به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو هئیت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی تاکید کرد:هر چند درمانهای غیر جراحی متعددی برای پیشگیری و جوش خوردن بافت و استخوان معرفی شده است اما اصلی ترین و بهترین روش درمان، عمل جراحی است.
"خیبرآنلاین" -  دکتر رضا شهریار کامرانی در بیست و دومین کنگره جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه جوش نخوردن بافت و استخوان شکسته بعد از عمل جراحی یکی از عوارض خطیر برای مفاصل به ویژه استخوانهای بلند اندام دست است که موجب از کار افتادگی آن اندام می شود، گفت: عوامل متعددی برای جوش نخوردن بافت استخوان شکسته وجود دارد که کمبود پرونئین های خونی به علت سوء تغذیه ، مصرف سیگار، شکستگی بر اثر ضربات شدید، آسیب بافت همراه با شکستگی استخوان، شکستگی همراه با آسیبهای عروقی، استفاده از روشهای نادرست در زمان عمل جراحی و عفونت استخوان برخی از این عوامل هستند.

به گزارش مهر،وی اظهار داشت: هر چند درمانهای غیر جراحی متعددی برای پیشگیری و جوش خوردن بافت و استخوان معرفی شده است اما اصلی ترین و بهترین روش درمان، عمل جراحی است.

کامرانی با اشاره به اینکه میزان درصد جوش نخوردگی با توجه به نوع موقعیت استخوانها متفاوت است، گفت: به طور کلی بین یک تا پنج درصد احتمال جوش نخوردگی وجود دارد.

وی اظهار داشت: در استخوان پاشنه یا لگن که بافت اسفنجی دارند احتمال جوش نخوردگی خیلی کم است، در استخوان ساق که بافت نرم محافظ کمی دارد نسبتا زیاد و در استخوان اسکافویید مچ دست (استخوان اصلی) که جریان خون کمی دارد شایعتر است.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه بهترین روش درمان برای جوش نخوردگی بافت و استخوان، پیوند است که بهتر است از استخوانهای فرد بیمار از ناحیه لگن استفاده شود، گفت: برخی افراد مایل به استفاده از استخوانهای خود نیستند که در این صورت می توان از بانک استخوان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در مواردی می توان جانشین های مصنوعی استخوان بکار برد، خاطر نشان کرد: ایران در زمینه تولید استخوانهای مصنوعی پیشرفت زیادی نداشته اما در مورد تکمیل بانک استخوانی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بیست و دومین کنگره جراحان ارتوپدی ایران تا 25 مهر در مرکز همایشهای برج میلاد در حال برگزاری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: