به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با پیش‌بینی اینکه تقاضای خرید طلا و سکه در بازار داخلی به شدت کاهش یابد، گفت: عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی به صورت غیرسازمان یافته و فعل و انفعالات غیراقتصادی معاملات نفتی، تاثیری بر قیمت جهانی طلا نداشته است.

"خيبرآنلاين"- محمد کشتی آرای در مورد تاثیر نوسانات و افت قیمت نفت بر قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی گفت: همیشه بازارهای نفتی و معاملات نفت در بازارهای جهانی، تاثیر مستقیمی بر روی ارزش دلار و طلای جهانی داشته است.

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به تلاطم قیمت نفت و فعل و انفعالات غیر اقتصادی که بر روی معاملات نفتی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این روزها شاهد عرضه بیشتر نفت، دخالت‌ها و فروش بیشتر غیر اوپکی نفت بوده ایم که این اقدام به صورت غیرسازمان یافته، صورت گرفته و بازار نفت را با عرضه بیش از حد مواجه کرده است، بنابراین این معاملات تاثیری بر روی قیمت طلا نداشته و بازار طلا همچنان به کارخود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه البته قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش 13 دلاری همراه بوده است، افزود: اما سطح قیمت طلا در حال حاضر به نسبت ماه گذشته کاهش یافته است؛ گرچه پیش بینی می شود که در ماه های آینده تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند که نشانه های آن نمایان شده است و با افزایش تقاضا، قیمت طلا هم افزایش خواهد یافت.

کشتی آرای، دلیل بالارفتن تقاضای طلا در بازارهای جهانی در فصل پائیز را علاوه بر افزایش معاملات نفتی در این فصل، افزایش تقاضای چینی‌ها و هندی‌ها به دلیل مناسبت‌های خاص و نزدیک شدن به عید آنها در این فصل اعلام کرد.

وی اظهارداشت: همچنین در دی ماه و قبل از ژانویه با نزدیک شدن به سال جدید میلادی تسویه حساب‌های مالی شرکت‌های بین المللی به صورت فیزیکی تقاضای خرید طلا را افزایش می دهد که این وضعیت در سال‌های گذشته نیز چنین بوده است، بنابراین پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده نوساناتی بر روی قیمت طلا داشته باشیم.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه در داخل کشور گفت: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار داخلی تابعی از قیمت‌های جهانی است و پیش بینی می‌شود در دو ماه آینده میزان معاملات و تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار داخلی به شدت کاهش یابد که به دلیل در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر است.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی بر بازار داخلی تاثیرگذار است و قیمت سکه در بازار داخلی هم از قیمت طلا تبعیت می‌کند.

برچسب ها: سقوط ، نفت ، طلا ، ارزان ، بازار ، خيبر ، آنلاين
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: