به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک منبع عالی رتبه یمنی اعلام کرد که فهرست نامزدهای تصدی پست نخست‌وزیری دولت توافقی یمن از 26 نامزد به پنج نامزد کاهش یافته است.
"خیبرآنلاین" - یک منبع عالی رتبه یمنی در مصاحبه روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرد که شاید امروز (سه‌شنبه) روز تعیین‌کننده‌ای برای معرفی نخست‌وزیر یمن باشد و نخست‌وزیری که تقریبا از حمایت گروه‌های سیاسی برخوردار خواهد بود، تعیین شود.

به گزارش ایسنا،این منبع خاطرنشان کرد: هیات مشاوران مدارک و پرونده‌های نامزدهای وابسته یا نزدیک به احزاب را مدنظر قرار نداد و تنها افرادی را مورد بررسی قرار داد که از حمایت سیاسی گسترده‌ای برخوردار هستند.

این منبع خاطرنشان کرد: عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری یمن تمایل دارد که احزاب و گروه‌های سیاسی فهرست‌های خود را در مورد وزرا ظرف سه روز از معرفی نخست‌وزیر ارائه دهند تا از این طریق دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا توافقی میان گروه‌های سیاسی یمنی درخصوص پنج نامزدی که پیش‌بینی می‌شود نخست‌وزیر از میان آنها تعیین شود، وجود دارد و هیچ توجیهی برای به تعویق انداختن معرفی نخست‌وزیر نیست.

در همین حال روزنامه عکاظ به نقل از منابع یمنی گزارش داد که رییس جمهور یمن با چالش‌های بسیاری مواجه است و در تلاش است تا اختلافات و تنش‌ها میان احزاب و گروه‌های سیاسی کشور خود درخصوص معرفی نخست‌وزیر و ساختار دولت وی را کاهش دهد.

این منابع خاطرنشان کردند که عبد ربه منصور هادی بیش از هر زمان دیگری در مذاکراتش با روسا و نمایندگان گروه‌های مختلف جدی‌تر به نظر می‌رسد و وی تاکید دارد که نباید هیچ طرفی با هر بهانه‌ای بر سر روند توافق در این کشور مانع‌تراشی کند.

این منابع عنوان داشتند که رییس جمهوری یمن از همگان خواسته است تا در این شرایط سخت احساس مسوولیت کرده و منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح دهند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه از اتباع این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر یمن را ترک کنند.

شبکه انگلیسی‌زبان راشا تودی گزارش داد که این درخواست وزارت خارجه روسیه بنا به دلایل امنیتی مطرح شده و مسکو بر این باور است که تنها راه برای حل بحران کنونی در یمن دستیابی به راه‌حل‌های میانه میان طرف‌های درگیر در این کشور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: