به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ابولا، یکی از بیماری‌هایی است که در ماه‌های اخیر بیماران بسیاری را به کام مرگ کشانده است. محققان با فناوری‌های جدید به جنگ این بیماری مرگبار شتافته‌اند.
"خيبرآنلاين"- ابولا، بیماری ویروسی است که پس از ورود به بدن با تب و خونریزی همراه است. 50 تا 90 درصد مبتلایان به این بیماری فوت می کنند. این ویروس به شدت واگیردار بوده و به همین دلیل شیوع آن در کشورهای مختلف با آمار قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش مهر، سازمان های مختلف جهانی کمک های قابل توجهی را به یافتن راه حلی علیه این بیماری مرگبار اختصاص داده اند اما در این میان حضور چهره های مشهور حوزه فناوری نیز قابل ملاحظه است:

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مالک بخش عمده ای از سهام شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از 25 میلیون دلار برای مبارزه علیه این اپیدمی پرداخت کرده و در مصاحبه ای گفت:" این ویروس خیلی سریع منتشر می شود و کمک جهانی برای ریشه کن شدن آن را می طلبد." وی در ادامه افزود: "من این مبلغ را تنها برای ایجاد پایگاه های درمانی و همینطور رسیدگی به بیماران مبتلا به ابولا پرداخت کردم."

بیل گیتس، موسس مایکروسافت نیز با پرداخت مبلغی بیش از زاکربرگ می گوید: "امیدوارم که بتوانیم این ویروس را تحت کنترل درآورده و به نجات جان بیماران بشتابیم و از لحظه ای تا ریشه کن شدن این بیماری غفلت نکنیم."

اما محققان و پزشکان بسیاری با ساخت دستگاه های متفاوت فناورانه به کمک بیماران مبتلا به ابولا شتافته اند تا بتوانند آنها را از این بیماری مرگبار نجات دهند.

*ساخت دستگاهی برای تشخیص بیماری ابولا

محققان موفق به ساخت دستگاهی شده اند تا بتوانند ابتلا به این بیماری را هر چه سریعتر تشخیص دهند و مراحل قرنطینه و همینطور عدم سرایت این بیماری به سایرین را سریعتر پیش ببرند. تشخیص ابتلا به این بیماری نیازمند قطره خون یا مقداری از ادرار مبتلایان است تا در دستگاه تشخیص قرار گرفته و ابتلا به این بیماری را نشان دهد البته پس از تشخیص مثبت، محققان باز هم آزمایشات تکمیلی دیگری را آغاز می کنند تا از ابتلای شخص به این بیماری اطمینان حاصل کنند.
 

* مراکزی برای مراقبت از بیماران مبتلا

مراکز مختلف پزشکی برای مراقبت از بیماران مبتلا به ابولا در منطقه هایی مانند گینه نو، سیرالئون و لیبریا ساخته شده اند تا بتوانند با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و فناورانه به کمک مبتلایان بشتابند.
 

* تجهیز مناطق ویروسی به تجهیزات ارتباطاتی

تکنولوژی، یکی از راه حل هایی است که می تواند در کنترل، پیشگیری و درمان بیماری ها موثر باشد. کمپانی های مختلف فناوری به کمک بیماران و مناطق ویروسی شتافته اند. کمپانی ال جی بیش از 2 هزار تلفن همراه و سامسونگ نیز بیش از 3 هزار گلکسی اس 3 به مناطق مختلف افریقا ارسال کرده اند تا با کمک تجهیزات فناورانه بتوانند علیه این بیماری مرگبار بتازند.

بیماری ابولا به سادگی انتقال یافته و می تواند تمام کره زمین را آلوده کند اما نباید فراموش کرد که تلکام پیش از بیماری ابولا در بین انسان ها نفوذ کرده و می توان از تلفن های همراه به عنوان ردیاب بیماری ابولا بهره برد. در این طرح و با کمک تلکام اطلاعاتی در رابطه با علائم اولیه بیماری ابولا به مشترکان ارسال می شود تا با این راه حل بتوانند به کمک مبتلایان یا افرادی که هنوز مبتلا نشده اند، بشتابند.

* جمع آوری اطلاعات

Big Data به حجم های عظیمی از داده ها و اطلاعاتی اطلاق می شود که توسط سازمان های بزرگ جمع آوری و ذخیره و مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد تا با کمک این روش و جمع آوری اطلاعات بتوان به پیش بینی، پیشگیری و حتی ممانعت از شیوع بیش از حد این بیماری پرداخته و جان انسان های بیشتری را نجات داد.

* ساخت دستگاه ضد عفونی کننده

ساخت دستگاه موثری برای ضدعفونی کردن مناطق ویروس زده می تواند یکی از راه حل های موثر دیگری باشد که انتقال و شیوع ویروس را به حداقل برساند. در این دستگاه از اشعه های  UV برای ضد عفونی کردن استفاده می شود و آزمایشات اولیه این دستگاه برای نابودی انواع ویروس ها موفقیت آمیز بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: