به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معدن خاک‌ نسوز استقلال آباده که بزرگترین معدن خاک نسوز ایران و خاورمیانه است، بیش از ۳۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی دارد و پیش‌بینی می‌شود این معدن تا بیش از ۲۵۰ سال آینده قابل بهره‌برداری باشد.
"خيبرآنلاين"- میزان تولید خاک نسوز در شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده که بهره‌بردار بزرگ معدن خاک نسوز کشور است در سال گذشته بالغ بر دو میلیون تن بود.

به گزارش ايسنا، شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده در سال ۱۳۷۹ با هدف تهیه و تولید انواع خاک نسوز مورد نیاز صنایع مصرف کننده این خاک تاسیس شد.

به منظور گسترش و توسعه فعالیت، شرکت در سال ۱۳۸۰ کارخانه تولید مقره و سرامیک‌های صنعتی آباده و در سال ۱۳۸۵ کارخانه چینی بهداشتی آباده را در شهرک صنعتی احداث کرد و در سال ۱۳۸۳ معدن خاک نسوز استقلال دو را خریداری و بهره برداری کرد.

همچنین در سال ۱۳۸۶ به منظور حفظ، تداوم و استمرار تولید محصولات باکیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی مورد تقاضای مصرف کنندگان داخلی و خارجی مطالعات فوق تخصصی روی فرآیندهای فرآوری و آهن زدایی از خاک نسوز را انجام داد و در سال ۱۳۸۶ عملیات احداث واحد فرآوری خاک نسوز در معدن استقلال را آغاز شد و مراحل تکمیل آن در حال اجراست.

این شرکت در حال حاضر با بیش از ۹۰ کارخانه با تولیدات صنعتی از قبیل تولید کاشی (کف-دیوار-پرسلاین گرانیتی) تولید چینی (بهداشتی، آزمایشگاهی، مظروف) سرامیک، انگوب، عایق‌های الکتریکی، الکتروسرامیکها، لعاب سازی، رنگ و گلوله های سرامیکی، مقره سازی، آجر و فرآورده های نسوز قرارداد تجاری دارد.

معدن خاک نسوز استقلال تاکین‌کننده خاک مورد نیاز ۱۵۰ کارخانه کاشی و سرامیک

میزان ذخیره قطعی معدن خاک نسوز استقلال بیش از ۳۰۰ میلیون تن محاسبه شده است و بیش از ۸۵ درصد خاک نسوز و صنعتی استان فارس هم اکنون از این معدن استخراج می شود.

این معدن به تنهایی ۹۵ درصد خاک موردنیاز ۱۵۰ کارخانه کاشی و سرامیک کشور را تامین می کند که با توجه به وجود بیشترین کارخانه های کاشی و سرامیک در استان یزد، اکثر خاک استخراجی و تولیدی به این استان ارسال می شود.

برداشت سالانه این معدن بین یک تا ۱.۵ میلیون تن است و پیش‌بینی می شود این معدن تا بیش از ۲۵۰ سال آینده قابل بهره برداری باشد.

مصارف و کاربردهای خاک نسوز

خاک نسوز در صنایع لعاب سازی، مقره سازی، چینی مظروف، چینی بهداشتی، چینی آزمایشگاهی، الکتروسرامیک‌ها، آجرهای شاموتی، عایق‌های الکتریکی، کاشی پرسلان، کاشی دیوار، کاشی کف و گلوله‌های سرامیکی استفاده می‌شود.

از عمده ترین سهامداران این شرکت، شهرداری آباده است که 72 درصد سهام دارد و 28 درصد از سهام باقی مانده در اختیار مردم است.

  معدن خاک نسوز استقلال آباده که یکی از بزرگترین معادن روباز نسوز ایران و خاورمیانه است در 10 کیلومتری شمال شرقی آباده واقع شده و در حال حاضر از جمله اصلی‌ترین تامین‌کنندگان خاک نسوز مصرفی متجاوز از 250 کارخانه تولید کاشی سرامیک و چینی بهداشتی و فرآورده‌های نسوز است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: