به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدیر امور بانوان استانداری تهران گفت: تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در شهرستان ری به صورت پایلوت انجام شد.
"خيبرآنلاين"- ساعی مدیر امور بانوان استانداری تهران افزود: هدف از طرح تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار ارائه آمار دقیق از زنان سرپرست خانوار و برنامه ریزی صحیح در خصوص آنان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی گفت: به همین منظور شهرستان ری با 39روستا به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شد که در حال حاضر در قسمت تحلیل داده‌ها، ساماندهی اطلاعات انجام می‌شود.  

وی شروع به توانمند سازی در بانوان اشاره کرد و گفت: شروع توانمند سازی در بانوان در دو قسمت تعریف شده که شامل کسب مهارت‌های زندگی و کسب آموزش‌های فنی و حرفه ای است.

ساعی در ادامه بیان کرد:‌در کنار این طرح کارگروه‌هایی هم در سطح استان و هم در سطح ملی فعالیت داشته که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، در سطح شورای راهبردی وزارت کار، سازمان فنی وحرفه ای کشور، جهاد کشاورزی، مشاورین بانوان وزارت آموزش و پرورش، مشاور بانوان وزیر کشور، مشاور بانوان وزارت نفت، وزارت ارتباطات و مشاور استاندار و مدیر کل بانوان و خانواده در این کارگروه حضور دارند.

وی اظهار داشت: جلسات در سطح ملی با حضور گروه‌های کاری به منظور جذب کارشناسان و کارآفرینان موفق برگزار شده که بحث اصلاح الگوی مصرف و جذب و شناسایی کارآفرینان فعال شده است.

ساعی تصریح کرد:‌آمایش سرزمینی و رفع محرومیت به ویژه از  مناطق روستایی یکی از مواردی است که در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران اشاره شده است همچنین در ماده 194قانون برنامه پنجم توسعه هم سازمان فنی و حرفه‌ای کشور موظف است کار نیاز سنجی جوامع روستایی را با استفاده از نظرات کارگروه‌های اشتغال استانی تهیه کند.

وی در ادامه بیان کرد:‌تقویم آموزش فنی و حرفه‌ای روستاییان دستاوردهای خوبی را به همراه داشته از جمله این که توجه به روستا و اقتصاد روستا باعث رونق اقتصادی روستا شده و اشتغال پایدار را ایجاد کرده که در نهایت باعث می‌شود به یک توسعه عدالت اجتماعی برسیم.

ساعی گفت: به همین منظور شهرستان ری به عنوان اولین شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و طرح نیاز سنجی روستاهای شهرستان ری که شامل 39روستا بوده انجام شده و از 10روستا به صورت تصافدی در هفته گذشته بازدید شد و ظرفیت روستاها سنجیده شد و منطبق با آمایش منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تقویم آموزشی آماده شد.

وی با اشاره به طرح صندوق‌های خورده روستایی خاطر نشان کرد: خروجی این طرح سبب اشتغال زایی و رفن محرومیت در روستاها شده که کارگروه آموزشی آن با حضور کارشناسان و دستگاه‌های اجرای شهرستان ری برگزار شده و طرح در این کارگاه به طور کامل توضیح داده شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: