به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بهداشت روان که نقش مهمی در سلامت روحی افراد دارد امروزه به دلایل مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته و این بی توجهی موجب افزایش افسردگی ، اضطراب و نگرانی در افراد شده است.
"خیبرآنلاین" -  سازمان بهداشت جهانی بهداشت روان را ' توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی، روانی و جسمی' تعریف کرده و در حقیقت هدف از بهداشت روانی فراهم کردن شرایطی است تا عوامل مخربی که روان بشر را آزار می دهد از بین ببرد به گونه ای که آسایش و رفاه فرد تامین شده و تشویش خاطر نداشته باشد.

به گزارش ایرنا،امروزه پیشرفت صنعت و تکنولوژی به رغم رفاه و تامین امکانات ، آرامش و آسایش را از زندگی انسان سلب کرده و موجب شده مردم کمتر به بهداشت روان خود توجه کنند.

زندگی پرمشغله ، چند شغله بودن افراد و اشتغال زنان موجب شده افراد ساعات طولانی را در بیرون از خانه و دور از اعضای خانواده سپری کنند که این امر به دلیل اینکه به درستی مدیریت نمی شود زمینه ساز بیماری های بسیاری از جمله بیماریهای روحی و روانی به ویژه افسردگی شده است.

زندگی مدرن با مشغله های زیاد خنده را از چهره افراد دور کرده و اگر به آن توجه نشود آسیب های جدی به مردم وارد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به مناسبت هفته سلامت روان با بیان اینکه بسیاری از مردم از بیماری روانی خود اطلاع ندارند و مشکلات روحی و روانی را بیماری نمی دانند گفت:برخی افراد به دلیل اینکه نمی خواهند انگ بیماری روانی به آنها زده شود به روانپزشک مراجعه نمی کنند.

'مهدیه توکلی' افزود:آسیب وارده به فرد ناشی از مشکلات روحی و روانی بسیار بیشتر از بیمارهای جسمی بوده که باید به آن توجه شود.

وی افزود:بیماری روانی مانند بیماری جسمی است و افسردگی نیز باید همانند بیماری کلیوی درمان شود اما به زمان درمان بیشتری نیاز دارد.

توکلی به مردم توصیه کرد بیماری های روانی را جدی بگیرند زیرا بی توجهی به این بیماری ها عواقب بدی به دنبال داشته و علاوه بر افسردگی ، آسایش و آرامش را از افراد می گیرد.

مدیر گروه بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت:روی آوری به زندگی مدرن و صنعتی موجب افزایش بیماری های روانی در جامعه شده و نقش بسیار زیادی در افزایش این بیماری ها داشته است.

'رضا پورآیین' افزود:با پیشرفت تکنولوژی ،فشار سنگین ناشی از کار ،استرس روزانه محیط کار و خانه بیماری های روانی را افزایش داده که نیاز به مدیریت برای کنترل استرس ،خشم و ارتباط موثر را بیشتر کرده است.

وی اظهار داشت:افراد باید با خود مراقبتی و تلاش برای کسب مهارت های زندگی مشکلات ناشی از پیشرفت تکنولوژی را کنترل کنند و با آگاهی کامل در حد معمول و متعارف از تکنولوژی روز استفاده کنند.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:بیماری های روانی تاثیر زیادی روی سلامت فرد داشته و با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن ، فرد را در معرض ابتلا به انواع بیماریها قرار می دهد به طوری که بسیاری از سرماخوردگی ها منشا روانی داشته که به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن رخ می دهد.

وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به بیماری های روانی در کشور گفت: در پیمایش ملی که در سال 89 - 90 انجام شد 23/6 درصد افراد 15 تا 64 ساله جامعه ایرانی دچار بیماری های روانی از بیماری های خفیف روانی مانند اضطراب وافسردگی گرفته تا اختلالات شدید روانی هستند.

پورآیین افزود:خوشبختانه فرهنگ مراجعه به روانپزشک در جامعه تغییر کرده و بیماران به اهمیت بیماری های روانی و سلامت روان پی برده اند و متوجه شده اند که بیماری های روانی مانند بیماری های جسمی نیاز به درمان دارد.

وی تعداد پزشکان روانپزشک در دزفول را پنج پزشک عنوان کرد و گفت:قطعا این تعداد پزشک جوابگوی نیاز مردم دزفول نیست که انتظار می رود با تلاش دانشگاه علوم پزشکی تعداد این پزشکان افزایش یابد ضمن اینکه روانپزشکان دزفول تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته اند.

این مدیر گروه سلامت روان بیشترین اختلالات روانی در دزفول را اختلالات خفیف از جمله افسردگی،وسواس ،اختلالات پس از حادثه و اضطراب از وحشت عنوان کرد و گفت:سند ارتقای سلامت روان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی دزفول قرار گرفته و در دست تدوین است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: