به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در حالی که وزارت دفاع آمریکا از پیشروی نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها در بخش‌هایی از عراق خبر داد، برخی از نیروهای ایزدی چند تن از اعضای داعش را در شمال عراق به اسارت گرفتند.
"خیبرآنلاین" -  جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سخنانی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگ‌ها به پیشروی‌ها و دستاوردهایی در بخش‌هایی از عراق دست یافته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره،وی افزود: عملیات نیروهای امنیتی عراق برای در دست گرفتن کنترل اطراف پالایشگاه بیجی با پیشرفت‌هایی داشته‌ و نیروهای امنیتی در مناطقی از عراق پیشروی کرده‌اند.

کربی ادعا کرد: نیروهای امنیتی عراق با کمک جنگنده‌های ائتلاف توانستند به پیشروی‌هایی علیه داعش در منطقه عامریه فلوجه در غرب عراق و همچنین جنوب غرب بغداد دست یابند.

وی تاکید کرد: نیروهای پیشمرگ توانستند کنترل شهرک زمار در 60 کیلومتری جنوب غرب موصل و مناطق اطراف آن را در دست بگیرند و عملیات بازپس‌گیری زمار چهارمین حمله نیروهای عراق بوده که توانسته‌اند در این حملات مناطقی از جمله سد موصل، کوه‌های سنجار و گذرگاه ربیعه را بازپس بگیرند.

کربی اعلام کرد: ارتش آمریکا به درخواست دولت عراق با استفاده از هواپیماهای سی 130 کمک‌های انسانی را برای افراد قبیله البونمر در استان الانبار ارسال کرده است.

از سوی دیگر، برخی نیروهای ایزدی چهار تن از اعضای داعش را در شمال عراق به اسارت گرفتند و بقیه اعضای داعش فرار کردند.

یک منبع امنیتی در عراق نیز اعلام کرد که در حمله جنگنده‌ها به مرکز بیجی در شمال استان تکریت 25 تن از اعضای داعش کشته شدند.

رائد الجبوری، استاندار صلاح‌الدین نیز از ادامه عملیات پاکسازی مناطق شمال تکریت و رسیدن تجهیزات نظامی به نزدیکی مرکز بیجی خبر داد.

یک منبع امنیتی در عراق نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش با کمک افراد قبایل توانستند منطقه "دویلیبه" از توابع منطقه ابوغریب و روستاهای اطراف آن را از اعضای داعش پاکسازی کنند.

منطقه دویلیبه یکی از مناطق استراتژیکی است که اعضای داعش برای انتقال افراد خود و انتقال کمک‌های نظامی به مناطق فلوجه و شمال بابل از آن استفاده می‌کنند.

در همین راستا منابع محلی عراق اعلام کردند، برخی افراد مسلح منسوب به گروه داعش ده‌ها تن از عراقی‌ها را در جنوب موصل طی مشارکت آنها در تشییع جنازه چند تن از افسران عراقی که به دست تندروها کشته شده بودند، ربودند.

به گزارش این منابع، افراد مسلح در منطقه القیاره در جنوب موصل 180 تن از شرکت‌کنندگان در تشییع‌ جنازه افسران مذکور که به قبیله الجبور منسوب هستند، ربودند.

اعضای داعش همچنین تعداد دیگری از افسران قبیله الجبور را که در کنار نیروهای دولتی علیه داعش می‌جنگند، ترور کردند.

از سوی دیگر، شاکر محمود رئیس شورای محلی منطقه عامریه فلوجه از رسیدن دو هنگ زرهی به این منطقه برای تقویت نیروهای امنیتی و جنگ سرنوشت ساز با داعش در این منطقه خبر داد.

وی گفت: این نیروها در منطقه مذکور مستقر شده‌اند تا از هرگونه حمله احتمالی داعش به این منطقه جلوگیری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: