به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مبارزه شهرداری تهران با سفید بالک (مگس سفید) در شهر تهران خبر داد
"خیبرآنلاین" - مجتبی عبداللهی با اعلام این مطلب در تشریح علل به وجود آمدن سفید بالک در شهر تهران گفت: به دلیل پدیده خشکسالی و گرم شدن هوا و تغییرات شرایط آب و هوایی و رطوبت، جمعیت اینگونه حشرات افزایش پیدا کرده است که میزبان اصلی آنها محصولات کشاورزی و باقی مانده انواع صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای در گلخانه‌های اطراف شهر تهران است.

به گزارش ایسنا،عبدالهی در ادامه با بیان این که این سفید بالکان از اطراف تهران هجوم آورده‌اند و با باد جابجا شده و از مزارع کشاورزی به سمت تهران آمده‌اند، افزود: افزایش جمعیت سفید بالکان با از بین رفتن دشمن‌های طبیعی حشره به دلیل سم‌پاشی‌های بی‌رویه و مبارزه شیمیایی با آفات در اطراف شهر تهران ایجاد شده است. ضمن این که ‌حشره سفید بالک هیچ‌گونه آسیبی به انسان وارد نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان این که درختان زبان‌ گنجشک و اقاقیا از میزبانان این آفت هستند و جمعیت سفید بالکان در برخی نقاط تهران بیشتر از سایر مناطق است، گفت: مزارع کشاورزی و صیفی‌جات گلخانه‌ای و گیاهان خانواده لگومینوز از میزبان‌های این حشره هستند که بیش از 500 گونه گیاهی را شامل می‌شوند.

به گفته عبدالهی با افزایش رطوبت و گرمای هوا، حشرات بیشتر تکثیر می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با تاکید بر اینکه با کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد بالای صفر، تکثیر این حشرات محدود می‌شود، تصریح کرد: امسال درجه حرارت بالا و خشکسالی باعث تضعیف گیاهان و افزایش این حشرات شده است و با کاهش تدریجی دما، تعداد این سفید بالکان قطعا کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: با روش شیمیایی می‌توان به مبارزه با این جانور رفت، اما سمپاشی‌هایی که اخیراً انجام شده باعث شده دشمن این حشره از بین برود در نتیجه این حشرات مقاومت بیشتری پیدا می‌کنند.

معاون شهردار تهران ضمن تبیین راه حل های مبارزه با سفید بالک به تشریح آن پرداخت و گفت: مبارزه بیولوژیک،استفاده از آب شویی همراه با محلول‌های خاص، جمع‌آوری سرشاخه‌های آلوده به این حشره و معدوم‌کردن برگ‌ها از دیگر اقداماتی است که شهرداری تهران برای مبارزه با این حشره در نظر گرفته است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز با همکاری کشاورزان می‌تواند در این زمینه اقدام خوبی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 سال است که این حشره روی محصولات کشاورزی مانند هندوانه، بادمجان و... وجود دارد، اما طی سالهای اخیر بر اثر سمومی که استفاده کردند دشمن این حشره که نوعی زنبور می باشد از بین رفته و در نتیجه تولید آنها زیاد شده است.

عبدالهی تصریح کرد: این حشره آلرژی زا نبوده و هیچ تهدیدی برای سلامت انسان نیست و فقط ممکن است مزاحمت‌هایی برای شهروندان داشته باشد که با آبشویی درختان از بین خواهد رفت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: