به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ابولا همچنان قربانی می گیرد سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود درخصوص نرخ شیوع این بیماری و شمار قربانیان آن اعلام کرد: شمار قربانیان مهلک ترین تراژدی انسانی تاریخ معاصر پس از جنگ جهانی از مرز 4500 تن نیز فراتر رفت. در این میان یکی از بزرگترین نگرانی های کارشناسان، ابتلای کارکنان بیمارستانها و مراکز درمانی به این ویروس کشنده است.
"خيبرآنلاين"- طی روزهای اخیر احتمال ابتلای شمار قابل توجهی از نیروهای درمانی در بیمارستانهای آمریکا به ویروس ابولا موجی از ترس و وحشت را در این کشور به راه انداخته است.

به گزارش مهر، تنها در دالاس این احتمال مطرح شده است که حدود یکصد تن از کارکنان درمانی بیمارستانی این شهر که در فرآیند درمان فرد مبتلا به این ویروس حضور داشته اند به این بیماری مبتلا شده باشند. در تازه ترین تحول در این خصوص اعلام شده است که دو تن از این افراد که تحت مداوا قرار گرفته و به ظاهر درمان شده اند باز هم علائمی از ابتلا به این ویروس را نشان می دهند.

این مساله موجب شد تا مقامات عالی رتبه درمانی در دالاس به بررسی علل ابتلای کارکنان بیمارستانها و مراکز درمانی به این ویروس پرداخته و راهکارهای لازم برای جلوگیری از این ابتلا را شناسایی کنند.

شاید تنها نکته امیدوارکننده درخصوص ابولا این نکته باشد که امکان انتقال آن از طریق هوا وجود ندارد و تنها با تماس مستقیم و یا ترشحات مایعاتی بدن احتمال سرایت ویروس وجود خواهد داشاشتباهی که دو پرستار بیمارستانی در دالاس مرتکب شدند به انتقال ویروس ابولا از "توماس اریک دانکن" – نخستین آمریکایی مبتلا به ابولا- به سایرین منجر شد.

دکتر آمش آجالیا از مقامات ارشد بیمارستان مورد نظر در دالاس و نماینده "جامعه بیماریهای عفونی آمریکا" می گوید یکی از این دو پرستار در حین مراقبت از بیمار مبتلا به ابولا تجهیزات ایمنی بر تن داشته است. با این حال معلوم نیست چرا وی نیز به این ویروس مبتلا شده است.

به نظر می رسد "نحوه" پوشش نیروهای درمانی در زمان بررسی پزشکی مبتلایان به این ویروس از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

به گفته کارشناسان، نیروهای درمانی از این جهت در معرض بیشترین خطرات قرار دارند چون مبتلایان زمانی به بیمارستان منتقل می شوند که به حادترین وضعیت می رسند و این یعنی اوج خطر ابتلا به این ویروس در مراکز درمانی. استفراغ، خونریزی و اسهال این بیماران شرایط لازم برای انتقال این ویروس به کارکنان بیمارستان را فراهم می آورد.

کارشناسان هشدار می دهند کوچکترین ذره ویروسی نیز موجب انتقال این بیماری به سایرین به ویژه کارکنان بیمارستانها می شود. به گفته آنها این ذره بسیار کوچک ویروسی خیلی بیشتر از آن میزان که برای سرایت این بیماری لازم است، فاکتورهای ویروسی در خود نهفته دارد.

 طرح این نگرانی ها درحالی صورت می گیرد که انگلیس از اعزام 750 نیروی نظامی به غرب آفریقا خبر می دهد. قرار است این افراد در راه اندازی مراکز درمانی با هدف جلوگیری از سرایت جهانی ابولا مشارکت داشته باشند. اما همزمان این نگرانی هم مطرح می شود که احتمال ابتلای نظامیان به این بیماری دور از ذهن نباشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: