به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۳۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
به اسم حقوق بشر، آپارتاید هیتلری اعمال می‌شود/سازندگان گروه‌های تروریستی مدعی مبارزه با تروریسم شده‌اند/دارندگان کلاهک هسته‌ای ادعای مبارزه با سلاح هسته‌ای را دارند/انقلاب اسلامی نشان داد می‌توان همزمان با مبارزه با نظام سلطه، مقاومت، پیروزی، پیشرفت و تکثیر داشت
"خیبرآنلاین" - دکتر سعید جلیلی، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی، در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی افق نو در هتل لاله تهران شرکت نمود و در جمع مهمانان داخلی و خارجی این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، عضو شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: تعریف ناقص از حقیقت و هستی ظلم بزرگ جاهلیت مدرن به انسان است و در نگاه تمدن غربی انسانها تنها از زاویه سود و زیان مادی اهمیت پیدا می کنند و ارزیابی می شوند.

متن کامل سخنرانی این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوندی که هستی و انسان را خلق کرد. خداوندی که هستی را بیهوده نیافرید و انسان را پس از آفرینش رها نکرد بلکه هدف از آفرینش انسان را رسیدن به کمالی متعالی قرار داد. به انسان عقل داد تا با یاری جنود عقل بتواند در برابر سپاه جهل بایستد و سپاس خدایی را که پیامبران را فرستاد تا راهنمای جنود عقل در برابر جهل باشند و مانع غلبه تاریکی بر انسان ها شوند.

بشر امروز شاهد تمدنی است که از چند قرن پیش به نام روشنگری، انسان را به تاریکی مضاعف کشانده است. تعریف ناقص از حقیقت و هستی ظلم بزرگ جاهلیت مدرن به انسان است. این نگاه که مملو از تحقیر انسان است کرامت و آزادی واقعی او را نادیده گرفته و ابعاد شخصیتی انسان را محدود می کند. در این نگاه حیات انسان در دوره ای کوچک خلاصه و حرکت به سوی کمال از او گرفته می شود.

در این نگاه انسان ها تنها از زاویه سود و زیان مادّی اهمیت پیدا می کنند و ارزیابی می شوند و زن به عنوان نیمی از ظرفیت جوامع انسانی نه تنها از این قاعده مستثنی نمی باشد بلکه بر او ظلمی مضاعف روا می شود. نقش زن نه در رسالت بزرگ او برای تربیت انسان و جامعه بلکه با نگاهی ابزاری در خدمت نظام سرمایه داری قرار می گیرد.

این رویکرد، ارمغان جاهلیت مدرن است که متأسفانه مقولاتی از جنس سیاست و قدرت، فرهنگ و هنر را در ذیل این نگاه کوتاه، ناقص و نادرست از حیات انسان قرار می دهند. در این رویکرد دولت شکل می گیرد تا مهمترین کارویژه آن حفظ مالکیت ملّاکان باشد و جالب اینکه افرادی که سهامدار عمده شرکت های برده داری بودند، در این نگاه به عنوان پدر آزادی معرفی شوند؛ چرا که توانسته بودند به عنوان دبیر انجمن مستعمرات کارولینای شمالی برده داری مدرن را تئوریزه نمایند و چپاول و غارت ملل ستمدیده را تحت اندیشه لیبرال دموکراسی توجیه نمایند.

این رویکرد امروز به مدد استفاده از رسانه، هنر و فن آوری های نوین ارتباطی و با استفاده از سایر سازوکارهای سیاسی امکان ویژه ای برای تزویر و فریب پیدا کرده است.


اگر زمانی جنایتکارانی مثل هیتلر ابایی نداشتند از تبعیض نژادی صحبت کنند، امروز همان آپارتاید اعمال می شود اما به اسم حقوق بشر. مدعیان حقوق بشر امروز کسانی هستند که جنایات فاشیستی رژیم صهیونیستی در کشتن صدها کودک بی گناه را تئوریزه، توجیه و به شکل وقیحانه ای حمایت می کنند. امروز دنیا شاهد است که فاشیستی ترین رفتارها در کشتن انسانهای بی گناه و حمایت از آن با افتخار توسط نظام های لیبرال دموکراسی صورت می گیرد؛ چرا؟ چون فکر می کنند با ابزار سیاسی همراه با استخدام هنر و رسانه می توانند واقعیت ها را پوشانده و وارونه نشان دهند. هزاران کودک زیر شدیدترین بمباران ها توسط مدعیان حقوق بشر و دموکراسی کشته می شوند اما نه تنها شورای امنیت قطعنامه ای صادر نمی کند بلکه ابزار هنر و رسانه نیز آن را می پوشاند و توجیه می کند و فراتر آنکه در همین جهان به اصطلاح آزاد شبکه های تلویزیونی که به دفاع از مظلومین بر می خیزند، تهدید به قطع ماهواره می شوند.

نمونه دیگر از فریب و تزویر نظام سلطه موضوع تروریسم است. مردم منطقه ما به خوبی شاهدند قدرت هایی که شعار مبارزه با تروریسم آنها گوش فلک را کر نموده است چگونه خود آنها گروههای تروریستی را می سازند و پشتیبانی و تقویت می کنند. سپس به بهانه آنها به کشورها یورش می برند و اشغال می کنند. صدها هزار انسان بی گناه کشته می شوند. پس از چند سال، خود اینها اذعان می کنند نتوانسته اند با تروریسم مبارزه کنند و تنها ابراز تأسف آنها نه از کشته شدن صدها هزار انسان بی گناه در افغانستان و عراق و سوریه است، بلکه تأسف از آن است که چرا هزینه ها بیش از فایده بوده است.

مثال دیگر تزویر و فریب کاری، موضوع مبارزه با سلاح هسته ای است. امروز مردم دنیا شاهدند کسانی ادعای مبارزه با سلاح هسته ای را دارند که خود دارای هزاران کلاهک هسته ای هستند و همین امروز هم مشغول ساخت و آزمایش نسل های جدید این سلاح هستند. کشورهای خود را به انبار مرگبارترین سلاح ها تبدیل و جان و امنیت مردم خود را گروگان این سلاح ها قرار داده اند؛ اما کسی نباید در این باره حتی سوال کند.  سلاح هسته ای را در اختیار فاشیست ترین رژیم اشغالگر قرار می دهند اما کسی نباید سئوال کند. نظام سلطه و تزویر اطمینان دارد نه تنها قطعنامه ای صادر نخواهد شد بلکه فیلم و مستندی نیز نباید ساخته شود. نه تنها به عنوان متهم و مجرم معرفی نخواهد شد بلکه با تزویر و فریب می تواند خود را در جایگاه مدّعی نیز معرفی کند.

یک مثال برای این موضوع شاید جالب باشد. جمهوری اسلامی ایران عضو NPT  است و سلاح هسته ای را نامشروع و ناکارآمد می داند. قائل به شعار «سلاح هسته ای برای هیچکس و انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه» است. به عنوان عضوNPT  بیشترین همکاری را با آژانس داشته است و آژانس بارها اعلام کرده است که هیچ انحرافی از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای نداشته است. تاسیسات هسته ای ایران زیر نظر دوربین ها و بازرسان آژانس قرار دارد. نظام سلطه و فریب به سرکردگی رژیم آمریکا بیش از ده سال است سعی دارد به افکار عمومی دنیا و به خصوص مردم آمریکا درباره این فعالیت ها القای نگرانی نماید و بدون هیچ دلیلی و به بهانه های واهی کارکردن تعدادی سانتریفیوژ زیر نظر آژانس برای مصارف صلح آمیز هسته ای را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی وانمود کند.

این در حالی است که آمریکا جدا از نگهداشت زرادخانه های هسته ای و ساخت و آزمایش نسل های جدید سلاح های هسته ای که خطری برای امنیت جهانی و مردم آمریکاست، چند دهه است به شهادت اسناد اداری خود آمریکا ۱۷۸ کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا در درون خاک آمریکا گم شده است اما نه تنها قطعنامه ای صادر نمی شود حتی جان شهروندان آمریکایی نیز در این باره چنان بی اهمیت است که این خبر علیرغم غیرقابل انکار بودن آن به شدت بایکوت می شود.

چطور دولت آمریکا برای وجود مواد غنی شده زیر نظر آژانس و برای مصارف صلح آمیز اظهار نگرانی می کند اما برای مفقودشدن ۱۷۸ کیلوگرم اورانیوم غنی شده آن هم در داخل خاک آمریکا که جان و امنیت شهروندان آمریکا را تهدید می کند، برای چند دهه سکوت نموده و این خبر بایکوت می شود؟ این مثال و صدها مثال مشابه نشان می دهد قدرت های استکباری نه تنها حقوق سایر ملت ها بلکه حقوق و امنیت ملت خود را نیز نادیده می گیرند. آنچه امروز توسط قدرت های استکباری دنبال می شود صرفاً منافع عده ای اندک و صاحبان کلوپ های ثروت و قدرت است.

انقلاب اسلامی ایران با الهام از آموزه های پیامبران الهی بر مبنای اندیشه های متعالی نویدبخش تمدنی جدید است. تمدنی که نگاه آن به هستی تمام وجوه آن را شامل می شود. تمدنی که سیر انسان را نه تنها در حیات مادّی بلکه در مسیری تا سوی خدا ترسیم می کند. تمدنی که نیک فرجامی و سعادت را برای انسان هم در حیات دنیا و هم در حیات دیگر می خواهد. تمدنی که در کنار عقل و تجربه و شهود، استفاده از آموزه های وحیانی را فرصتی بزرگ برای سعادت انسان و جوامع بشری می داند. تمدنی که دو شاخص مهم «ایمان و عمل صالح» را ملاک و مبنای ارزیابی های خود قرار می دهد. تمدنی که بر اساس مبانی فوق در اقتصاد، سیاست، ارتباطات و هنر مدل های متعالی و مبتنی بر کرامت و آزادی واقعی انسان ارائه می کند. انقلاب اسلامی ایران نشان داد می توان در مقابل نظام سلطه ایستاد، مقاومت کرد، پیروز شد و پیشرفت کرد و امروز تمام نگرانی نظام سلطه از شکل گیری و ریشه دواندن و تکثیر چنین تمدنی است اما  روز به روز به عجز و ضعف خود در برابر این تمدن غنی بیشتر پی می برند. تمام قدرت های سلطه گر پشتیبان شاه بودند اما ملت ما اراده کرد شاه رفت. تمام قدرت های استکباری در جنگ ۸ ساله صدام علیه ملت ما پشتیبان صدام بودند و هر آنچه توانستند از سلاح شیمیایی و مرگبارترین جنگ افزارها را در اختیار صدام قرار دادند اما ملت ما پیروز شد. آنها با تمام تحریم ها سعی کردند ملت ما را از حق داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای محروم نمایند اما ملت ما برخوردار از انرژی صلح آمیز هسته ای شد. امروز خود آنها اعتراف می کنند ایران نه بدون آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا پیشرفت نموده و به قدرتی بزرگ تبدیل شده است و اقتدار ایران غیرقابل انکار است. ملت ایران لخت بودن نظام سلطه و پوشالی بودن قدرت موهوم آمریکا و قدرت های استکباری را در برابر ایمان ملت ها نشان داد. الگوی انقلاب اسلامی تکثیر شده است. با الهام از این الگو جنوب لبنان آزاد می شود، پس از آن رژیم صهیونیستی علیرغم همه پشتیبانی های سیاسی و نظامی که از وی می شود، در تمام جنگ ها ناکام می ماند و شکست می خورد. پس می توان ایستاد، مقاومت کرد، پیروز شد، پیشرفت کرد و تکثیر شد. وقتی نظام سلطه با سخت افزار و جنگ افزار نتوانست در برابر نرم افزار انقلاب اسلامی موفق شود، مطمئن باشید در جنگ نرم و در عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه ای شکست های بزرگ تری را متحمل خواهد شد؛ آنگاه که چراغ حقیقت روشن شود، باطل خواهد رفت چرا که باطل رفتنی است.

* منبع: پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی از تنکابن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
2
2
پایگاه جوانان حامی دکتر سعید جلیلی


http://jalili-saeid.blogfa.com/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: