به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دادستان فدرال آلمان روز شنبه با اعلام انجام عملیات سراسری تفتیش و بازرسی از منازل افراد مظنون به حمایت از گروه تروریستی داعش در شهرهای مختلف آلمان از دستگیری 3 نفر در این رابطه خبر داد.
"خیبرآنلاین" -  یک شهروند تونسی و یک تبعه روس در شهر آخن به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش از طریق ارسال تجهیزات،لوازم و لباس های نظامی برای گرو ه های تروریستی در سوریه و عراق و همچنین تلاش برای اعزام متقاضیان پیوستن به داعش در این کشورها دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا،ادامه اعزام جوانان و نوجوانان کم سن و سال آلمانی به عراق و سوریه به منظور پیوستن به گروه های تروریستی منطقه از جمله داعش می دهد.

این روزنامه نوشت: 6 نوجوان آلمانی در رده سنی 16 و 17 سال از جمله دو دختر در هفته های گذشته از این کشور به نیروهای داعش در عراق و سوریه ملحق شده اند.

به نوشته این روزنامه،اسناد محرمانه وزارت کشور ایالت نوردراین وستفالن حکایت از این دارد که جوانان و نوجوانانی که طی هفته ها و ماه های گذشته از آلمان به داعش پیوسته اند بسیار بیشتر از این تعداد است.

براساس اعلام سرویس اطلاعات داخلی آلمان نزدیک به 120 اسلام گرای افراطی ( سلفی) تاکنون از ایالت نوردراین وستفالن به گروه های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته اند.

عملیات گسترده برای شناسایی و دستگیری اعضا و طرفداران گروه تروریستی داعش در آلمان درحالی در دستور کار مسوولان امنیتی این کشور قرار گرفته است که این روزها اخبار و گزارش های متعددی از ایفای نقش تروریست های آلمانی در عملیات انفجاری انتحاری در شهرهای مختلف عراق که منجر به کشته و زخمی شدن مردم بی دفاع این کشور می شود،حکایت دارد.

روزنامه 'فرانکفورتر الگماینه سایتونگ'هفته گذشته به نقل از منابع اطلاعاتی آلمان، نوشت: براساس اسناد و اطلاعات بدست آمده تاکنون 8 نفر از اتباع آلمانی در عراق و سوریه در عملیات انتحاری در این کشورها نقش داشته اند.

براساس اعلام این روزنامه،عملیات انتحاری یکشنبه گذشته در دیاله عراق که به کشته شدن 20 نفر منجر شد، هشتمین نوع از این حملات بود که توسط آلمانی ها صورت گرفته است.

به نوشته فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ،این اقدام تروریستی توسط فردی به نام 'ابو سارا آلمانی' صورت گرفت.

به عقیده بسیاری از صاحب نظران سیاسی، داعش با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا ایجادشده و اکنون به عنوان خطری برای حامیانشان مطرح است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: