعدترین منطقه برای تولید و پرورش گیاهان دارویی است، تصریح کرد: باید با تحقیقات علمی و پژوهشی راهکارهای جدید و مطمئن برای توسعه‌ی تولید گیاهان دارویی انجام شود تا انجام کارها در این زمینه با موفقیت شایسته و مثبت همراه باشد.

استاندار اردبیل از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تولید گیاهان دارویی در شهرک صنعتی اردبیل خبر داد و افزود: توسعه‌ی گیاهان دارویی از اولویت‌های بسیار مهم در استان است و با توسعه‌ی این بخش می‌توان رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را در منطقه شاهد بود.

خدابخش به ورود جهاددانشگاهی استان اردبیل در امر تولید و تحقیقات گیاهان دارویی اشاره و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از متخصصان امر برای نهادینه کردن کشت و تولید گیاهان دارویی گام‌های اساسی برداشته شود تا با روش‌های علمی و پژوهشی زمینه افزایش بهره‌وری فراهم شود.

وی از خرید زمین برای تولید دارو از ذرت در استان اردبیل خبر داد و گفت: یک نفر سرمایه‌گذار برای ایجاد این مرکز تولید در استان اردبیل اعلام آمادگی کرده که با انجام مذاکرات و توافق با وی، شاهد راه‌اندازی مرکز تولید دارو از ذرت در استان اردبیل می‌شویم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: