به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تکليف علما و افراد آگاه بيشتر است؛ لذا کساني که خودشان را منتسب به نظام، ولايت و... مي‌دانند، تکليفشان سخت‌تر است
"خیبرآنلاین" - عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌که استقامت در راه صحيح و گذشتن از منافع مادي، زحمت و مجاهدت و تمرين مي‌خواهد، اظهار داشت: زماني مصيبت بيشتر مي‌شود که انسان مجاهده کرده و راه صحيح را انتخاب کرده اما در وسط کار برگردد؛ اين بسيار بدتر است؛ چرا که نه تنها خودش را بدبخت کرده است، بلکه زبان ديگران را نيز به خوبان باز مي‌کند و اين گناهش مضاعف است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در جمع اعضاي جبهه پايداري ضمن شکرگزاري به درگاه خداوند متعال به مناسبت سلامتي امام خامنه ای اظهار داشت: از بسياري از آيات الهي مشخص مي‌شود که خداوند متعال شکرگزاري مخلصانه بندگانش را بسيار دوست دارد، ولو به آن شکرگزاري نياز ندارد.

آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي اظهار داشت: بيني و بين الله بين نعمت‌هايی که خدا به ما داده است، نعمتي بالاتر از نعمت وجود مقام معظم رهبري سراغ ندارم. کمالات ايشان بر کسي پوشيده نيست و هر روز نيز جلوه‌اي از کمالات ايشان ظاهر مي‌شود؛ به گونه‌اي که دوست و دشمن در دنيا اعتراف کرده‌اند که ايشان شخصيتي ممتاز است.

وي با اشاره به نمونه‌هايي اظهار داشت: گاه تنها چند دقيقه صحبت کردن ايشان داراي حکمت‌هاي متعددي است. لذا با دقت در رفتار‌ها و سخنان ايشان مشخص مي‌شود که ايشان مصداق بارز «و ايّدهم بروح منه» هستند و تحت عنايت خداوند متعال قرار دارند و چنين کسي را نمي‌توان با سياستمداران عالم و حتي علما مقايسه کرد.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به وجود نقص‌ها و کمبود‌ها در انسان‌ها اظهار داشت: جداي آن‌چه که انسان به خاطر غفلت يا جهل، از آن دور مانده و در نتيجه انجام وظيفه نمي‌کند، گاه افرادي آگاه و عالم هستند، اما به خاطر عواملي به وظيفه عمل نمي‌کنند که مهمترين اين عوامل، حب دنيا و وابستگي به آن است.

وي با اشاره به زندگاني حضرت امام علي(ع) اظهار داشت: در جاي‌جاي نهج البلاغه از مذمت دنيا سخن به ميان آمده است و وصيت علي(ع) به ما، ترک دنيا و دوري از وابستگي به دنياست؛ اما آيا ما واقعا دنباله رو ايشان هستيم يا به دنبال شهرت، مقام، ثروت، موقعيت و...؟

استاد اخلاق حوزه علميه قم راه مقابله با دنياپرستي را تمرين بر ايثار و گذشت دانست و تأکيد کرد: ما به گونه‌اي رفتار مي‌کنيم که گويا در ازاي کمترين زحمتي براي انقلاب، از انقلاب توقع داريم اما رهبري نظام، در يک بيمارستان دولتي، آن هم در زماني که مزاحم وقت ديگري نباشد، بستري مي‌شوند. اينچنين شخصي شاگرد مکتب علي(ع) است، نه کسي که به دنبال پارتي مي‌گردد تا کارش بهتر راه بيفتد.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌که استقامت در راه صحيح و گذشتن از منافع مادي، زحمت و مجاهدت و تمرين مي‌خواهد، اظهار داشت: زماني مصيبت بيشتر مي‌شود که انسان مجاهده کرده و راه صحيح را انتخاب کرده، اما در وسط کار برگردد؛ اين بسيار بدتر است؛ چرا که نه تنها خودش را بدبخت کرده است، بلکه زبان ديگران را نيز به خوبان باز مي‌کند و اين گناهش مضاعف است.

وي در ادامه با اشاره به اين‌که خدا با کسي ـ حتي با پيامبران ـ خويشي ندارد، اظهار داشت: تکليف علما و افراد آگاه بيشتر است؛ لذا کساني که خودشان را منتسب به نظام، ولايت و... مي‌دانند، تکليفشان سخت‌تر است.

اين استاد اخلاق حوزه علميه قم با اشاره به نمونه‌هايي از زندگاني بزرگان و علما اظهار داشت: شاگرد مکتب علي(ع) اگر چيزي را وظيفه تشخيص بدهد، همان را انجام مي‌دهد و تطميع و تهديد در اراده او هيچ تأثيري نخواهد داشت؛ مصداق بارز آن امام خميني(ره) است که در طول عمرش هرگز به خاطر منفعتي دست از وظيفه برنداشت و سوگند ياد مي‌کرد که در طول عمرش از کسي نترسيده است. اين افراد چنين هستند؛ چرا که واقعا آخرت و حساب و کتاب را باور کرده‌اند؛ لذا بايد باور‌ها و اعتقادات را تقويت کرد و در عمل نيز تمرين کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
2
2
خدایا به ما قدرتی ده تا نان از بازوی خویش خوریم
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
2
1
پیغمبر اکرم(ص) از امیرالمؤمنین(ع) سؤال فرمودند: علی جان! بگو نخستین نعمتی که خداوند به تو مرحمت کرده و تو را به آن، آزموده «بَلَاکَ» (بلا به معنی امتحان کردن و آزمودن است، «إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ» و آن را بهترین نعمت برای تو قرار داد و به واسطه آن، تو را به نعمت‌ها وارد کرد، چیست؟

حضرت فرمودند: اینکه حضرت ذوالجلال و الاکرام من را خلق کرد. آن هم در حالی من را چیزی خلق کرد که اصلاً هیچ بودم. یعنی من را از هیچ خلق کرد!
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
2
1
علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) می‌فرمایند: امکان گناه نکردن و گناه نیافتن، خودش نعمت است. «إِنَّ مِنَ النِّعْمَةِ تَعَذُّرَ الْمَعَاصِی» اگر امکان پیدا کنی که گناه نکنی، خدا به تو بهترین نعمت را داده است
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
2
1
امیرالمؤمنین، اسدالله الغالب، علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) می‌فرمایند: «إِنَّ مِنَ النِّعَمِ سَعَةَ الْمَالِ» یکی از نعمت‌ها، گشایش مال است. ولی در ادامه می‌فرمایند: «وَ أَفْضَلُ مِنْ سَعَةِ الْمَالِ صِحَّةُ الْبَدَنِ» و برتر از گشایش مالی، صحّت و سالم بودن بدن است. امّا آیا می‌خواهید بالاتر از این‌ها را بدانید؟ فرمودند: «وَ أَفْضَلُ مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ» و برتر از صحّت بدن هم این است که انسان، قلب متّقی داشته باشد و این بالاترین نعمت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: