به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار مجوز کنگره برای جنگ علیه ستیزه جویان داعش در عراق و سوریه شدند.
"خیبرآنلاین" - شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه خواستار صدور مجوز کنگره برای "باراک اوباما" رئیس این کشور در خصوص جنگ علیه ستیزه جویان داعش در عراق و سوریه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز،این درخواست اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح شد که اوضاع حاکی از مسیر طولانی پیش روی آمریکا در درگیری با ستیزه جویان داعش است.

"جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه خبری "ای بی سی" در این باره گفت به عقیده وی، اوباما اختیار قانونی برای حمله به ستیزه جویان داعش را دارد.

وی افزود با این وجود، از اعضای مجلس نمایندگان درخواست خواهد کرد تا در صورت درخواست اوباما برای صدور مجوز این حملات، از وی حمایت کنند.

اوباما و برخی دیگر از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرده‌اند به عقیده آنها برای این حملات به هیچ مجوز دیگری نیاز ندارند، اما تحلیلگران سیاسی هشدار داده اند این حملات ممکن است به کاهش مشارکت دموکرات های مخالف جنگ در انتخابات ماه نوامبر منتهی شود.

"کریس مورفی" سناتور دموکرات ایالت "کانتیکات" و از اعضای کمیته روابط خارجی سنا نیز در گفتگو با شبکه خبری "سی ان ان" گفت کنگره آمریکا باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد، زیرا مشخص نیست ارتش آمریکا تا چه زمانی در سوریه درگیر خواهد بود.

مورفی در این باره گفت: "در این خصوص پرسش هایی جدی و مهم وجود دارد که باید مطرح شود. در اینجا به یک راهبرد سیاسی واقع گرایانه نیاز داریم. به عقیده من راهبرد سیاسی ما در سوریه، اکنون به این صورت نیست."

"جان باروسو" سناتور جمهوریخواه ایالت "وایومینگ" و از اعضای کمیته روابط خارجی نیز از اوباما خواست همانند "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، که از پارلمان این کشور درخواست صدور مجوز حملات را کرده است، عمل کند.

"تونی بلینکن" معاون مشاور امنیت ملی اوباما نیز در گفتگو با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت حملات آمریکا علیه ستیزه جویان داعش آرام آرام تاثیر خود را نشان می دهد، اما تقویت نیروهای مخالف در میدان به زمان نیاز دارد. وی افزود: "این تلاش ها قطعا برای نشان دادن نتیجه، به زمان نیاز خواهد داشت."

بلینکن افزود اقدامات نظامی آمریکا در سوریه و عراق بر اساس قانونی که در سال 2001 و پیش از نخستین حملات آمریکا به افغانستان به تصویب رسید، مجاز است. وی در ادامه گفت با این وجود اوباما از یک "مجوز هدفمند و متمرکز" استقبال خواهد کرد.

"تیم کین" سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا نیز در این باره گفت از راهبرد دولت آمریکا در خصوص حمله به داعش استقبال می کند، اما عقیده ندارد قوانین کنونی و راه حل های مبتنی بر جنگ، به اوباما این اختیار را می دهد تا عملیات نظامی را به طور کامل اجرا کند.

"کین" در گفتگو با شبکه "سی بی اس" گفت: "قرار نیست ما بدون موافقت کنگره، جنگی را آغاز کنیم. این موضوع واقعا من را نگران می کند که رئیس جمهور، اعلام کرده است وی توانایی انجام این حملات را به صورت یکجانبه دارد."

"انگوس کینگ" سناتور مستقل ایالت مین نیز در این باره گفت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از سال 1948، اختیار خود را مبنی بر اعلام جنگ از دست داده اند. وی گفت در این تاریخ، "هری ترومن" رئیس جمهور وقت آمریکا، نیروهای نظامی این کشور را بدون اعلام رسمی جنگ به کره اعزام کرد.

وی در ادامه گفت: "اکنون زمان آن فرا رسیده است که کنگره از خود اقدامی نشان دهد و در این خصوص، تصمیماتی اتخاذ کند."
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: