به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
طی نشست مقامات بلندپایه‌ دو کشورکه از شانزدهم تا هجدهم مهرماه تحت نظارت کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو برگزار شد، نمایندگان ایران و عراق آخرین نتایج به‌دست‌آمده توسط کمیته‌ سه‌جانبه (ایران، عراق و کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ) را که تلاش می‌کند سرنوشت اشخاصی را که در جنگ سال‌های 67-1359 بین ایران و عراق مفقود شده‌اند تعیین کند، مورد بررسی قرار دادند.
"خيبرآنلاين"- رابرت ماردینی، رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در خاور نزدیک و میانه که ریاست این نشست را به‌عهده داشت گفت: این نشست فرصتی فراهم آورد برای یادآوری اشخاص ناپدیدشده، برای پاسخ به درد و رنج بازماندگان آن‌ها، و برای یافتن راه‌های بهتر برای همکاری به منظور تعیین آن‌چه سرنوشت پس از این سال‌ها برای مفقودین رقم زده است.

به گزارش ايسنا، وی گفت: تعهد و پشتکار مقامات ایرانی و عراقی در طول این سال‌ها، این امکان را ایجاد کرده است تا سرنوشت صدها اسیر جنگی و افرادی که ناپدید شده‌بودند مشخص شود، و طی چندین عملیات‌ مشترکی که در عراق انجام شد بقایای صدها نفر بازیابی شود.

ماردینی با بیان اینکه هر سالی که می‌گذرد و در آن خبری از عزیز مفقودشده نمی‌رسد، اندوه هزاران خانواده عمیق‌تر می‌شود. برای تسکین درد و رنج این خانواده‌ها است که ما از هیچ کمکی به مقامات مربوطه کوتاهی نمی‌کنیم گفت: نشست مذکور فرصتی را به‌دست داد تا روی 9 عملیات تفحص که به‌طور مشترک از سال 2013 انجام شده‌بود مروری انجام گیرد و مشکلات عملی هم‌چون اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط کارگروه‌های فنی مشترک در طول چند ماه گذشته مورد بررسی قرار گیرند. هم‌چنین در این نشست برخی از چالش‌های مرتبط با فرآیند تعیین هویت نیز مورد بحث قرار گرفت و فرصتی برای بررسی برنامه‌ی کاری برای سال‌های پیش‌رو فراهم آورد.

   کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان یک میانجی بی‌طرف، با کمک به بازگرداندن بقایای انسانی بین دو کشور، ارائه‌ آموزش‌های تخصصی به متخصصان پزشکی قانونی و تأمین تجهیزات ویژه برای آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در ایران و عراق از تلاش‌های مقامات هر دو کشور در این زمینه حمایت می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: